کد خبر: 985768
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
روابط عمومی راه آهن اعلام کرد: آبگرفتگی در مسیر ریل علت توقف و خروج قطار زاهدان به تهران از ریل بوده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: روابط عمومی راه آهن اعلام کرد: آبگرفتگی در مسیر ریل، علت خروج قطار زاهدان به تهران از ریل بوده است؛ بنابراین گزارش، اعضای کمیسیون سوانح راه آهن برای بررسی وضعیت به محل اعزام شده‌اند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خروج دیزل قطار «زاهدان- تهران» در محدوده تونل‌های «رودماهی» شهرستان زاهدان بر اثر سیل خسارت جانی به همراه نداشته است.
 
روح‌الله سرگزی اظهار داشت: این حادثه بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز به علت ریزش سنگ و ورود سیلاب در محل تردد قطار زاهدان - تهران رخ داد.

وی ادامه داد: در این حادثه واگن‌های مسافربری دچار مشکل نشدند و تنها دیزل قطار از ریل خارج شد که هماهنگی‌ها برای اتصال و بازگرداندن آن به قطار درحال انجام است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان شمار مسیر‌های ارتباطی بسته شده استان براثر سیلاب را ۱۶ محور عنوان کرد و افزود: این محور‌ها براثر بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌های محلی از شب گذشته تاکنون مسدود شده است.

وی افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر با قوت ادامه دارد.

سرگزی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شهرستان زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز بارش‌ها قابل توجه خواهد بود به طوری که انتظار می‌رود بیشینه بارش‌ها به حدود ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر برسد.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارش‌ها در شهرستان‌های ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک نیز شدید پیش‌بینی شده به نحوی که میزان آن‌ها بین ۷۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر برآورد می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری تا پایان فعالیت سامانه بارشی خودداری و هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط کامل رعایت و از صعود به ارتفاعات استان به دلیل شرایط بد جوی خودداری شود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا احتمال ریزش برف در ارتفاعات مرکزی سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محور‌های کوهستانی و لغزندگی برخی محور‌های مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روز‌های آتی محتمل است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک تمامی مسیر‌های خروجی استان به سمت مراکز استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان بارانی یا برفی است که توصیه می‌شود در صورت ضرورت خودرو‌هایی که به سمت خراسان جنوبی و کرمان سفر می‌کنند زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی گفت: روز یکشنبه با تشدید جریانات شمالی و وزش باد شدید شمالی، دمای هوای استان بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار