کد خبر: 983424
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
فتنه ۸۸ جنگ احزاب یا همان جنگ خندق بود که همه دشمنان اسلام اختلافات ظاهری را کنار گذاشته بودند و به این نتیجه رسیدند که باید با هم مؤتلف شوند و اسلام نوپای آن روز را به پایان برسانند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در فتنه ۸۸، برخی جریانات داخلی، تمامی گروه‌های ضد انقلاب، کومله، منافقین، نهضت آزادی، ملی‌گرا‌ها و بهایی‌ها آمده بودند، حتی تکفیری‌های بیرونی آن موقع هم وارد ماجرا شده بودند. در بیرون هم همه حمایت می‌کردند، اوباما، مرکل و تونی بلر هم از این فتنه حمایت می‌کردند.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه ۹ دی پایان فتنه ۸۸ بود نه پایان تمام فتنه ها، خاطر نشان کرد: باید هوشیار بود. ترتیب این فتنه‌ها نشان می‌دهد که دشمن در قسمت‌های دیگر دستش خالی است. از آغاز انقلاب تاکنون طی ۴۰ سال گذشته، گام‌های بسیار بلندی برداشتیم از نخستین روز‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی درگیر بودیم، اما از تمام این درگیری‌ها با موفقیت خارج شدیم. این نکته‌ای نیست که بتوان با شعار از آن یاد کرد بلکه بسیار ملموس است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائل در این زمینه نفوذ است، دشمن قبل از هرچیز دنبال میانجی می‌گردد، میانجی باید توسط دشمن شکار شود، میانجی ویژگی‌هایی دارد، اول اینکه باید قبلاً در نظام مسئولیت داشته باشد اگر کسی قبلاً در نظام مسئولیت نداشته باشد نمی‌تواند نقش میانجی را بازی کند. دوم باید مسئولیتش برای مردم شناخته شده باشد، ممکن است یک مسئولیت اطلاعاتی خیلی بالایی هم داشته باشد، اما مردم وقتی او را نمی‌شناسند نمی‌تواند نقش میانجی را بازی کند. شریعتمداری در مورد ویژگی‌های میانجی در فتنه‌ها اضافه کرد: میانجی باید مسئولیت شناخته شده داشته باشد و برای مردم مشخص باشد شخصی با این ویژگی‌ها اگر با نظام فاصله پیدا کند به هر علت یا به علت چربی دنیا یا فرزند و قدرت‌طلبی آماده برای شکار است و بعد از آنکه شکار شد تابلوی خودی دارد، اما شناسنامه‌اش غیرخودی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار