کد خبر: 984023
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
انتقاد از کارشکنی وزارت راه در احداث بزرگراه تبریز- سهند
استاندار آذربایجان شرقی به تأخیرهای پیش آمده در احداث بزرگراه تبریز- سهند اشاره کرد و گفت: تأمین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، با بهانه‌های سطحی معطل مانده و اجرای این پروژه که به صورت مستقیم با زندگی 140 هزار نفر ساکن شهر جدید سهند در ارتباط است، بسیار سهل گرفته می‌شود.

 محمدرضا پورمحمدی در آئین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز در محل اتصال سه کریدور ترانزیتی قرار گرفته است، افزود: با وجود این موقعیت ویژه، به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌های ریلی و آزادراهی، تاکنون نتوانسته‌ایم از مزیت ترانزیتی استان استفاده کنیم.
 
وی با قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه راه‌آهن تبریز- میانه و ایستگاه راه‌آهن خاوران، ابراز امیدواری کرد که با احداث این ایستگاه تا دهه فجر سال 99 شاهد اتصال خط ریلی از مسیر میانه به تبریز باشیم.
 
پورمحمدی افزود: امیدوارم با این اهتمام و جدیت در تکمیل شریان‌های ارتباطی، بتوانیم از عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه ترانزیتی خارج شویم و از مزیت‌های فوق‌العاده استان در این زمینه استفاده کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان قدردانی کرد و گفت: هم‌اکنون یک سوم پروژه‌های آزادراهی و بخش قابل توجهی از بزرگراه‌های کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.
 
وی در عین حال از برخی مانع‌تراشی‌ها در اجرای پروژه‌های حوزه راه‌سازی در استان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه بخشی از بدنه اجرایی راه و شهرسازی و مدیران استانی هنوز حساسیت و ضرورت این مسأله را درک نکرده‌اند و همراهی خوبی با حرکت توسعه استان در این زمینه ندارند.
 
پورمحمدی به تأخیرهای پیش آمده در احداث بزرگراه تبریز- سهند اشاره کرد و گفت: تأمین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، با بهانه‌های سطحی معطل مانده و اجرای این پروژه که به صورت مستقیم با زندگی 140 هزار نفر ساکن شهر جدید سهند در ارتباط است، بسیار سهل گرفته می‌شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های راه‌سازی و رفع موانع اجرایی آنها وظیفه ذاتی وزارت راه و شهرسازی است، افزود: موضوع راه، از جهات مختلف چه از نظر نقش آن در توسعه اقتصادی و چه از نظر سلامتی و امنیت مردم دارای اهمیت است و نباید پروژه‌های راه‌سازی به خاطر بروکراسی اداری یا عدم همراهی افرادی که به حساسیت موضوع واقف نیستند بلاتکلیف بماند.
 
وی تأکید کرد: بنده به عنوان نماینده دولت باید به مردم استان گزارش دهم و اگر بزرگراه تبریز- سهند در موعد مقرر به اتمام نرسد به مردم اعلام خواهم کرد که چه کسانی در برابر این مسأله مقاومت می‌کنند.
 
پورمحمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران تنها یک ماه پس از افتتاح ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد، گفت: این سرعت عمل و جدیت و اهتمام نشان می‌دهد که اگر اراده انجام کار باشد، کار شدنی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر