کد خبر: 982886
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
عاشقانه‌های شیوخ عربی وابسته حاشیه خلیج فارس به صهیونیسم و عادی جلوه دادن روابط خیانت‌بار خود با سران رژیم اشغالگر قدس هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و عیان‌تر می‌شود. در آخرین نوع از این دست وزیر امور خارجه امارات عربی در توئیتر، بی‌پرده از ائتلاف با اسرائیل سخن گفته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عاشقانه‌های شیوخ عربی وابسته حاشیه خلیج فارس به صهیونیسم و عادی جلوه دادن روابط خیانت‌بار خود با سران رژیم اشغالگر قدس هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و عیان‌تر می‌شود. در آخرین نوع از این دست وزیر امور خارجه امارات عربی در توئیتر، بی‌پرده از ائتلاف با اسرائیل سخن گفته است.
«عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات در توئیتر مقاله مجله انگلیسی The Spectator تحت عنوان «اصلاح اسلام... ائتلاف عربی - اسرائیلی در خاورمیانه در حال شکل گرفتن» را منتشر کرده که نتانیاهو نیز در توئیتی در واکنش به آن نوشته است، «زمان تحقق صلح و عادی‌سازی روابط فرارسیده است.»

در بخشی از این یادداشت آمده است: «روایت جدیدی در خاورمیانه در حال ظهور است. نقشه‌های جدید در ذهن مسلمانان در حال ترسیم شدن و نفرت‌های قدیمی در حال از بین رفتن است.»
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سریعاً شعف خود را نشان داد و ضمن بازنشر توئیت وزیر خارجه امارات در حساب کاربری خود نوشت: از نزدیک شدن روابط اسرائیل و کشور‌های عربی که در جریان است، استقبال می‌کنم، زمان آن رسیده که عادی‌سازی روابط و صلح محقق شود. اسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل نیز در واکنش به توئیت بن زاید ضمن تشکر از او نوشت: الان بهترین زمان برای قدم برداشتن به سمت توافقنامه عدم درگیری و جنگ و همکاری دو‌جانبه بین اسرائیل و کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس است.

خیلی زود محمد سعود، فعال و وبلاگ‌نویس سعودی که به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات اسرائیلی ملاقات کرده است هم به این جمع پیوست تا مشخص شود شعف آل‌سعود از این نزدیکی بیش از دیگران است. محمد سعود در واکنش به نتانیاهو نوشته است: جناب نخست‌وزیر، امروز، روز بزرگی است که شاخصه‌های صلح در حال مشاهده شدن هستند، بله ملت‌های ما به لطف اراده همگی ما مستحق بهترین‌ها بوده و صلح بین اسرائیل و کشور‌های عرب حوزه خلیج [فارس]برقرار خواهد شد، بله به روابط دیپلماتیک بین دولت‌های ما.

عادی‌سازی گازی
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد، قرار است این رژیم صادرات گاز طبیعی را به مصر در چند روز آینده آغاز کند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با اعلام امضای مجوز‌های صادرات گاز به مصر، این امر را «اتفاقی تاریخی برای اسرائیل» دانست. اشتاینیتز افزود: صادرات گاز به مصر به منزله همکاری اقتصادی بسیار مهمی میان اسرائیل و مصر از زمان امضای توافقنامه صلح میان دو طرف است.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: گازی که در چند روز آینده انتقال آن به مصر آغاز خواهد شد، برای استفاده در بازار داخلی مصر است. بر اساس قرارداد‌هایی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار که در دو سال گذشته به امضا رسیده‌اند، رژیم صهیونیستی ظرف ۱۵ سال ۸۵ میلیارد متر مکعب گاز به مصر صادر خواهد کرد.
کارشناسان این تلاش اسرائیل را در راستای تقلای این رژیم برای به دست گرفتن منابع انرژی کشور‌های عربی و وابسته‌سازی هر چه بیشتر این کشور‌ها می‌دانند.

سونامی برای اسرائیل
به اذعان یک شبکه اسرائیلی، تحقیقات در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین می‌تواند این رژیم را با یک بحران سیاسی بزرگ مواجه کند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آغاز تحقیقات در مورد احتمال اینکه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مرتکب جنایت جنگی شده باشد، مهم‌ترین نبرد حقوقی و قانونی در مورد مسئله فلسطین خواهد بود.

این شبکه افزود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی باید مشخص کند که در دیوان کیفری بین‌المللی حاضر خواهد شد یا نه که حضور در این دادگاه به معنی مشروعیت‌بخشی به روند تحقیقات خواهد بود. تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد که فلسطینیان تلاش خواهند کرد قضات دیوان کیفری بین‌المللی را برای موافقت با درخواست دادستان کل این دادگاه در مورد تحقیق پیرامون جنایات جنگی «اسرائیل» قانع کنند و در طرف مقابل، رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کند آن‌ها را قانع کند که دیوان کیفری بین‌المللی چنین اختیارات و صلاحیتی ندارد تا در نهایت این پرونده مختومه شود، کما اینکه امریکا و برخی کشور‌های دیگر نیز تلاش می‌کنند در این زمینه مداخله کنند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرد که موافقت قضات دیوان کیفری بین‌المللی با انجام تحقیقات به منزله یک زلزله سیاسی بزرگ برای «اسرائیل» خواهد بود و این رژیم را با امواج یک سونامی سیاسی مواجه خواهد کرد و احتمال صدور حکم بازداشت بسیاری از مقامات بلندپایه اسرائیلی وجود خواهد داشت. این شبکه افزود که صرف اینکه رژیم صهیونیستی با یک تحقیقات بین‌المللی مواجه شود، خود شکستی بزرگ برای نتانیاهو و سیاست‌های او است، زیرا او روابط با محمود عباس را بر هم زد و او را وادار کرد به دیوان کیفری بین‌المللی برود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار