کد خبر: 978826
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
با حضور جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور
با افتتاح ۶۲۰ مهد قرآنی جدید اکنون ۳ هزار مهد در سراسر کشور به تربیت فرزندان انقلاب می‌پردازند. مهد‌های قرآنی که تعداد آن‌ها در آینده نزدیک به ۱۰هزار مهد افزایش خواهد یافت.
سرویس ایران جوان آنلاین: صبح روز گذشته مراسم افتتاح ۶۲۰ مهد قرآنی به مناسبت ۴۰ سالگی بسیج در سازمان اقشار بسیج با حضور جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد. در این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس با مهد‌های قرآنی سراسر کشور ارتباط زنده برقرار و آئین رونمایی برگزار شد. گفتنی است با افتتاح این تعداد مهد قرآنی جدید اکنون ۳ هزار مهد در سراسر کشور به تربیت فرزندان انقلاب می‌پردازند. مهد‌های قرآنی که تعداد آن‌ها در آینده نزدیک به ۱۰هزار مهد افزایش خواهد یافت.

روز گذشته مراسم افتتاح ۶۲۰ مهد قرآنی جدید به مناسبت ۴۰ سالگی بسیج در سازمان اقشار بسیج با حضور جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد. در این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس با مهد‌های قرآنی سراسر کشور ارتباط زنده برقرار و آئین رونمایی برگزار شد. رئیس بسیج جامعه زنان طی برگزاری مراسم افتتاح ۶۲۰ مهد قرآنی جدید با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تأسیس مهد‌های قرآنی آغاز و تاکنون نزدیک به ۳هزار مهد قرآنی با محوریت مساجد راه‌اندازی شده است، گفت: «این مهد‌ها با استقبال خوب خانواده‌ها مواجه شده است.» مینو اصلانی با اشاره به اینکه در چهارمین روز از هفته بسیج شاهد افتتاحی دیگر در زمینه افزایش شمار مهد‌های قرآنی خواهیم بود، افزود: «در آینده نه چندان دور تعداد مهد‌های قرآنی را به ۱۰هزار مهد خواهیم رساند.» وی با اشاره به اینکه ظرفیت مساجد ما بسیار بالاست و باید از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تربیت نسل کارآمد بهره گیریم، ادامه داد: «نقش و جایگاه مهم و تأثیرگذار مهد‌های قرآنی در تربیت نسل پویا و متناسب با فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.» اصلانی اضافه کرد: «برای فعالیت این مهد‌ها نزدیک به۴هزار مربی قرآنی تربیت کرده ایم.» رئیس بسیج جامعه زنان بیان کرد: «این آموزش‌ها به صورت غیرحضوری با سرفصل‌های تدوین شده کم‌نظیر با انگیزه‌های انقلابی مهد‌های قرآنی اداره می‌شود.»
اصلانی تأکید کرد: «این مهد‌ها به تربیت فرزندان انقلاب اسلامی می‌پردازند.»

تربیت فرزندان انقلاب در مهد‌های قرآنی
همانطور که اشاره شد روز گذشته مراسم افتتاح حدود ۶۰۰ مهد قرآنی جدید در هفته بسیج برگزار شده است. در مراسم افتتاح این مهد‌های قرآنی جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: «امروز نتیجه حرکت و کار تعالی بخش مربیان فرهنگی با افتتاح ۶۰۰ مهد قرآنی در سراسر کشور نمود پیدا کرد. ما می‌توانیم در تربیت نسل انسانی و تحقق تمدن نوین اسلامی از این طریق پیشرفت کنیم.» سردار محمدحسین سپهر افزود: «بزرگ‌ترین وظیفه و تکلیف انبیا تربیت انسان بوده است و تعالی و رشد همه‌جانبه بشر در سایه زحمات مربیان و معلمان که برای آینده و زندگی معنوی بشر تلاش می‌کنند نیز در همین راستاست.» وی با اشاره به این نکته که امام خامنه‌ای هدف اصلی انقلاب اسلامی را تحقق تمدن نوین اسلامی می‌دانند، بیان کرد: «این تمدن اسلامی همان حکومت امام زمان (عج) و حکومت اسلامی و توحیدی آخرالزمانی است که تمام ادیان الهی و پیروانش منتظر تشکیل این حکومت هستند.» به گفته جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز جهان استکبار به وسیله افکار و امیال غیرتوحیدی و غیر الهی در تلاش برای تغییر سرنوشت انسان از طریق تربیت نیروی انسانی غیر توحیدی است، اما در مقابل، انقلاب اسلامی بر اساس تحقق تمدن نوین اسلامی به تربیت و پرورش نیروی انسانی، الهی و توحیدی می‌پردازد. از همین رو مهم‌ترین و تنها راه مبارزه، مقابله و ایستادگی در برابر تمام نظام‌های غیرالهی در جهان، تربیت نیروی انسانی الهی و اسلامی است، بنابراین مربیانی که مشغول تربیت نونهالان انقلابی هستند، بزرگ‌ترین کار انقلابی را انجام می‌دهند.

تحقق گام دوم انقلاب با تربیت نیروی انسانی
شایان ذکر است دشمن سال‌هاست با اجرای سیاست‌های خصمانه در تلاش برای حذف مبانی و معانی دینی است. در همین راستا جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان مطالب فوق تأکید کرد: «دنیای غرب در تلاش است دین را از صحنه‌های فردی، اجتماعی، حاکمیتی و انسانی حذف کند. در مقابل، انقلاب اسلامی ایران با حضور یک فقیه الهی و مجتهدی آرمانی احیاگر نظام حکومت اسلامی بود و به تمام جهانیان اثبات کرد پیشرفت و رفاه جوامع بشری جز در سایه دین امکان ندارد.» سردار سپهر با اشاره به اینکه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره عمل کردن به مبانی دینی و قرآنی مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: «درطول این ۴۰ سال بعد از انقلاب، هر زمان بر اساس مبانی دینی و قرآنی عمل کردیم به پیروزی دست یافتیم و در تمام عرصه‌های دفاع مقدس، امنیتی، فرهنگی، سیاسی و ... توفیقات الهی نصیب ما شد.» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به هفت اصل بیانیه گام دوم انقلاب، تأکید کرد: «مهم‌ترین تکلیف در تحقق بیانیه گام دوم، تربیت نیروی انسانی کارآمد با توسل به مبانی دینی، کار فرهنگی و مدیریت جهادی است، بنابراین باید با توکل بر خدا، اخلاص، ایثار و تحمل سختی‌ها از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و به تربیت نیروی انسانی بپردازیم.» وی همچنین بیان کرد: «امام خامنه‌ای درباره وظایف بسیج می‌فرمایند: «از وظایف بسیج مقابله با جنگ روانی، حضور در عرصه فرهنگی- هنری، انجام کار‌های هنری مؤثر، مقابله با توطئه دشمن، ایستادگی درمقابل تهاجم غربی، ایجاد امنیت فرهنگی و حفظ فضای سالم در کشور است. همچنین بسیج مطمئن‌ترین سازمان برای تربیت و هدایت نیروی انسانی، صیانت از انقلاب و کمک به تعالی معنوی و دینی انسان‌هاست؛ لذا درخواست می‌کنم در جهت تحقق این وظایف و مسئولیت‌ها، خانواده‌ها در بستر محیط مساجد، بسیج، قرآن و مربیان انقلابی با تربیت این نسل ادامه‌دهنده راه شهدا باشند، چراکه این تلاش و حرکت فرهنگی و معنوی ضمن اینکه رضایت خداوند متعال را در بردارد، یک نسل و تاریخ را می‌سازد و برقراری جامعه و دولت اسلامی را تضمین می‌کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار