کد خبر: 977284
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
پلیس راهور با تغییر خیابان ارک به پیاده‌راه موافق نیست
رئیس پلیس راهور شهرستان تبریز گفت: تغییر کاربری خیابان ارک به پیاده‌راه ارک مورد موافقت پلیس راهور شهرستان نبوده است.

 حبیب آبراهه در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک  با موضوع بررسی وضعیت پیاده‌راه ارک با بیان اینکه این طرح ایرادات بسیاری دارد، اظهار داشت: عدم تعیین محل جایگزین برای پارکینگ، مخالف اهالی محل، کاربری نامتناسب با پیاده‌راه، عدم دسترسی به خیابان فردوسی و.. از ایرادات این طرح  است.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری این مسیر به پیاده‌راه مورد موافقت پلیس راهور شهرستان نبوده و ایرادات وارده توسط اهالی پیش از این نیز قابل تصور بوده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک در این جلسه با اشاره به نحوه تغییر کاربری خیابان ارک به پیاده‌راه ارک گفت: بر اساس بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته سال گذشته مسیر تملک شده برای ساخت خیابان ارک به پیاده‌راه ارک تبدیل شد.

فریدون بابایی‌اقدم تصریح کرد: به موجب ساخت این پیاده‌راه برخی از اهالی و کسبه از وضعیت وجود اظهار نارضایتی کرده و مطالبه خود را مبنی بر تغییر این پیاده‌راه به خیابان را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه این طرح با شتابزدگی و بدون کار کارشناسی اجرا شده است، یادآور شد: ساخت پیاده‌راه یکی از پارامترهای اصلی توسعه در شهرهاست  اما بررسی و مطالعه قبل از اجرای هر طرحی مانع از دوباره کاری و اعتراضات اهالی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: شتابزدگی در اجرای پروژه‌ها توسط شهرداری تبریز در برخی موارد موجب شده تا شیرینی اجرای طرح به تلخی بدل شده و در نتیجه شهرداری تبریز متضرر باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک گفت: اجرای این پروژه یک تصمیم جمعی است و اگر اشتباهی در آن شکل گرفته باشد، باید جبران شود.

مهدی یوسفی عنوان کرد: پیاده‌راه‌سازی در دنیا در کنار مراکز دیدنی بسیار مرسوم بده و این موضوع که پیاده‌راه ارک موضوعیت ندارد، سخن بیراهی است.

وی ادامه داد: مخالفت در اجرای طرح از طرف برخی افراد موضوع اجتناب‌ناپذیری است اما اشکالات وارده به این طرح قطعا قابل حل است.
 

مصوبات شورای اسلامی شهر تبریز وحی منزل نیست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین اجرای طرح‌های عمرانی، همچون احداث پیاده‌راه و توسعه فضاهای پیاده در سطح شهرها را به رسمیت شناختن و اولویت قائل شدن برای عابرین پیاده دانست و گفت: اما موضوع اصلی و اساسی این است که آیا مسیر انتخاب شده ظرفیت کافی برای این امر را داراست.

سونیا اندیش اضافه کرد: شرایط فیزیکی، اقتصادی و فرهنگی هر کشور و ابعاد کوچک‌تر در هر شهری متفاوت است.

اندیش تاکید کرد: هر چند ساخت پیاده‌راه و اختصاص فضای بیشتر و مناسب‌تر برای عابران یکی از محرک‌های توسعه محلی و منطقه‌ای است اما این جریان زمانی بازدهی مناسب را خواهد داشت که تمام جوانب مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

وی، وجود امکانات کافی برای سفرهای درون شهری، حمل و نقل عمومی سریع و آسان، ایجاد محل‌های مناسب برای پارک خودرو و.. از جمله این جوانب دانست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به اینکه تمام اقدامات برای ایجاد رفاه و رضایت در میان شهروندان صورت می‌گیرد، یادآور شد: در صورتی که مشکلات موجود در ساخت این پیاده‌راه بر معیشت ساکنان این منطقه تاثیر منفی داشته باشد، اصلاح این طرح امری گریزناپذیر است.

سونیا اندیش با بیان اینکه مصوبات شورای اسلامی شهر تبریز وحی منزل نیست، ادامه داد: ایرادات وارده به این طرح باید به‌صورت کاملا دقیق بررسی شده و در صورتیکه امکانی برای رفع آنها وجود نداشته باشد، باید منافع شهروندان در اولویت قرار گیرد.

در پایان بر اساس رای اعضاء این کمیسیون مقرر شد، در جهت اجتناب از شتابزدگی در اتخاذ تصمیم غیر فنی با بررسی مجدد طرح پیاده‌راه در خیابان ارک تدابیر ترافیکی و تبعات اجتماعی مد نظر قرار گرفته و طی دو هفته آینده نتیجه این بررسی به کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر