کد خبر: 986469
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
نگرانی امریکا از انتقام حزب‌الله از ترور سردار سلیمانی تشدید شده تا جایی که دیروز ۳۵ سرباز امریکایی برای حفاظت از مراکز امنیتی لبنان، وارد این کشور شدند. همزمان، دور جدیدی از اغتشاش در لبنان کلید خورده و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم دبیرکل حزب‌الله لبنان را تهدید به ترور کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سیدحسن نصرالله در سخنرانی روز یک شنبه هشدار داد که اگر واشنگتن در روز‌ها یا هفته‌های آتی از خاورمیانه خارج نشود، نیرو‌های نظامی امریکا با تابوت به کشورشان برمی‌گردند. یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این هشدار دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد تهدیدات سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان علیه این رژیم می‌تواند به ترور او بینجامد. کاتس در پیامی توئیتری که به دو زبان عربی و عبری منتشر کرد، نوشت: نصرالله دست از حمله به نتانیاهو یا تهدید اسرائیل برنمی‌دارد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت با افزایش نگرانی‌های نصرالله، سخنوری و فصاحت کلام او بیشتر می‌شود. کاتس نوشته که اگر نصرالله به تهدیداتش ادامه دهد، ترور می‌شود. همزمان با تهدید تل‌آویو، معترضان لبنانی هم از عصر دو شنبه اعتراضات خود را از سر گرفتند و برخی مسیر‌ها در بیروت از جمله پل‌الرینغ و نیز خیابان‌های صیدا و طرابلس را مسدود کردند. همچنین گروه‌های معترض لبنانی برای آغاز «هفته خشم» از دیروز در سراسر مناطق این کشور فراخوان دادند. در اعتراضات روز دوشنبه، معترضان لبنانی به ورودی اصلی بانک مرکزی در منطقه الحمرا در غرب بیروت حمله کردند که در ادامه نیرو‌های امنیتی و ضد شورش لبنان مانع از ورود آن‌ها به ساختمان بانک شدند. معترضان شعار‌هایی در محکومیت سیاست‌های بانک مرکزی سر داده و شعار‌هایی نیز روی دیوار ساختمان بانک نوشتند.

با تشدید ناآرامی‌ها در لبنان، دیروز اعلام شد که ۳۵ سرباز امریکایی برای بالابردن حفاظت‌های امنیتی از سفارت امریکا وارد بیروت شده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که هواپیمای سربازان امریکایی به علت نگرانی از واکنش انتقامی پس از ترور شهید قاسم سلیمانی، به جای فرودگاه بین‌المللی بیروت، در فرودگاه حامات در شمال لبنان به زمین نشست. همچنین افسران و مشاوران نظامی امریکایی تردد با خودرو‌های ارتش لبنان را با عنوان همکاری نظامی دو کشور کاهش دادند.

نظامیان امریکا در لبنان عمدتاً در سه پایگاه به ترتیب پایگاه هوایی ریاق در شرق لبنان، پایگاه هوایی حامات در شمال لبنان و پایگاه دریایی طبرجا در ساحل مدیترانه استقرار یافته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار