کد خبر: 982888
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
آبادان گذرگاه رسیدن به نیمه‌نهایی جام حذفی
مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر) عصر امروز با برگزاری دو دیدار پیگیری می‌شود که طی آن پرسپولیس با شهرداری ماهشهر دیدار می‌کند و شاهین بوشهر نیز به مصاف نفتی‌های مسجدسلیمان می‌رود. دو دیدار دیگر این مرحله یعنی تقابل استقلال و سپاهان و تراکتورسازی و مس کرمان لغو شد، تصمیمی که هنوز هیچ مقام مسئولی پاسخ مناسب به آن نداده و با اعتراض تیم‌های دیگر روبه‌رو شده است.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های حذفی کشور عصر امروز (ساعت ۱۵) در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف شهرداری ماهشهر می‌رود. تیم لیگ دویی که با گذشتن از سد مس نوین کرمان و استقلال ماهشهر خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی رسانده و امیدوار است نام خود را به عنوان یکی از آن شگفتی‌ساز‌های رقابت‌های حذفی بر سر زبان‌ها بیندازد. شاگردان مهدی پاشازاده که بعد از تساوی هفته گذشته برابر بعثت کرمانشاه موفق شدند با کسب ۱۷ امتیاز از ۱۲ دیدار خود را به رده ششم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ ۲ (گروه ب) برسانند، امروز در یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های چند سال اخیرشان برابر مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های حذفی و لیگ برتر کشور صف‌آرایی می‌کنند. تیمی که بعد از روند رو به رشدی که در رقابت‌های لیگ برتر در پیش گرفته، امیدوارتر از قبل به تکرار قهرمانی در جام حذفی می‌اندیشد. قهرمانی که نه فقط مسیر این تیم برای حضور در رقابت‌های آسیایی را کوتاه‌تر می‌کند بلکه می‌تواند محبوبیت قابل توجهی برای مرد آرژانتینی نیمکت پرسپولیس دست و پا کند. مردی که از اولین روز حضورش روی نیمکت پرسپولیس به دلایل مختلف با سرمربی قبلی مقایسه شد، اما به‌رغم تمام انتقاد‌ها توانست پرسپولیس را آهسته و پیوسته به جمع مدعیان اضافه کند و حالا بعد از کنار زدن ماشین‌سازی و نفت آبادان، شهرداری ماهشهر را برای صعود به نیمه‌نهایی جام حذفی پیش‌رو دارد.

روی کاغذ بدون تردید شاگردان پاشازاده حرفی برای گفتن مقابل قهرمان جام حذفی ندارند، اما حتی کالدرون آرژانتینی هم می‌داند که داستان رقابت‌های حذفی با بازی‌های لیگ تفاوت بسیار دارد و تیم‌های نامی بسیاری در این مسابقات مغلوب حریفان بی‌نام و نشانی شدند که به دنبال شگفتی‌سازی بودند و دست‌کم گرفتن شهرداری ماهشهر، آن‌هم در آبادان می‌تواند برای پرسپولیس گران تمام شود.

اما آنچه در آستانه مصاف با ماهشهری‌ها در جام حذفی باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده، اخبار ناخوشایندی است که از تمرینات پرسپولیس به گوش می‌رسد. پرواضح بود که کالدرون طی روز‌های گذشته با گلر اول تیمش به مشکل خورده و همین مسئله باعث شده تا رادوشویچ به درون دروازه پرسپولیس راه پیدا کند. با وجود این صحبت‌های کالدرون در برنامه تلویزیونی مبنی بر اینکه بیرانوند گلر اول سرخپوشان است و اول سال جدید میلادی باید او را دید، این امیدواری را ایجاد کرده بود که داستان به سلامت جسمانی و آمادگی فنی این بازیکن برمی‌گردد. حال آنکه درگیری بیرانوند قبل از مصاف پرسپولیس با شهرداری ماهشهر به دلیل عدم حضورش در لیگ و قهر کردن از تمرین سرخپوشان نشان داد که داستان جدی‌تر از این حرف‌هاست که به مسائل فنی ارتباطی داشته باشد. اگرچه رادوشویچ در بازی‌های اخیر ثابت کرده که گلر قابل اعتمادی است، اما بدون تردید اختلاف‌نظر بین سرمربی و گلر ملی‌پوش پرسپولیس در کنار مسائل مالی این باشگاه که چند روز قبل از زبان مدیرعامل تیم در رسانه ملی اعلام شد، می‌تواند سرخپوشان را ازلحاظ روحی روانی به‌هم بریزد و شرایط را برای شگفتی‌سازی شهرداری ماهشهر مهیا کند. تیمی که بدون تردید باانگیزه‌های زیادی برابر سرخپوشان صف‌آرایی می‌کند. مگر آنکه مرد آرژانتینی که طی هفته‌های اخیر نتایج قابل قبولی کسب کرده با مدیریت این بحران، شاگردانش را به سلامت از یک‌چهارم نهایی جام حذفی بیرون ببرد که در غیر این صورت بدون تردید اوضاع برای پرسپولیس و کالدرون سخت خواهد شد، درست مثل قبل از بازی با نفتی‌های مسجدسلیمانی!

مچ‌اندازی تارتار با تیم بدون برد لیگ!
در دیگر بازی امروز نفت مسجدسلیمان از شاهین بوشهر پذیرایی می‌کند. دیداری که ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه بهنام محمدی برگزار می‌شود. نفتی‌های مسجدسلیمان که در طول این فصل برابر هیچ یک از تیم‌های لیگ برتر تن به شکست نداده بودند، چند روز قبل و در هفته شانزدهم مغلوب تراکتور شدند و حالا در شرایطی خود را برای عبور از سد شاهین بوشهر آماده می‌کنند که دیگر تیم بدون باخت لیگ نیستند. با وجود این شاگردان تارتار کار چندان سختی برابر حریف بوشهری ندارند. نفت که با گذشتن از سد گل‌گهر و شهرخودرو به یک‌چهارم نهایی راه یافته، حالا تیمی را برابر خود دارد که در ۱۶ هفته‌ای که از لیگ برتر سپری شده، هیچ بردی به دست نیاورده و با کسب تنها شش امتیاز از شش مساوی در قعر جدول جا خوش کرده است. البته این تیم برای راهیابی به یک‌چهارم نهایی علاوه بر خوشه طلایی ساوه، سایپای لیگ برتری را هم شکست داده، اما بعید به نظر می‌رسد با روند ناکامی که در رقابت‌های لیگ داشته بتواند خود را به نیمه‌نهایی برساند. مگر آنکه مشکلات مالی نفتی‌های مسجدسلیمان که باعث شده بود تا سرمربی این تیم درصدد جدایی از تیمش برآید، مقابل شاهین بوشهر کار دست میزبان بدهد. مگر آنکه تارتار که طی ۱۶ هفته‌ای که از لیگ برتر سپری شده توانسته چهره‌ای قابل قبول و جنگنده از تیمش به نمایش بگذارد در بازی با شاهین بوشهر، شکست مقابل تراکتورسازان تبریزی را جبران و جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار