کد خبر: 984724
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی خواهان مقابله با اقدام تروریستی امریکا شدند
محور موضع‌گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از گفتگو با رسانه‌ها گرفته تا تصمیمات کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان اقلیت‌های دینی برخورد سخت و همسطح با امریکایی‌ها در مقابل ترور سپهبد سردار سلیمانی است.
سرويس سياسی جوان آنلاين:  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در بیانیه‌ای انتقام سخت را چاره مقابله با اقدام ضدانسانی امریکایی‌ها دانست و نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس نیز با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی همواره به دفاع از مظلومان پرداخته و در جبهه‌های مختلف پیروز بوده و مواجهه سخت از امریکایی‌ها خواسته اقلیت‌های دینی کشور است.
انجمن کلیمیان تهران نیز با تأکید بر اینکه دولتمردان خبیث امریکا خط بطلانی بر حیات پرشرارت خود زدند، از نیرو‌های مسلح کشور درخواست کرده‌اند تا پاسخ درخور توجهی به امریکایی‌ها بدهند.

امریکا باید منتظر «انتقامی سخت» باشد
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی ترور شهید سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و یارانش در بغداد به دستور ترامپ رئیس‌جمهور امریکا بیانیه‌ای صادر و تأکید کردند که امریکای جنایتکار با این اقدام وحشیانه و ناجوانمردانه باید منتظر انتقامی سخت باشد. در بخشی از این بیانیه آمده است: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جنایت تروریستی و ضدبشری امریکا و به شهادت رساندن سردار مبارزه با تروریسم را به شدت محکوم نموده و شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را به جهان اسلام، محور مقاومت و ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کند و فقدان یار و یاور همیشگی رهبر معظم انقلاب و خادم ملت‌های مستضعف را تسلیت می‌گوید. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امریکای جنایتکار با این اقدام وحشیانه و ناجوانمردانه باید منتظر انتقامی سخت باشد و قطعاً شجره طیبه حاج قاسم سلیمانی آنقدر ثمر داده که میلیون‌ها جوان مؤمن و انقلابی در جهان اسلام منتقم او خواهند بود و منتظر اقدام جمهوری اسلامی نخواهند ماند. این بیانیه همچنین می‌افزاید: امریکا، صهیونیسم و استکبار جهانی بدانند که حاج قاسم سلیمانی، میلیون‌ها قاسم دیگر را پرورانده که آن‌ها در جهان اسلام پرچم فروپاشی امریکا و تروریسم را به دوش خواهند کشید. دشمنان، معاندان و قدرت‌های سلطه‌گری مثل امریکا بدانند که شهادت حاج قاسم سلیمانی موجب وحدت و انسجام داخلی محور مقاومت و ترس و وحشت دائمی امریکایی‌ها در منطقه خواهد شد.

بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی
همچنین به گزارش فارس، نمایندگان کلیمیان، مسیحیان ارامنه شمال و جنوب، مسیحیان آشوری کلدانی ایران و زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از دلیرمردان و فرمانده بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به رهبر معظم، همرزمان ایشان و خانواده بزرگ این شهید سرافراز، تبریک و تسلیت گفتند. در این بیانیه آمده است: «یاد این انسان جان برکف که سال‌ها در عرصه‌های مختلف دفاع از مظلومان، پیشقدم بوده و همیشه پیروزی‌های بزرگ را رقم می‌زده، در ذهن و دل مردان و زنان آزاده، ماندگار خواهد ماند. ما نمایندگان پیروان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی، این جنایت ناجوانمردانه و نابخردانه را محکوم می‌کنیم و تأکید می‌کنیم این اقدام‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند، زیرا ایران مملو از همسنگران شهید بزرگوار سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.»

انجمن کلیمیان تهران: دولتمردان خبیث امریکا خط بطلانی بر حیات پرشرارت خود کشیدند
همچنین روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب، نیرو‌های مسلح انقلاب اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تمامی هموطنان و مظلومان جهان تبریک و تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: «بی‌شک، دولتمردان خبیث امریکا که با این عمل ددمنشانه، خط بطلانی بر حیات پرشرارت خود رقم زدند، به زودی قصاص خون پاک این سرباز رشید و سرافراز این مرز و بوم را پرداخت خواهند کرد، اما پیش از آن، به طور قطع مشاهده خواهند نمود که ایران عزیز، مملو از سلیمانی‌هاست که با نیروی ایمان و مجاهدت، بساط ظلمِ شیطان بزرگ را از روی زمین محو خواهند کرد.»

پیشنهاد بودجه‌ای نمایندگان جهت تخصیص اعتبار برای مقابله با اقدامات ماجراجویانه امریکا
محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، گفت: بنده و تعدادی از نمایندگان یک پیشنهاد الحاقی را برای تخصیص اعتبار برای مقابله با اقدامات ماجراجویانه امریکا در جریان بررسی بودجه سال ۹۹ تهیه کرده‌ایم که این موضوع در کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی افزود: در این پیشنهاد الحاقی برای اقدامات مقابله ماجراجویانه امریکا و دخالت‌های این کشور در امور منطقه و همچنین مشکلاتی که برای ایران و دیگر کشور‌های منطقه ایجاد کرده و جلوگیری از تضییع حقوق ملت ایران و دیگر ملل منطقه، مطرح شده که اعتبار تخصیص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: امیدواریم این پیشنهاد با موافقت سایر نمایندگان همراه باشد و اعتبارات لازم برای دستگاه‌های مربوط به منظور مقابله با دخالت‌های ماجراجویانه امریکا تخصیص یابد.
سعیدی با اشاره به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی امریکا گفت: اقدامات ناجوانمردانه در ذات امریکا نهفته و این مسئله یک موضوع ثابت شده است.

وی اظهار داشت: ارزش کار شهید سلیمانی زمانی بیشتر مشخص می‌شود که ۱۱ هزار نفر از اتباع اروپایی در داعش حضور داشتند و مقامات کشور‌های آن‌ها از بازگشت این ۱۱ هزار نفر به کشورهایشان وحشت می‌کردند.
سعیدی خاطرنشان کرد: قطعاً کشور‌های منطقه به خدمات سردار سلیمانی واقف هستند و همه آن‌ها می‌دانند که سردار سلیمانی شخصیتی بود که تمام وجودش را برای خدمت به مردم صرف کرد فلذا انتقام سختی در انتظار امریکا خواهد بود.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در پایان گفت: از سوی دیگر امریکا باید منتظر خشم انقلابی ملت ایران باشد و بداند که ملت ایران، امریکا را از این اقدام خود پشیمان خواهند کرد.

امریکا هر لحظه منتظر «انتقام سخت» باشد
سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توسط نیرو‌های تروریست ارتش امریکا، گفت: این حمله تروریستی به خوبی نشان داد، رژیم امریکا به معنی واقعی کلمه تروریست و تروریست‌پرور است. وی افزود: امریکایی‌ها با این حمله تروریستی نشان دادند که قدرت رویارویی را به هیچ وجه ندارند و به صورت بزدلانه، یک منطقه غیرنظامی را مورد هدف قرار دادند. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مکتب ما به خوبی مشخص کرده است که به این اقدامات چگونه پاسخ دهیم، «مثل آنچه به شما تجاوز شده، اقدام کنید». این نماینده مجلس گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، «دوران بزن در رو» گذشته است. ابطحی تصریح کرد: رژیم تروریست امریکا هر لحظه منتظر «انتقام سخت» فرزندان روح‌الله باشد، اگر دیروز از ایران بیرون انداخته شدند، امروز باید از منطقه بیرون انداخته شوند.

به دنبال جنگ نیستیم
محمدجواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امریکایی‌ها بار‌ها تصمیم گرفته بودند که سپهبد قاسم سلیمانی را ترور کنند و رسماً این موضوع را اعلام کرده بودند، گفت: رژیم صهیونیستی نیز این موضع را در قبال سردار سلیمانی اتخاذ کرده بود ولی به دلیل ترسی که از پاسخ جمهوری اسلامی داشتند، اقدامی را انجام نمی‌دادند.
وی با بیان اینکه قطعاً جمهوری اسلامی اقدام تلافی‌جویانه در برابر این اقدام اخیر تروریستی امریکا خواهد داشت، تصریح کرد: پاسخ جوانان مقاومت و ملت ایران برای امریکایی‌ها سخت و دردناک خواهد بود و انتقام سختی از آن‌ها گرفته خواهد شد.

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه امریکایی‌ها فکر می‌کردند با توجه به شرایط فعلی، ایران پاسخی به اقدام آن‌ها نخواهد داد که دست به ترور سپهبد قاسم سلیمانی زدند، تصریح کرد: اگر امروز انتقام خون سردار سلیمانی گرفته نشود قطعاً امریکایی‌ها به فکر این خواهند افتاد که اقدامات بیشتری علیه امنیت ملی کشورمان انجام دهند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: پاسخی که ایران به اقدام اخیر امریکایی‌ها خواهد داد در چارچوب راهبرد‌هایی است که در شورای عالی امنیت ملی طراحی خواهد شد و در زمان و مکان مقتضی این اتفاق رخ خواهد داد.

کریمی‌قدوسی با تأکید بر اینکه ایران صرفاً به دنبال گرفتن انتقام سخت از امریکایی‌هاست و به دنبال جنگ نیست، عنوان کرد: امریکایی‌ها با اقدام اخیر خود نوعی اعلان جنگ به ایران داشتند تا بار دیگر شرایط دوگانه جنگ و مذاکره را ایجاد کنند که این حربه آن‌ها نیز بار دیگر شکست خورد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه نیرو‌های مسلح کشورمان این آمادگی را دارند تا پاسخ قاطع به اقدام اخیر امریکا داشته باشند که قطعاً این اتفاق هم رخ خواهد داد، اظهار داشت: ما به دنبال جنگ با هیچ کشوری نبوده و نیستیم، اما در برابر اقدام امریکا پاسخ قاطع خواهیم داد که کاخ سفید بار دیگر به فکر دست‌درازی به منافع ملی نباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار