کد خبر: 981021
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵
رئیس قوه قضائیه با اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری با مجریان و ناظران انتخابات، تأکید کرد: جرائم و تخلفات انتخاباتی باید در زمان وقوع آن مورد رسیدگی قرار گیرد، نه بعد از انتخابات.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، یکی از افتخارات بزرگ نظام اسلامی را ابتنا و اتکا بر رأی مردم دانست و تصریح کرد: اینکه امام راحل فرمودند «میزان رأی ملت است»، یک سخن تشریفاتی و سیاسی نبود بلکه حقیقتاً و در عمل به رأی و نظر مردم اعتقاد داشتند. مقام معظم رهبری نیز به اعتماد عمومی و باور به مردم به نظام، اعتقاد دارند و این متفاوت از بسیاری نگاه‌های سیاسی است که در دنیا به صورت مقطعی به مردم توجه می‌کنند و در میتینگ‌های سیاسی از مردم سخن می‌گویند، اما بعد از رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی، مردم را فراموش می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مجریان، ناظران، کاندیدا‌ها و همه مردم باید قانون انتخابات را مبنای عملکرد خود قرار دهند، افزود: باید از شعاری عمل کردن، سیاه نمایی، تخریب، اقدامات خلاف اخلاق و قانون و هر اقدامی که نوعی دوگانه سازی در جامعه و برخورد ناجوانمردانه به جای برخورد منصفانه و عادلانه به شمار می‌آید، پرهیز شود. بر این اساس مجریان، ناظران و عموم مردم که ناظران همیشگی هستند، باید به خوبی نظارت داشته باشند که اگر تخلفی صورت گرفت، فوراً به وزارت کشور، شورای نگهبان و حسب مورد به دستگاه قضایی اعلام کنند.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید به موقع و متناسب باشد و اقدام در خصوص این تخلفات بعد از برگزاری انتخابات، فایده‌ای ندارد. هر تخلف در هر زمانی که رخ داد باید همان موقع با آن برخورد شود. در ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی نیز این موضوعات را پیش‌بینی کرده ایم. از همکاران خود در دستگاه قضایی می‌خواهم که ضمن همکاری با مجریان و ناظران، نسبت به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در زمان خود اقدام کنند.

آیت‌الله رئیسی ابراز امیدواری کرد که با عمل به قانون، انتخابات خوبی با حضور مردم برگزار شود و نمایندگانی شایسته قانونگذاری انتخاب شوند تا گامی به سمت قانونگذاری بهتر و ایجاد مجلسی در تراز شورای اسلامی مرتبط با نظام مقدس جمهوری اسلامی برداریم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به آزادی دکتر مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی از زندان‌های امریکا با همکاری دولت، وزارت امور خارجه و قوه قضائیه، اقدام امریکایی‌ها را کاری بسیار زشت و «دانشمندربایی» توصیف کرد و گفت: این کار زشت امریکا در ربودن یک دانشمند باید مورد سرزنش دولت‌ها و نهاد‌های مدعی دفاع از حقوق بشر و همه کسانی باشد که به نوعی دغدغه‌های حقوق بشری دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار