کد خبر: 979438
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
وزیر امور خارجه روسیه از نیرو‌های سوریه دموکراتیک «قسد» خواست به تعهدات پیشین خود با دولت سوریه پایبند باشند و عهدشکنی نکنند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: همزمان با انهدام تانکر‌های حاوی نفت قاچاق نیرو‌های سوریه دموکراتیک «قسد» در شهر الحسکه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اجرای مذاکرات فراگیر بین نیرو‌های سوریه دموکراتیک و دولت سوریه را خواستار شد.

وی از کُرد‌ها خواست به تعهدات خود در خصوص شمال شرق سوریه که در یادداشت تفاهم روسیه و ترکیه قید شده است و نیز به مواضع خود پایبند باشند.

لاوروف در نشست خبری در مسکو افزود: وقتی آمریکایی‌ها خروج خود را از سوریه اعلام کردند کُرد‌ها به سرعت آمادگی خود را برای برگزاری این مذاکرات اعلام کردند، اما آن‌ها بار دیگر به مواضع سابق خود بازگشتند که تا حدودی سازنده هم نبود؛ بنابراین به دوستان کُرد توصیه می‌کنم به مواضع خود پایبند باشند و تلاش نکنند با فرصت طلبی به سمت کار‌های مشکوک کشیده شوند.

لاوروف به نیرو‌های سوریه دموکراتیک توصیه کرد به عهد خود وفادار باشند، زیرا مسکو پس از امضای توافقنامه ۲۲ اکتبر موافقت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و سران کُرد را برای اجرای آن جلب کرد و سران کُرد همان کسانی بودند که بر همکاری جدی خود در راستای اجرای این توافقنامه تأکید کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار