کد خبر: 982474
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر سه روزه خود به مالزی که بنا به دعوت نخست وزیر این کشور و به منظور شرکت در اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ انجام شد، در پاسخ به دعوت رسمی نخست وزیر ژاپن، از کوالالامپور عازم توکیو شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مدت اقامت در مالزی، علاوه بر حضور و سخنرانی در جمع سران و شرکت کنندگان اجلاس سران کوالالامپور، طی سخنرانی در میزگرد" اولویت‌های توسعه و چالش‌های جهان اسلام" سیاست‌ها و راهبرد‌های منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران را برای سران و شخصیت‌های شرکت کننده از جهان اسلام در این نشست تشریح و پیشنهاداتی برای توسعه و پیشرفت جهان اسلام و همچنین مقابله با چالش‌های پیش روی مسلمانان ارائه کرد.

روحانی همچنین در حاشیه این اجلاس در دیدار‌های جداگانه‌ای با ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی و سلطان عبدالله پادشاه این کشور، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

روحانی در نخستین روز سفر به کوالالامپور با ایرانیان مقیم مالزی دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد. در این دیدار نمایندگان اساتید دانشگاهی، دانشجویان و بازرگانان به بیان مشکلات خود در این کشور پرداخته و خواستار رفع این مشکلات با کمک رئیس جمهور شدند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار