کد خبر: 981837
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
گفت وگوی " جوان آنلاین" با مسئول برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان
ششمین دوره جام باشگاه‌های کشتی آزاد و فرنگی جهان در حالی کمتر از ۷۲ ساعت دیگر در بجنورد آغاز می‌شود که مسابقات کشتی آزاد با حضور ۸ تیم و رقابت‌های کشتی فرنگی با حضور۷ تیم برگزار خواهد شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی و مسئول برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان در گفتگو با " جوان آنلاین" گفت: از چند ماه پیش که مقرر شد بجنورد میزبان ششمین دوره مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی باشد جلسات و نشست‌های متعددی را با محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی و دیگر مدیران ورزشی استان برگزار کردیم تا انشاله بتوانیم میزبانی خوبی در این دوره داشته باشیم. طبق اعلام رسمی و برنامه ریزی صورت گرفته این دوره از رقابت‌ها در بخش کشتی آزاد با حضور ۸ تیم و در بخش کشتی فرنگی با حضور۶ یا ۷ تیم برگزار خواهد شد که از کشورمان هم در هر بخش قراره انشاله سه تیم حضور داشته باشند.
 
نصیرزاده: تیم‌های خارجی و داخلی با تمام ستاره‌های شان به بجنورد می‌آیند
 
وی افزود: ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان بر اساس تقویم اتحادیه جهانی و همچنین قوانین و مقررات این اتحادیه برگزار می‌شود. طبق برنامه‌ای که داشته ایم برای راحتی تیم‌های خارجی، ورود تیم‌ها از ۲۶ آذر شروع خواهد شد و عصر همان روز کلینیک داوران، کلینیک مربیان و قرعه کشی این رقابت‌ها را در برنامه داریم. از ۲۷ آذر بطور رسمی مسابقات با برگزاری دیدار‌های کشتی فرنگی آغاز خواهد شد و در نهایت روز ۲۹ ام نیز فینال رقابت‌های کشتی آزاد را برگزار خواهیم کرد.
مسئول برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان در ادامه با توجه به انصراف تیم روسیه خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ما به طور دقیق انجام شده و هیچ تیمی انصراف نداده فقط تیم روسیه با توجه به اینکه IOC آن‌ها را به دلیل دوپینگ محروم کرده عملا نمی‌توانند در این رقایت‌ها شرکت کنند و ما مجبور شدیم آن‌ها را کنار بگذاریم وگرنه آن‌ها زودتر اعلام آمادگی کرده بود، اما، چون این شرایط پیش آمد، حضورشان در این دوره منتفی است ما حتی در نظر داشتیم تیم اوکراین را جایگزین کنیم که هماهنگی‌های لازم هم انجام شد، اما به خاطر اینکه عملا ۴ ماه تا المپیک زمان مانده و تیم‌های کشور‌ها طبق برنامه ریزی از قبل صورت گرفته در اردو هستند، نتوانستند در ششمین دوره این رقابت‌ها حضور یابند. به هر حال آنچه مشخص است اینکه فعلا چین به ایران آمده وحتی در اردویی مشترک در حال تمرین برای این دوره از مسابقات است. قرقیزستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و هند و دیگر کشور‌ها هم طی امروز و فردا به کشور می‌آیند.
دکتر نصیرزاده در پاسخ به این سئوال که از ایران چه تیم‌هایی شرکت کرده اند و آیا امکان قهرمانی تیم‌های ایرانی وجود داشت اظهار داشت: ببینید ما در این دوره می‌توانستیم تیم‌های زیادی را پذیرا باشیم، اما برای ما حضور تیم‌های مطرح و با ستاره است تا کیفیت مسابقات بیشتر شود. الان تیم‌هایی که حضور یافته اند همه با ترکیب اصلی و با ستاره‌ها و قهرمانان جهانی و اروپایی خود پا به میدان خواهند گذاشت. این موضوع درباره تیم‌های داخلی خودمان هم صدق می‌کند. در بخش کشتی آزاد تیم‌های ایران مال، اترک خراسان و دانشگاه آزاد حضور دارند و در بخش فرنگی نیز سه تیم ایران مال، سینا صنعت ایذه و نماینده سیرجان اعلام آمادگی کردند و درتمام این تیم‌ها ستارگانی، چون حسن یزدانی، پرویز هادی و زارع و دیگر کشتی گیران مطرح حضور دارند، ملی پوشی که ما حتی روی مدال آوری شان در المپیک حساب ویژه باز کرده ایم انشاله در این رقابت‌ها کشتی خواهند گرفت. امیدواریم با توجه به همت و افتخار آفرینی که همواره کشتی گیران ما در مسابقات بین المللی داشته اند یک بار دیگر شاهد این امر باشیم و تیم‌های ایرانی بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند.
رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی درباره اینکه چطور شد بجنورد میربان مسابقات انتخاب شد افزود: بی شک یکی از مهمترین موارد مردم خوب این شهر می‌باشد. ما تجربه برگزاری مسابقات لیگ را در این شهر داریم. استقبال بی نظیر مردم که به صورت خودجوش هر کاری می‌کردند تا مسابقات به بهترین نحوه برگزار شود بسیار تاثیر گذار بود. البته ما می‌دانستیم که این شهر به لحاظ زیرساختی برای برگزاری چنین رویداد بزرگی نقص‌هایی دارد، اما با این حال با حمایت و پیگیری مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار، هر آنچه که در استاندارد‌های بین المللی بود را دوستان در این شهر مهیا کردند. قطعا با برگزاری مسابقات در چنین شهری باعث توسعه زیرساخت‌های ورزشی در آن استان خواهیم شد. کلا از برکت برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان در همین چند روز استان خراسان شمالی از نظر تجهیزات پزشکی، خطوط هوایی توسعه زیادی پیدا کرده است.
وی در خصوص جایزه مسابقات گفت: جایزه دلاری این مسابقات در مجموع ۶۰ هزار دلار است که ۳۰ هزار دلار مربوط به کشتی آزاد و ۳۰ هزار دلار مربوط به کشتی فرنگی خواهد بود. تیم قهرمان ۱۵ هزار دلار، نایب قهرمان ۱۰ هزار دلار و تیم سوم ۵ هزار دلار دریافت می‌کنند.
 
نصیرزاده: تیم‌های خارجی و داخلی با تمام ستاره‌های شان به بجنورد می‌آیند
نصیرزاده در پاسخ به این سوال که ارفاق وزن برای کشتی گیران در نظر گرفته شده یا خیر، اظهار داشت: در لیگ داخلی ما وزن کشی را شب قبل از مسابقات انجام می‌دادیم، اما در جام باشگاه‌های جهان وزن کشی صبح روز مسابقه است. البته ۲ کیلوگرم ارفاق وزن را در نظر گرفتیم. هر تیم داخلی می‌تواند تا ۲۰ کشتی‌گیر جذب کند و ۲ کشتی‌گیر در ترکیب خود داشته باشد. برای تیم‌های خارجی ظرفیت ۱۵ کشتی‌گیر در نظر گرفته شده که آن‌ها هم می‌توانند از ۳ کشتی‌گیر خارجی بهره ببرند.
 
نصیرزاده: تیم‌های خارجی و داخلی با تمام ستاره‌های شان به بجنورد می‌آیند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار