کد خبر: 987631
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۹ ماهه ابتدای امسال میزان سرمایه‌گذاری خارجی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد رشد داشته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: دژپسند عصر دیروز در سومین همایش «ملی شو» که در بانک ملی برگزار شد، افزود: دشمنان، تمام قد ایستاده و از همه توان خود برای مقابله با ایران استفاده می‌کنند، اما ایران با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی توانسته این تهدیدات را کنسل کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: دشمنان پس از شروع تحریم‌ها تلاش داشتند در مدت سه ماه نظام سیاسی ایران را تغییر دهند، اما امروز حدود یک سال و سه ماه از آن زمان گذشته و دشمنان به اهداف خود نرسیده‌اند.

دژپسند خاطرنشان کرد: مردم در تشییع پیکر سردارسپهبد قاسم سلیمانی به خوبی ضمن حمایت از نظام، وفاداری خود را به شهید نشان دادند و دشمنان فهمیدند که نظام جمهوری اسلامی در ایران و منطقه مستحکم است.

وی اضافه کرد: امسال با گذشت ۱۰ ماه از سال ۹۸ با وجود انواع محدودیت‌ها، تحریم‌ها و کارشکنی‌هایی که برای جلوگیری از صادرات و مبادلات خارجی ایران انجام شد، اکنون حجم تجارت خارجی مشابه پارسال است و تغییر اندک آن به علت تغییر در پایه ارزش برخی از محصولات صادراتی بوده است.

دژپسند با اشاره به فرصت‌ها و توانمندی‌های گسترده در بخش‌های مختلف کشور گفت: ایران دارای بازار‌های گسترده‌ای در میان کشور‌های همسایه است که در شرایط تحریم می‌تواند به ما کمک کند.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: حتی بر اساس برآورد‌های اولیه، بازار ۱۱۸ میلیارد دلاری در کشور روسیه وجود دارد که علاوه بر آن بازار‌های دیگری نیز در میان سایر کشور‌ها برای ایران فراهم است.

وی اضافه کرد: اقتصاد هوشمند می‌تواند فرصت‌های گسترده‌ای را برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و همچنین کسب فناوری‌های جدید فراهم کند.

وزیر اقتصاد گفت: اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد تأمین مالی در کشور به وسیله بانک‌ها انجام می‌شود، اما باید تلاش کرد که روند تأمین مالی پایدار به سوی بازار سرمایه برود.

وی تصریح کرد: امروز در شرایط تحریم و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و افزایش منابع درآمدی بهره بگیریم.

دژپسند ضمن تأکید بر لزوم توسعه بانکداری نوین و استفاده از اقتصاد هوشمند افزود: چنانچه از بلاک چین در صنعت بانکداری استفاده شود، در بخش گزارشگری مالی می‌توان تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را کاهش داد، همچنین بلاک‌چین می‌تواند ۳۰ تا ۵۰ درصد شفافیت ایجاد کرده و ۵۰ درصد هزینه‌های شناسایی مشتریان را نیز پایین بیاورد و علاوه بر آن بلاک چین می‌تواند تا ۵۰ درصد درآمد‌های کشور را افزایش دهد.

به گفته وزیر اقتصاد، چنانچه هوش مصنوعی را نیز در بانکداری مورد استفاده قرار دهیم ۲۵ درصد هزینه‌های بانکداری در بخش عملیات و فناوری اطلاعات کاهش خواهد یافت و نیز هوش مصنوعی هزینه خلق محصولات جدید را حدود ۱۳ درصد کاهش می‌دهد و در مقابل معادل ۱۷ درصد درآمد بانک‌ها بالا می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار