کد خبر: 984267
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶
برای بعضی‌ها کیفیت خیلی مهم است. همیشه از هر محصولی دنبال بهترین‌ها هستند. قیمت برایشان مهم است، اما ترجیح‌شان سلامتی و مرغوبیت است. مخصوصا در مورد اقلام غذایی که ارتباط مستقیم با سلامتی افراد دارد، اما برای عده‌ای قیمت مهم است
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: در این عصر شتابزده که پدر و مادر بیشترین ساعات عمر خود را خارج از خانه می‌گذرانند، در این زمان که شکل خانواده تغییر کرده و به تعداد خانواده‌های تک‌فرزند افزوده شده، بزرگ‌تر‌ها کمتر برای تربیت فرزندان خود وقت می‌گذارند.

مسئولیت‌پذیری، قابل اعتماد بودن و داشتن حس همکاری ارزش‌هایی هستند که در جامعه معنای خاص خود را دارند. شاید ارزش‌هایی مانند فروتنی یا داشتن نظم برای بعضی‌ها مفهومی نداشته باشد، ولی در این کتاب بیشتر به ارزش‌های ثابت و ضروری پرداخته شده است. شاید بسیاری از پدر و مادر‌ها آرامش و وقت کافی برای آگاه کردن فرزند خود نداشته باشند. این جمله را که «من تمام روز را کار کرده‌ام و شب دیگر حوصله سر و کله زدن با بچه را ندارم» حتماً می‌شناسید. خوردن شام دور هم، بی‌آنکه تلویزیون کنار ما روشن باشد و نگذارد به حرف هم توجه کنیم، گوش دادن با دقت به حرف‌های فرزندمان، وقتی درباره خود و روزی که پشت سر گذاشته صحبت می‌کند، در این میان پی بردن به حرف‌هایی که او به زبان نمی‌آورد و در پس نگاه‌های کنجکاوش نهفته است، احساسی که در گفتارش منتقل می‌کند، همه این‌ها به صرف وقت برای او نیاز دارند.
آنچه خواندید مقدمه کتابی بود به نام «چگونه ارزش‌ها را به فرزندان‌مان منتقل کنیم».

احتمالاً با همین چند خط توانسته باشید خط و مشی کتاب را پیدا کرده و به ذهنیات نویسنده پی ببرید. احتمالاً می‌دانید هدف او از خلق چنین کتابی که خیلی هم قطور نیست چه بوده و چه ضرورتی احساس کرده که این مجموعه را تألیف کرده است. 
سوزانه پورشه نویسنده این کتاب معتقد است انسان‌ها برای شیوه زندگی خود حق گزینش دارند. این شیوه در کودکی توسط والدین به کودکان منتقل می‌شود. آن‌ها می‌توانند تمام ارزش‌های انسانی را برای فرزند خود بازگو و آن‌ها را در وجودشان نهادینه کنند.

اگر توانستیم ارزش‌ها را به درستی منتقل کنیم آن‌وقت می‌توانیم به خوشبختی فرزندمان امیدوار باشیم. وقتی هوش هیجانی و کلامی‌اش را شناختیم. وقتی وجدان‌شان را رشد داده و بیدار نگه داشتیم. وقتی دین را به درستی معرفی کردیم. وقتی تربیت مذهبی کودکان را به درستی انجام داده و نقش خدا و دین را برایش شرح دادیم، آن وقت است که آن‌ها تشکر کردن را می‌آموزند. شیفته عدالت می‌شوند و وفاداری و امید و صلح و ده‌ها ارزش طلایی دیگر را فرامی‌گیرند و مجموعه این آموزش‌ها سبب پرورش یک انسان اجتماعی با ارزش‌های والا می‌شود.
«چگونه ارزش‌ها را به فرزندمان منتقل کنیم» کتابی است ۱۴۲ صفحه‌ای که سوزانه پورشه آن را تألیف و مؤسسه نشر پنجره با ترجمه روان سپیده خیلی به چاپ رسانده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار