کد خبر: 983339
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
رئیس رسانه ملی در اختتامیه جشنواره مستند تلویزیونی:
رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه تراز جمهوری اسلامی در تولید مستند از همه کشور‌های منطقه بالاتر است، ابراز امیدواری کرد نیرو‌های جهادی و انقلابی در حوزه مستند، تراز تولید مستند در ایران را به سطح جهانی برسانند.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: عبدالعلی علی‌عسکری که در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی فیلم، عکس و مستندنگاری مستند تلویزیونی، سخن می‌گفت، بیان داشت: جشنواره مستند تلویزیونی در نوع خود یک نقطه عطف نه تنها در منطقه بلکه در جهان است و تاکنون برگزاری چنین رویدادی سابقه نداشته است و این رویداد در سال‌های بعدی می‌تواند به صورت بین‌المللی برگزار شود.

علی‌عسکری ادامه داد: شبکه مستند شبکه فوق‌العاده‌ای است و تک‌تک شما در این افتخار سهیم هستید و نخبگان جامعه از این شبکه استفاده می‌کنند، البته مردم عادی هم بیننده شبکه مستند هستند، اما این مهم است که شبکه مستند مورد توجه نخبگان و اساتید و محققان و دانشمندان کشور هم قرار می‌گیرد. وی بیان داشت: حوزه مستند در حال رشد و توسعه است، بودجه و امکانات زیادی را هر سال بر اساس لیاقت و شایستگی به بخش مستند داده‌ایم، بودجه اجرایی و تولیدی شبکه مستند را با همه سختی‌هایی که ما داریم ۵۰درصد دیگر اضافه خواهیم کرد.

علی‌عسگری بیان کرد: مستندسازان شجاعانه با قبول خطرات برای شکار لحظه‌ها و واقعیت‌ها مخاطرات را می‌پذیرند و لحظات را درمی‌یابند و زیباترین صحنه‌ها را برای انسان‌ها تهیه می‌کنند که اعجاب‌انگیز و بسیار زیباست و با هنر درآمیخته می‌کنند، دیدگاه و عقبه تحقیقاتی و پژوهشی و ایمانی و اعتقادی و حس زیبای خودشان را ترکیب می‌کنند و بسته‌ای زیبا را به انسان‌ها تحویل می‌دهند. رئیس رسانه ملی در خاتمه صحبت‌های خود با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی و تشویق مستندسازان برای کار روی این بیانیه مهم اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر انقلاب سرشار از نکات مهم و قابل توجه است که تک‌تک بند‌های آن قابلیت ساخت مستند را دارد و از مستندسازان دعوت می‌کنم با مطالعه دقیق این بیانیه آن را به تصویر بکشند.

در این مراسم، سیدسلیم غفوری مدیر شبکه مستند و دبیر جشنواره با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: در سومین دوره جشنواره مستند۷۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال و از بین این آثار ۶۷ اثر انتخاب شد و در قالب ۵۰ برنامه تلویزیونی در شبکه مستند به نمایش درآمد و مخاطبان آثار را دیدند و داوری کردند و علاوه بر این، ما در جشنواره عکس مستند ۴ هزار عکس دریافت کردیم که در بین آن‌ها ۱۱مجموعه وارد بخش رقابتی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار