کد خبر: 981948
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
شهردار اسکو گفت: مرکز قرنطینه و بازپروری وحوش آذربایجان‌شرقی در پارک جنگلی این شهر ایجاد می‌شود.

علی اصغر قنبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مرکز در پارک ۷۰ هکتاری جنگلکاری شده اسکو برای نخستین بار در استان ایجاد می شود و نقشه آن بر اساس استاندارد محیط زیست طراحی و آماده سازی شده است.  

وی افزود: توسعه کاشت گل محمدی در سطح ۱۰ هکتار در شهر اسکو به جای کاشت درخت شمشاد و کاشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال توت که در مقابل کم آبی مقاوم است، از دیگر اقدامات شهرداری بوده که با هدف ایجاد و توسعه صنعت نوغانداری و ایجاد اشتغال نیز برنامه ریزی شده است.  

قنبری ادامه داد: کاشت گونه خاص درخت توت بدون میوه با برگ های بزرگ مناسب برای پرورش کرم ابریشم با آبیاری قطره ای و همکاری جهادکشاورزی در شهر اسکو در حال انجام است که متوسط فضای سبز را هم افزایش می دهد.  

وی گفت: اکنون سرانه فضای سبز شهر اسکو ۶ مترمربع است که از سرانه فضای سبز استان که حدود ۴ متر می باشد، بالاتر است.  

شهردار اسکو همچنین با اشاره به دیگر اقدامات امسال شهرداری گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۶ میلیارد تومان بودجه صرف شده که ۸۰ درصد تحقق بودجه را نشان می دهد.  

قنبری با بیان اینکه بودجه عمرانی سال جاری اسکو ۴.۲ میلیارد تومان است، ادامه داد: تحقق بودجه امسال ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود که ۱.۳ برابر نسبت به میزان پیش بینی شده در سال جاری است؛ در صورتی که تحقق بودجه در سال گذشته معادل ۸.۵ میلیارد تومان بوده است.  

وی با بیان اینکه فرهنگ بالای مردم اسکو در حسن اجرای طرح های شهرداری مسئولان را یاری می دهد، ادامه داد: طرح ساخت مجتمع تجاری و خدماتی «کشتی کندوان»، سامان دهی رودخانه «اسکو چای» و انجام ۲۰ هزار مترمربع طرح سنگ فرش پیاده روهای شهری اسکو از جمله دیگر طرح های در دست اقدام است.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر