کد خبر: 978377
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
مشاور امنیت ملی و رئیس هیئت حشد شعبی عراق بر اهمیت اجرای خواسته‌های تظاهرات کنندگان مبنی بر مبارزه با فساد و تحقق عدالت در سطح سیاسی تاکید کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دفتر فالح الفیاض مشاور امنیت ملی و رئیس هیئت حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الفیاض در جریان سمینار صلح و امنیت در خاورمیانه در شهر دهوک گفت که مسئولیت نیرو‌ها و فراکسیون‌های سیاسی در شرایط کنونی احترام گذاشتن به خواسته‌های مردم و برخورد واقعی با آن‌ها است و نه گذر از این خواسته‌ها.

وی بر "اهمیت اجرای خواسته‌های تظاهرات کنندگان در مبارزه با فساد و برقراری عدالت در سطح نمایندگی سیاسی" تاکید کرد.

همچنین وزیر حمل و نقل سابق و از مسئولان ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق امروز پنجشنبه از جزئیات توطئه آمریکا علیه کشورش سخن گفت و تصریح کرد: پروژه ضربه زدن به نظام حکومتی عراق با انتقال ماتیو تولر سفیر آمریکا از صنعا به بغداد در ۱۷ ماه مه سال ۲۰۱۹ آغاز شد.

به نوشته سایت بغداد الیوم، باقر جبر الزبیدی وزیر حمل و نقل سابق و از مسئولان ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: اولین ستون "توطئه" (آمریکا بر اساس این پروژه) کودتای نظامی برای تغییر دادن نقشه سیاسی عراق بود که به یاری خداوند در سه ماهه نخست ناکام ماند.

وی با اشاره به پروژه آمریکایی – اسرائیلی علیه نظام‌های منطقه، درباره نقشه آن‌ها برای بهره برداری از داعش علیه عراق هشدار داد و گفت: در خصوص عراق، وجود داعش در منطقه واقع بین جنوب موصل و بالای رودخانه فرات و دشت‌های حوران و الابیض و قذف و نیز الانبار و کوهستان حمرین و الخانوکه، نوک پیکان تروریسمی خواهد بود که از غرب عراق خواهد آمد و برای هدف قرار دادن شهر‌های مقدس کربلا و نجف و سامراء نقشه می‌کشد.

وی همچنین از توطئه رژیم اسرائیل برای تقسیم عراق به سه منطقه کوچک سخن گفت.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار