کد خبر: 979687
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
هدف از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین دستیابی به امنیت جمعی و کمک به تحکیم امنیت در منطقه شمال اقیانوس هند است که امروز شاهد اتفاقاتی از قبیل دزدی دریایی است.
سرويس سياسی جوان آنلاين: فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در دی ماه سال جاری در اقیانوس هند خبر داد.
به گزارش تسنیم، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش (نداجا) صبح شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های این نیرو در جمع خبرنگاران با اشاره به رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین اظهار کرد: توافقات و طرح‌ریزی برگزاری این رزمایش طی ماه گذشته با حضور عناصری از نیرو‌های دریایی سه کشور انجام شد. این رزمایش در ماه آینده با اقتدار در آب‌های اقیانوس هند برگزار خواهد شد.
وی گفت: هدف از برگزاری این رزمایش دستیابی به امنیت جمعی و کمک به تحکیم امنیت در منطقه شمال اقیانوس هند است که امروز شاهد اتفاقاتی از قبیل دزدی دریایی است.

تعمیر و توسعه ناوشکن دماوند
فرمانده نداجا همچنین درباره آخرین وضعیت ناوشکن دماوند با بیان اینکه این ناوشکن تا پایان سال به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد، خاطرنشان کرد: ناوشکن دماوند الان به آب انداخته شده و تاکنون عملیات تعادل و پایداری آن نیز انجام شده و نصب تجهیزات به سرعت درحال انجام است.
امیر خانزادی با اشاره به آغاز عملیات احیای ناوشکن دماوند از دو سال قبل، ادامه داد: این ناوشکن که پیشتر طی ۱۲ سال ساخته شده بود، کار ساخت آن در مدت حدود دو سال به اتمام رسیده و از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار است. اشکالاتی که به لحاظ طراحی متناسب با دریای خزر لازم بود اعمال شود، به طور کامل انجام شده است. الان آبخور شناور به دلیل تغییراتی که در سامانه رانش انجام شده، کاهش پیدا کرده و این بدان معناست که در آب‌های کم‌عمق‌تر هم می‌تواند حضور یابد.

وی ادامه داد: موتورخانه تغییرات جدی داشته و از یک موتورخانه متمرکز به دو موتورخانه به شکل پراکنده کار را پیش بردیم و این شناور چهار موتور برای سامانه رانش و چهار شافت مستقل در اختیار دارد؛ این سیستم قابلیت مانور بسیار بالایی را در اختیار ناوشکن دماوند قرار می‌دهد و از طرفی روی سازه تغییراتی جدی داشته و متناسب شده با نیاز‌های روز عملیات در دریا، دکل‌ها تغییراتی پیدا کرده و برای نصب رادار جدید چشم عقاب آماده شده که این رادار به نوعی همه رادار‌های دیگر را در خود یکپارچه می‌کند و رادار‌های دیگر از سطح عرشه جمع‌آوری می‌شوند. این ناوشکن به موشک‌های عمود پرتاب مجهز خواهد شد.

تولید انبوه «جاسک ۲»
فرمانده نداجا با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دفاعی این نیرو خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تعدادی از محصولاتی که نداجا طی یک سال گذشته به آن‌ها دستیابی پیدا کرده در معرض نمایش عمومی قرار گرفته که از جمله آن‌ها موشک جاسک ۲ است، این موشک که از طریق زیردریایی از اعماق دریا شلیک می‌شود، کاملاً بومی است.
امیر خانزادی با بیان اینکه فناوری ساخت موشک جاسک پیشتر به دست آمده بود، اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد پرتاب موشک از زیردریایی است که امروز محقق شده است. چند مورد آزمایش انجام شده و امروز این موشک در مراحل تولید انبوه قرار گرفته و همه زیردریایی‌های ارتش به این موشک مجهز خواهند شد.

وی افزود: جاسک ۲ قابلیت نصب روی همه زیرسطحی‌ها را دارد و برد آن در آینده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین پروژه دیگری را تحت عنوان جاسک ۳ که تنوع بیشتری از ظرفیت‌های موشکی برای زیردریایی‌ها ایجاد می‌کند، در دست اقدام داریم که به موقع درباره آن صحبت خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره زمان اعزام ناوگروه‌های ارتش ایران به خلیج مکزیک نیز اظهار کرد: در حال حاضر آمادگی اینکه ناوگروه‌های‌مان در دریا‌های آزاد حضور داشته باشند، وجود دارد و از این بابت محدودیتی وجود ندارد. اینکه دریا‌های آزاد جهان در اختیار همه ملت‌هاست و آن‌ها می‌توانند در دریا‌های آزاد دریانوردی کنند یک اصل است. در هر بندری که کشور‌های دوست از ما برای بازدید و حضور دعوت کنند، حتماً حضور خواهیم یافت و به هیچ عنوان هم مهم نیست چه این بندر در خلیج مکزیک یا فنلاند است یا در هر نقطه دیگر از آب‌های بین‌المللی قرار دارد.

پهپاد جدید «پلیکان» با قابلیت عمودپرواز رونمایی شد
روز گذشته با حضور دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه دستاورد‌های جهاد خودکفایی نداجا افتتاح و رونمایی شد.
پهپاد جدید «پلیکان» با استفاده از چهار موتور عمودپرواز و یک موتور پیشران پرقدرت توانایی نشست و برخاست عمودی از روی شناور در حال حرکت را دارد. پرنده در ابتدا با استفاده از چهار موتور همزمان‌شده خود که به‌صورت عمود پرواز است از شناور جدا می‌شود و پس از آن با استفاده از الگوی خودکار طراحی‌شده در سامانه پرواز خودکار، طی فرآیند محاسبه‌شده بدون برهم خوردن تعادل و سقوط ناگهانی پرنده وارد فاز کروز یا حرکت افقی می‌شود. این فرآیند هنگام برگشت پرواز از مأموریت شناسایی خود و نشستن روی کشتی بالعکس اجرا می‌شود.
یکی دیگر از وجوه تمایز این پهپاد شناوری مثبت و مقاومت آن در برابر نفوذ‌پذیری هنگام فرود بر سطح آب است که این امکان را می‌دهد تا در شرایط اضطراری بدون آسیب روی آب فرود آمده و بازیافت شود.

«آی‌اِن‌اس» یک سامانه کمک‌ناوبری است که وظیفه موقعیت‌یابی لحظه‌ای زیردریایی را به‌عهده دارد. این واحد داده‌های مورد نیاز جهت تعیین موقعیت زوایا و همچنین سرعت‌ها را در سه محور جمع‌آوری کرده و با تجزیه و تحلیل این داده‌ها موقعیت‌های لحظه‌ای وضعیت تعادل و راه یگان را در هر زمان به دست می‌آورد. پروژه سورن با موضوع طراحی و ساخت واحد آی‌اِن‌اس است که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و بدون نیاز به «جی‌پی‌اس» موقعیت زیردریایی به‌همراه وضعیت تعادل آن را با خطای کم ارائه می‌کند و این قابلیت‌ها را خواهد داشت که زمانی که زیر‌دریایی در عمق قرار گرفته و هیچ‌گونه ارتباطی با فضای آزاد ندارد؛ اول، راه یگان را به‌طور دقیق ارائه می‌کند، دوم، موقعیت زیردریایی را زیر آب تعیین می‌کند، سوم، YAW، PITCH و ROLL زیردریایی را زیر آب تعیین کند و چهارم، اطلاعات مورد نیاز را برای سامانه سلاح ارسال نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار