کد خبر: 987028
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
فوتبال چشم انتظار معرفی سرمربی تیم ملی
در روز‌هایی که فوتبال با یک حاشیه سفت و سخت و یک شیطنت سیاسی از سوی رقبا در قاره کهن روبه‌روست شاید مسئله انتخاب سرمربی تیم ملی به‌دست فراموشی سپرده شده‌باشد؛ مسئله‌ای که به‌لحاظ اهمیت اگر مهمتر از حاشیه امروز نباشد کمتر از آن نیست.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ملی فوتبال کشورمان دو ماه دیگر باید در آغاز دور برگشت مسابقات انتخابی جام‌جهانی به میدان برود. با توجه به نتایج دور رفت این مسابقات و کار سخت تیم ملی برای صعود به مرحله بعد ناگفته پیداست که انتخاب سرمربی تیم ملی برای برنامه‌ریزی مسابقات پیش‌رو و شناخت از بازیکنان و شرایط تیم تا چه اندازه مهم است. یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این خصوص بحث ایرانی یا خارجی بودن سرمربی آینده تیم ملی است؛ مسئله‌ای که با توجه به اتفاقات رخ داده چند وقت اخیر و حاشیه‌سازی‌های مربیان خارجی شاغل در لیگ نظیر استراماچونی و کالدرون برای فوتبال کشور تقریباً همه به این نتیجه رسیدند که گزینه هدایت تیم ملی باید ایرانی باشد.

البته به‌رغم این اتحاد نظر یک نام از روز اول همیشه مطرح بوده و هنوز هم هست و آن کسی نیست جز برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی که اتفاقاً فوتبال ایران با او خاطرات خوبی دارد و او هم زیر و روی فوتبال ما را به خوبی می‌شناسد. با این‌حال برانکو هم این روز‌ها با فوتبال ایران بازی می‌کند و پاسخ درستی نمی‌دهد در حالی که به نظر می‌رسد بی‌میل نیست سکان هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان یکی از موفق‌ترین تیم‌های ملی دهه اخیر آسیا را دردست بگیرد.

سرمربی سابق پرسپولیس طی ماه‌های گذشته تقریباً با تمام فدراسیون‌های کشور‌های همسایه ایران مخصوصاً کشور‌های عربی مذاکره کرده و به نتیجه نرسیده، اما هنوز نیم نگاهی به ایران دارد و به نظر می‌رسد منتظر یک پیشنهاد بهتر از پیشنهاد قبلی باشد. دیروز خبر رسید که برانکو با حضور در عمان و دیدار با مدیران فدراسیون این کشور، در حال مذاکره برای قبول هدایت تیم ملی این کشور است. برانکو که همواره از داشتن پیشنهاداتی از چین، امارات و... صحبت کرده‌بود حالا با حضور در عمان در آستانه قبول هدایت تیم ملی این کشور است و احتمالاً امروز قراردادش را با عمان قطعی می‌کند.

اما از این گزینه خارجی همیشگی تیم ملی که بگذریم گزینه‌های داخلی نیز این روز‌ها به صف شده‌اند. نام‌های بزرگی که هیچ کدام حضورشان روی نیمکت تیم ملی را نه تأیید می‌کنند و نه تکذیب، از علی دایی گرفته تا امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی هم جزو گزینه‌ها بود، اما سرمربی سابق شهر خودرو با قبول هدایت پرسپولیس عملاً از فهرست گزینه‌ها خارج شد تا تقریباً حالا فقط همان دو نفر ذکر شده باقی بمانند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان یکی از موفقترین مربیان باشگاهی ایران است. قلعه‌نویی که سابقه هدایت تیم ملی را هم در کارنامه دارد به‌لحاظ فنی مناسب‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی است، به‌خصوص اینکه در نظر داشته باشیم تجربه قبلی او در تیم ملی نیز در روز‌هایی بود که تیم ملی با خداحافظی نسل طلایی جام‌های جهانی‌۹۸ و ۲۰۰۶ شرایط جدیدی را تجربه می‌کرد و در نهایت هم از جام ملت‌های آسیا با قبول شکست مقابل کره‌جنوبی در ضربات پنالتی حذف شد. قلعه‌نویی، اما برخلاف تیم ملی در فوتبال باشگاهی کارنامه درخشانی دارد به نظر می‌رسد به عنوان پر افتخار‌ترین مربی باشگاهی ایران مناسب‌ترین گزینه برای تیم ملی باشد؛ گزینه‌ای که فدراسیون سفت و سخت به‌دنبال اوست و مدیر عامل سپاهان هم هرچند به پرسش‌ها در این مورد پاسخ درستی نمی‌دهد، اما تلویحاً حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی را تأیید می‌کند.

اما جدی‌ترین رقیب قلعه‌نویی در این راه یعنی علی دایی مدتی است که از فوتبال دور است. دایی که به‌لحاظ حواشی و مسائل غیر‌فوتبالی پر سر و صدا‌تر از قلعه‌نویی است بابت مسائل فنی و فوتبالی در سطح پایین‌تری از قلعه نویی قرار دارد، اما ظاهراً مقبولیت بیشتری نسبت به او دارد. خبر‌های رسیده از داخل هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که علی‌دایی گزینه اول و آخر آنهاست و در این بین نام قلعه‌نویی هم از لیست خارج شده است. همه بازیکنان تیم ملی شدیداً از دایی حمایت کرده‌اند. او رابطه بسیار خوبی با بازیکنان دارد. در سخت‌ترین روز‌های تیم ملی در دوران کی‌روش این دایی بود که حمایت کرد و حمایت‌های او باعث دلگرمی ملی‌پوشان شد، به همین دلیل کل بازیکنان دوست دارند او سرمربی ایران شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار