کد خبر: 983587
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:
مراسم بزرگداشت حماسه ۹دی در تهران همزمان با سراسر کشور، ساعت۱۴در میدان امام حسین (ع) با سخنرانی نماینده، ولی فقیه در سپاه برگزار می‌شود.
سرويس سياسی جوان آنلاين: مراسم بزرگداشت حماسه ۹دی در تهران همزمان با سراسر کشور، ساعت۱۴در میدان امام حسین (ع) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار می‌شود.
به گزارش مهر، نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت یوم‌الله ۹دی اظهار داشت: در آستانه یک مناسبت مهم، ماندگار و تاریخی هستیم و مناسبت پیش رو به عنوان یوم‌الله ماندگار ۹دی و روز تجلی الهی و نمایش اتحاد و انسجام ملت عاشورایی حول محور ولایت است.

وی عنوان کرد: ۹دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است. این روز مظهر بصیرت، دیانت و الهام گرفتن از عاشورا، دشمن‌شناسی و عمل بهنگام است. وظیفه همگانی حفظ و گرامیداشت این روز ماندگار است که عامل شکست فتنه‌ای شد که هدف غایی آن براندازی حکومت و نظام اسلامی بود. مقام معظم رهبری فرموده بودند که فتنه ۸۸ با اقدامات امنیتی قابل جمع شدن نبود.

لطفی با اشاره به شعار محوری یوم‌الله ۹دی سال ۹۸ عنوان کرد: شعار «یوم‌الله ۹دی مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها» انتخاب شد که محور شعار‌های دهمین سالگرد حماسه ۹دی است.
وی با تأکید بر اینکه فتنه‌ها و توطئه‌ها تمام‌شدنی نیست، ادامه داد: وقتی بزرگداشت ۹دی مطرح بود با دو نگاه مواجه بودیم. عده‌ای صرفاً به دنبال تبیین حماسه بودند که بر اساس این دیدگاه به برگزاری جلسات، نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها اکتفا می‌شد. در تهران تا سه سال گذشته مراسمی تحت این عنوان برگزار نمی‌شد. قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: وقتی برای اولین بار اعلام کردیم که حماسه ۹دی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، عده‌ای معترض بودند و ما را از این کار منع می‌کردند. سال گذشته برای اولین بار مراسم میدانی در میدان امام حسین (ع) برگزار شد. برخی مطرح می‌کردند که این مراسم باید مانند کنفرانس‌ها و همایش‌ها در فضای محدود برگزار شود که سال گذشته تلفیق گرامیداشت کنفرانس و مراسم میدانی رقم خورد.

لطفی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری از یوم‌الله ۱۹دی ۵۶ بود که فرمودند برخاسته از بصیرت مردم قم بود، گفت: بعد از آن، قیام مردم شریف تبریز و پس از آن مردم دارالعباده استان یزد را داشتیم. ۹دی هم مظهر بصیرت و هم ولایتمداری است. از این منظر بنا داریم به عنوان برنامه کشوری اعلام کنیم که ایام‌الله ۹ تا ۱۹دی ماه هر سال، به عنوان دهه بصیرت انتخاب شود و حضور مردم را به صورت همزمان در تمام استان‌ها در یوم‌الله هر سال رقم بزنیم. ۱۹دی ماه هم حسن ختام این مراسم و با سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم انجام خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت ۹دی در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: روز دوشنبه بزرگداشت ۹دی را به عنوان تجمع و راهپیمایی پرشور و حماسی همزمان در همه استان‌ها یعنی بیش از هزار شهر و شهرستان خواهیم داشت. این مراسم در تهران ساعت۱۴ در میدان امام حسین با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حجت‌الاسلام حاجی صادقی برگزار خواهد شد.
لطفی در رابطه با لیست سخنرانان کشوری در استان‌های کشور، گفت: در استان قم آیت‌الله مصباح‌یزدی سخنرانی خواهند داشت. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در بوشهر، حجت‌الاسلام سعیدی در البرز، رئیس عقیدتی- سیاسی ناجا در هرمزگان، دکتر قنبری در استان اصفهان، سردار فدوی در کرمان، سردار سپهر در کرمانشاه، مهندس ضرغامی در تبریز، حجت‌الاسلام مصلحی در زاهدان، مظفر عضو مجمع تشخیص در اردبیل و حاجی‌بابایی در سنندج به عنوان سخنران خواهند بود.

وی افزود: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به شهر قدس می‌روند که خواسته و پیام مردم منطقه که شاهد بیشترین اغتشاشات بود را بشنوند. جناب آقای قمی نیز با همین رویکرد به رباط‌کریم خواهند رفت. در حوزه تبیین نیز بیش از ۱۰هزار نشست در مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقه‌های بصیرت و کرسی‌های آزاداندیشی با نگاه تبیینی برای بیان دستاورد‌های حماسه ۹دی و بایسته‌های حمایت از آن برگزار خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه ان‌شاءالله ساعت۲ بعدازظهر روز دوشنبه در میدان امام حسین تهران تجمع مردم، سخنرانی و سپس راهپیمایی تا میدان شهدا را خواهیم داشت، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های مورد نظر در این دهه توجه به اقدامات هنری است. ماندگاری اثر هنری بیش از هر چیز دیگری است. در بحث فعلی هم دوستان هنری سازمان تبلیغات برنامه‌هایی مانند برگزاری شب شعر دارند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری ۱۰هزار نشست به مناسبت ۹دی ارزش این روز را کم نمی‌کند؟ گفت: بحث برگزاری نشست‌ها تبیین حماسه ۹دی است. نوجوانان ما چه مقدار از فتنه ۸۸ اطلاع دارند؟ امروز همان گروه‌ها و دشمنان با موج‌سواری بر قاطبه مردم که دادشان از شرایط اقتصادی درآمده بود، می‌خواستند فتنه دیگری را رقم بزنند. قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از هفته‌ها قبل با رسانه‌های ملی و استانی کار‌هایی برای گرامیداشت ۹دی انجام شده که در روز‌های آتی مردم شاهد خواهند بود، خاطرنشان کرد: با ائمه جمعه نیز جلساتی داشتیم که روز گذشته بسیاری از خطبه‌ها در ارتباط با ۹دی ایراد شد. در اکثر دانشگاه‌ها نشست‌های بصیرتی و کرسی‌های آزاداندیشی نیز برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار