کد خبر: 977553
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی :
حجت الاسلام احمد مازنی گفت :در شرایط فعلی کشور جامعه نیاز به نشاط و شادمانی دارد، مردم باید شادی را احساس کنند.
محمدرضا عباسی

حجت الاسلام  احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در مراسم جشن بزرگداشت میلاد پیامبراسلام(ص) که در محل سالن اجتماعات فرمانداری اسلامشهر و با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز جامعه ما نیاز به شادی و نشاط دارد، باید این نشاط در برخی از مناسبت‌های ملی و مذهبی ظهور و بروز پیدا کند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی شهرستان اسلامشهر، افزود: اسلامشهر شهرستانی است که قدمت آن به ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، آثار تاریخی و میراث فرهنگی چند هزارساله موجود در این منطقه و آثار مذهبی مسلمانان و غیرمسلمانان که قدمت چند هزار ساله دارد و امامزادگان و بقاع متبرکه موجودنشان از قدمت تاریخی این شهرستان مذهبی و فرهنگی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اسلامشهر، تاکید کرد: هفته فرهنگی فرصت مناسبی است تا بسیاری از پتانسیل ها و استعدادهای فرهنگی و مذهبی به قوه شهرستان اسلامشهر، برای اقشار مختلف مردم در اقصا نقاط کشور و دنیا معرفی و شناسانده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرستان اسلامشهر با این سابقه‌ تاریخی نیاز به معرفی بیشتری دارد، بیان کرد: انتظار می رود که در هفته فرهنگی با ایجاد فضای شاد و مفرح و با نشاط در منطقه، زمینه ایجاد شادی برای اقشار مختلف مردم به وجود آید ومردم تفاوتی در بین روزهای سال مشاهده کنند.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی باید منجر به ارتقای سطح دانش و فرهنگ منطقه شود، مردم باید با ویژگی ها و پتانسیل های این منطقه آگاه و آشنا شوند،مردم باید با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و میراث تاریخی و هزار ساله در فضای مختلف ،در منطقه فضاهایی را ایجاد کنند تا ظرفیت‌های فرهنگی در اختیار،  زمینه رونق اقتصادی و گردشگری را به وجود آورند.

نماینده مردم اسلامشهر تهران شمیرانات و پردیس گفت: وجود آثار تاریخی و امامزادگان در منطقه یکی از پتانسیل های بالقوه ای است ،که باید از آنها مراقبت شود این میراث تاریخی می‌تواند زمینه جذب توریست داخلی و خارجی را فراهم کند و یکی از راههای خروج کشور از اقتصاد وابسته به نفت جذب گردشگری با توجه به صنعت توریسم است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ظرفیت های گردشگری فراوانی وجود دارد ،تشریح کرد :بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بحث سلامت، امروز یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا هستیم، در حال حاضر بسیاری از بیماران کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی، برای درمان به ایران سفر می‌کند.

حجت الاسلام مازنی تصریح کرد: توجه به بوم گردی و ایجاد امکانات برای سکونت در روستاها می توان، در رونق اقتصادی کشور و جذب توریست کمک بزرگی کرد، گردشگری سلامت، توریست زیارتی و سیاحتی کمک شایانی در جهت رونق اقتصاد کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وحدت میان همه جناح ها می توان زمینه رونق در جامعه را به وجود آورد، خاطر نشان کرد: در سطح ملی طرح گفتگوی ملی میان سران و جناح ها و احزاب آغاز و تا کنون ۱۵ نشست صمیمی و کاربردی برگزار شده و به زودی نخستین کتاب تحت عنوان میثاق ملی که حاصل گفتگوهای انجام شده میان احزاب و جناح های سیاسی مختلف کشور است منتشر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر