کد خبر: 984216
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
شاخص اعتماد نهادی مردم در آذربایجان‌شرقی تنها ۱۱ درصد است
استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم نهادینه کردن و گفتمان سازی تحول و سلامت اداری تاکید کرد و گفت: همه سو استفاده ها به خاطر عدم شفافیت است.

محمدرضا پورمحمدی  در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با اشاره به گزارشات ارائه شده دستگاه‌ها در خصوص صیانت از حقوق شهروندی و میز خدمت اظهار کرد: مجموعه اقدامات صورت گرفته مفید و دلگرم کننده است. 

وی افزود: لازم است در جلسات آتی تمام دستگاه‌ها گزارش اقدامات خود را در ارتباط با تحول نظام اداری و توسعه دولت الکترونیک ارائه دهند.

پورمحمدی اذعان داشت: با وجود همه تلاش‌ها و تغییرات صورت گرفته هنوز ذهنیت بروکراسی دراز و طویل اداری در مردم باقی است؛ اگر نوع نگاهمان تغییر نیابد و مخاطب با تحولات جامعه آشنا نباشد راه به جایی نخواهیم برد.

این مسوول بر لزوم نهادینه کردن و گفتمان سازی تحول و سلامت اداری تاکید کرد و گفت: همه سو استفاده‌ها به خاطر عدم شفافیت است. 

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته شاخص اعتماد نهادی مردم در آذربایجان‌شرقی تنها ۱۱ درصد است، افزود: اگر به رضایتمندی مردم فکر نکنیم و این بی اعتمادی اصلاح نشود نخواهیم توانست همدیگر را درک کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم ۱۶۵ روز طول می کشد یک پرونده کمیسیون ماده ۵ به نتیجه منجر شود که ما این فرآیندها را اصلاح کردیم؛ اما شاهد هستیم در برخی دستگاه ها هنوز روال های طولانی گذشته وجود دارد که باید اصلاح شود. 

پورمحمدی در پایان بر لزوم آموزش فرهنگ شهروندی و سامانه سپاری امور تاکید کرد و گفت: توسعه دولت الکترونیک و شفاف سازی اداری در آینده می تواند جلوی همه مفسده‌ها و اختلاس‌ها را بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر