کد خبر: 980394
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ثبت نام اطلاعات ۱۸ هزار صنعتگر استان اردبیل در سامانه جامع صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در بازدید از محل نمایشگاه دائمی صنایع دستی خلخال اظهار کرد: حدود بیش از ۱۰ هزار نفر بدون پروانه در رشته‌های مختلف صنایع دستی استان فعالیت می‌کنند که رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در ۶ ماه نخست سال جاری پنج فقره پروانه تولید کارگاهی، ۳۱۸ فقره پروانه تولید انفرادی و ۲۰۶ فقره کارت شناسایی صنعتگری برای فعالان این حوزه صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: با اقدامات اخیر صورت گرفته پنج هزار متر مربع فضای آموزش صنایع دستی در اختیار هنرمندان فعال در این صنعت قرار دارد.

فلاحی با بیان اینکه فضای لازم و رشته‌های آموزشی صنایع دستی در مرکز و تمامی شهرستان‌های استان برای علاقه‌مندان فراهم است، اظهارداشت: در این راستا ساختمان نمایشگاه دائمی صنایع دستی خلخال پس از هشت سال توقف و رکود سال گذشته ترمیم و بهسازی شد و برای آموزش صنایع دستی در اختیار هنرمندان این صنعت قرار گرفت.

وی گفت: این محل بصورت کارگاه آموزشی اداره شده و ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی خلخال مشغول یادگیری رشته‌های مختلف صنایع دستی هستند.

فلاحی عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولیدات داخلی، اولویت این اداره کل توسعه رشته‌های صنایع دستی در شهرستان های مختلف استان و ایجاد اشتغال از این محل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر