کد خبر: 982020
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: همراهی مدیر مؤسسه هنر‌های تصویری سوره در سریالی لاکچری و مغایر با سبک زندگی اسلامی-ایرانی چه توجیهی دارد؟
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، رسالت فرهنگی حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی و انقلابی این است که آثاری که همسو با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی- ایرانی است را در دستور کار تولید و پخش خود قرار دهد. مدیریت حوزه هنری نیز قبلاً به این موضوع اشاره کرده و گفته حوزه هنری در اساسنامه‌اش دو وظیفه اصلی دارد؛ یکی بخش تولید محصولات و تولیدات هنری است با آنچه مربوط به انقلاب اسلامی می‌شود و در کنار آن وظیفه دیگری دارد که وظیفه آموزش و به اصطلاح امروز تربیت و معرفی نیرو است. اما مؤسسه هنر‌های تصویری سوره وابسته به حوزه هنری به مدیریت «سعید خندق‌آبادی» در سال قبل اقدام به خرید حق پخش فیلم سینمایی «هزارپا» کرده بود. فیلمی سرشار از شوخی‌های جنسی و فضایی مغایر با اخلاق و سبک زندگی ایرانی- اسلامی. اقدامی که توسط تسنیم پیگیری شد و به آن واکنش نشان داد. بعد از آن در ابتدای سال جاری خبری دیگر منتشر شد که مؤسسه هنر‌های تصویری سوره فیلم سراسر مبتذل «رحمان ۱۴۰۰» را در سالن‌های نمایش خود اکران کرده و حق امتیاز پخش این فیلم را در شبکه نمایش خانگی به‌عهده گرفته است. اتفاقی دیگر که با معیار‌های فرهنگی و انقلابی این مؤسسه هنری و دینی در تناقض است. آنچه در ادامه رخ داد جالب بود. همان روز‌ها خبرنگار یک روزنامه برای پیگیری بحث خرید رایت و پخش «رحمان ۱۴۰۰» با «سعید خندق آبادی» مدیریت مؤسسه هنر‌های تصویری سوره تماس گرفت که وی به طرز غافلگیرکننده‌ای عصبانی شد و گفت به این سؤال پاسخ نمی‌دهد و گوشی تلفن را قطع کرد. اما این تناقضات گویا تمامی ندارد و این بار شاهد حضور مدیر این مؤسسه فرهنگی در مقام یکی از سرمایه‌گذاران، مدیر طرح و جانشین تهیه‌کننده سریالی هستیم که در آن محتوا و فضایی مغایر با سبک زندگی متعارف و متداول مردم در روز‌های سخت معیشتی و اقتصادی است. سریالی که تبلیغ سبک زندگی لاکچری و پولداری در آن موج می‌زند که با متنِ زندگی امروزه مردم کاملاً در تناقض است. سریالی که در آن محتوایی متضاد با ارزش‌های سبک زندگی اسلامی- ایرانی وجود دارد. حالا اینکه «سعید خندق‌آبادی» به عنوان مدیرعامل این مؤسسه فرهنگی و انقلابی در این سریال این سؤال را ایجاد کرده که حضور مدیرعامل مؤسسه هنر‌های تصویری سوره با این جایگاه مهم و تولیدی در چنین سریالی با آن توصیفات چه توجیهی دارد؟
مؤسسه‌ای که مسئولیت توزیع بخشی از تولیدات نمایش خانگی را برعهده دارد و در این بازار مکاره تولیدات نامناسب برای خانواده‌های ایرانی باید حرف اول را جهت تزریق فیلم‌ها و سریال‌های مناسب بزند، مدیر آن این‌گونه در سریال‌های نامناسب جولان می‌دهد. مسئولان و مدیران حوزه هنری سازمان تبیلغات آیا این بار نیز می‌خواهند با سکوت در برابر این رفتار و اعمال برخوردی نداشته باشند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار