کد خبر: 978720
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
فرماندار ملکان:
فرماندار ملکان گفت: مدارس غیرانتفاعی این شهرستان غیراستاندارد بوده و ۸۰ درصد از آن‌ها فاقد ساختمان مناسب برای تحصیل است.

محمدباقر خانی، روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: بیشتر این مدارس در منازل مسکونی اداره می شود به طوری که از آشپزخانه، گلخانه و یا سایر اماکن مسکونی به عنوان کلاس استفاده می شود.
وی بر لزوم نظارت بیشتر و استانداردسازی مدارس غیرانتفاعی این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان ذیربط باید قبل از صدور مجوز برای فعالیت این گونه مدارس تمامی جوانب یک مدرسه ایده آل را در نظر بگیرند و بعد مجوزهای لازم را صادر کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از ثبت ۱۱۰ اختراع دانش آموزی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲ طرح تجاری سازی شده و به مرحله تولید رسیده است.

عاشور اکرمی، با بیان اینکه ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در اولویت آموزش و پرورش استان است، افزود: در این راستا با ادارات مختلف قرارداد همکاری برای حرفه آموزی و کسب مهارت دانش آموزان منعقد شده است.

وی اظهار داشت: به منظور عرضه توانمندی های دانش آموزان روستایی به ویژه در زمینه تولید صنایع دستی، با کمک دهیاران در روستاها بازارچه هایی به این منظور دایر می شود.

اکرمی، ادامه داد: در آموزش و پرورش استان طرح برون سپاری به شدت پیگیری می شود و در این رابطه هیچ گونه محدویت مالی و اعتباری وجود ندارد.

شهرستان ملکان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۵۵ کیلومتری تبریزمرکزاستان آذربایجان شرقی واقع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر