کد خبر: 987284
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۳۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت کل ۵۰۳ کیلووات در حوزه‌ خدماتی این شرکت متصل به شبکه هستند.

عادل کاظمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از این میزان ۱۰۸ کیلووات آن دارای قرارداد خرید تضمینی با سازمان ساتبا بوده و مابقی در راستای اجرای مصوبه سال ۹۵ هیات محترم وزیران (با موضوع تامین ۲۰ درصد برق مصرفی وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر) توسط ارگان‌های مشمول مصوبه اجرا و با نظارت شرکت توزیع به شبکه متصل شده‌اند.

وی گفت: شرکت توزیع برق تبریز در راستای ترویج فرهنگ بکارگیری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تسهیل فرآیندهای احداث آنها از سال ۹۴ تاکنون نسبت به عقد قرارداد با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، متولی اصلی امور مربوط به نیروگاه‌های تجدیدپذیر، اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا کلیه‌ مراحل عقد قرارداد، نظارت و اتصال به شبکه در حوزه‌ خدماتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای احداث‌کنندگان نیروگاه‌های خورشیدی زیر ۱۰۰ کیلووات و بادی پایین تر از یک مگاوات و محدود به ظرفیت انشعاب توسط این شرکت به نمایندگی از سازمان ساتبا انجام می‌ شود و نیازی به مراجعه‌ متقاضیان به آن سازمان نیست.

کاظمی اظهار داشت: با توجه به مجوزهای صادرشده و قراردادهای مبادله شده پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی تعداد ۱۷ نیروگاه خورشیدی دیگر با ظرفیت کل ۲۵۷ کیلووات احداث و به شبکه توزیع متصل شوند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱مورد از ۱۷ نیروگاه خورشیدی مذکور، با ظرفیت تجمیعی ۲۴۵ کیلووات مربوط به نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب زیر ۱۰۰ کیلووات و ۶ مورد با ظرفیت تجمیعی ۱۱۲ کیلووات مربوط به موضوع مصوبه تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات می‌باشد.

کاظمی اضافه کرد: همچنین تعداد ۲ مورد تائیدیه‌ اتصال برای ۲ نیروگاه خورشیدی مگاواتی به ظرفیت کل ۸ مگاوات از طرف شرکت توزیع صادر شده است که در صورت احداث از طرف سرمایه‌گذاران نیروگاه‌ها به شبکه متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان یادآوری کرد: به منظور راهنمایی متقاضیان احداث نیروگاه، راهنمای متقاضیان برای فروش انرژی در چهارچوب قرارداد خرید تضمینی در پورتال شرکت توزیع نیروی برق تبریز به آدرس toztab.ir بخش "خرید تضمینی" قرار داده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر