کد خبر: 979745
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی:
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان با بیان این‌که استانداردسازی مدارس با رشد بسیار بالایی انجام می‌گیرد، ادامه داد: اولویت سازمان نوسازی مدارس در سال۹۸، حذف بخاری‌های نفتی از مدارس استان است که در این راستا تمامی مدارس دارای علمک گاز در ورودی، سیستم گرمایشی استاندارد دارند.

پیام صدقی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به این‌که ۸۹ درصد مدارس استان، دارای سیستم استاندارد گرمایشی هستند، خبرداد: تا پایان سال ۹۹، تمامی مدارس استان دارای سیستم گرمایشی استاندارد خواهند بود.   

وی با بیان این‌که حدود ۲۴ هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد، افزود: حدود پنج هزار و ۹۰۰ ساختمان آموزش و پرورش در استان فعالیت دارند که شامل ساختمان‌های آموزشی و غیرآموزشی است.  

وی با بیان این‌که حدود ۳۴ درصد ساختمان‌های آموزش و پرورش استان در سال ۹۰ مستحکم بود، اظهار کرد: با تسریع بازسازی مدارس در سال‌های گذشته، اکنون ۴۴ درصد از ساختمان‌ها دارای استحکام کامل بوده و ۳۰ درصد ساختمان‌ها نیاز به مقاوم سازی و حدود ۲۶ درصد نیز نیاز به بازسازی دارند.  

صدقی با تاکید بر این‌که سعی داریم تا هیترهای برقی را جایگزین بخاری‌های نفتی مدارس کنیم، اظهار کرد: تا پایان سال جاری، پنج هزار کلاس درسی که بیشتر شامل مدارس کانکسی بوده و از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند، هیتر برقی را جایگزین کنیم که با تامین اعتبار این کار صورت می‌گیرد.  

وی با اشاره به زلزله ۱۷ آبان میانه، اظهار کرد: به مدارس نوساز این مناطق، هیچگونه آسیبی وارد نشده و فقط دیوار تعدادی از مدارس قدیمی ترک برداشته است.  

وی عنوان کرد: طی بازدید چندین اکیپ از مدارس مناطق زلزله زده، هزینه‌ای بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال برای تعمیر مدارس خسارت دیده برآورد شده است؛ اکنون مرمت برخی از این مدارس آغاز شده است. 

به گزارش ایسنا، مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در خصوص ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس، اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون، حدود ۱۰۰ مدرسه مقاوم سازی شده  و عملیات اجرایی مقاوم سازی ۱۰۰ کلاس درس دیگر نیز در سال جاری آغاز می‌شود.  

وی متذکر شد: در برآورد اولیه، برای ایمن سازی اجزای غیرسازه تمامی مدارس استان، نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.  

وی در خصوص اقدامات ایمن سازی مدارس در زمان زلزله، گفت: مواردی از قبیل بازشوکردن نرده‌های ثابت مدارس، مهار کمدها و قفسه‌ها، تعویض درب شیشه‌ای کمدها، ایجاد حفاظ برای قفسه‌ها، مناسب سازی محل همچون محل کامپیوترها، اصلاح پاگیری‌های ورودی درب و حفاظت از وسایل قابل ریزش از اقدامات ایمن سازی مدارس است. 

صدقی درخصوص اعتبارات تخصیص یافته به سازمان نوسازی مدارس استان، اظهار کرد: کمتر از ۳۰ درصد از اعتبارات استانی و ۶۰ درصد از اعتبارات ملی به سازمان نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.  

وی ادامه داد: طی شش ماهه اول سال، حدود ۷۱ پروژه بالغ بر ۴۴۹ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم و حدود ۸۱۵ کلاس درس نیز در دست اجرا است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر