کد خبر: 977203
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
ترور دو فرمانده ارشد جهاد اسلامی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، واکنش قاطعانه گروه‌های مقاومت را به دنبال داشته و با ده‌ها راکت شهرک‌های صهیونیست‌نشین و تل‌آویو را مورد هدف قرار دادند؛ حملاتی که موجی از ترس و وحشت را بین صهیونیست‌ها حاکم کرده و به اذعان مقامات تل‌آویو بیش از یک میلیون نفر برای در امان ماندن از حملات به پناهگاه‌ها فرار کرده‌اند. ترور ابوالعطا که به گفته صهیونیست‌ها بر تولید موشک‌های دوربرد نظارت می‌کرده است، نشان از وحشت صهیونیست‌ها از روزی است که موشک‌های فلسطینی با توان نقطه‌زنی تمامی‌مناطق اشغالی را تحت‌سیطره بگیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی که در ماه‌های اخیر با بحران سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند و احزاب این رژیم در تشکیل کابینه ناتوان مانده‌اند، بار دیگر دست به ماجراجویی خطرناکی در نوار غزه زده‌اند. بامداد سه شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو تن از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی فلسطین را در غزه و دمشق ترور کردند. اولین حمله صهیونیست‌ها به منزل بهاء ابوالعطا، مسئول تیپ‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی انجام شد که به شهادت او و همسرش در غزه منجر شد. همچنین جنگنده‌های اسرائیلی منزل اکرم العجوری، از فرماندهان جهاد اسلامی را در دمشق، پایتخت سوریه هدف قرار دادند. به گفته مقامات سوری، العجوری از این ترور جان سالم به در برده است، ولی پسر او شهید و نوه‌اش مجروح شده‌اند. پیکر ابوالعطا و همسرش دیروز ظهر در غزه تشییع شد. به گزارش شبکه الجزیره، رژیم صهیونیستی رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت. وزارت خارجه این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو از خود دفاع کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم درباره ترور فرمانده جهاد اسلامی در توئیتر نوشت: «این عملیات پیشنهاد فرمانده کل ارتش و رئیس شاباک بوده و پس از توافق کابینه، نخست‌وزیر و وزیر امنیت دستور اجرای ترور صادر شده است». آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هم ضمن تهدید غزه به از سر گرفتن سیاست ترور سران فلسطینی، فرمانده ترور شده جهاد اسلامی را «بمب ساعتی» توصیف کرد. به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌ها و مقامات صهیونیستی درباره هدف ترور فرمانده جهاد اسلامی، مدعی شدند که او بر ساخت موشک دوربرد و دیگر سلاح‌ها نظارت می‌کرده است و تلاش‌هایی برای هدف‌گیری شهروندان و سربازان اسرائیلی به طرق مختلف صورت داده بود که از جمله آن‌ها شلیک راکت، عملیات تک تیراندازی، شلیک پهپاد و ... بود. ترور فرماندهان مقاومت فلسطین پس از آن انجام شد که هفته گذشته رسانه‌های صهیونیستی اسامی فرماندهان مقاومت را که در لیست ترور اسرائیل قرار دارند، منتشر کردند که ابوالعطا، سومین فردی بود که در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشت. ترور او که مدیرنظارت بر موشک‌های فلسطینی بود نشان از وحشت صهیونیست‌ها از توان نقطه‌زنی و دوربرد شدن موشک‌های فلسطینی دارد.

پاسخ مقاومت
ترور فرمانده فلسطینی، واکنش کوبنده گروه‌های مقاومت را در پی داشته است. جهاد اسلامی در واکنش اولیه، دیروز چند موشک و راکت به فلسطین اشغالی شلیک کرد. به گزارش شبکه الجزیره، سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که تل‌آویو را با موشک هدف قرار داده است. حمله مقاومت فلسطین به تل‌آویو، نخستین حمله از سال ۲۰۱۴ تاکنون به شمار می‌آید. همچنین در فیلمی که منتشر شده است، یک فروند راکت شلیک شده از سوی نیرو‌های مقاومت به بزرگراهی در نزدیکی شهر «یبنه» در سرزمین‌های اشغالی اصابت می‌کند. منابع خبری از آتش‌سوزی گسترده در شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت بر اثر حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند. با آغاز حملات راکتی مقاومت، آژیر خطر در شهرک‌های نزدیک غزه از جمله شهرک نتیفوت به صدا درآمد و شهرک عسقلان و منطقه تل‌الربیع هدف قرار گرفتند. به گزارش شبکه المنار، وزارت خارجه اسرائیل دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی به مدت ۹ ساعت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را مورد هدف قرار داده‌اند. بر اساس این بیانیه، تعداد ۱۵۰ راکت به سمت تل‌آویو و دیگر شهر‌های اسرائیلی شلیک شده است که تعداد ۶۰ راکت را سامانه‌های موشکی اسرائیل رهگیری و ۹۰ فروند راکت به هدف اصابت کرده‌اند. همچنین این وزارتخانه تأکید کرد که در این حملات ۴۰ نفر زخمی شده‌اند. همچنین مدارس و ادارات تعطیل شده است و زندگی در مناطق جنوبی اسرائیل تا تل‌آویو فلج شده است. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفته است: «برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ اسرائیل دستور داده همه مدارس و ادارات از غزه تا تل‌آویو تعطیل شوند». برخی منابع از استقرار تجهیزات امنیتی اسرائیلی و اتخاذ تدابیر فوق‌العاده در مناطق واقع در عمق ۴۰ کیلومتری از غزه خبر دادند.

به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، احمد المدلل از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد پاسخ مقاومت فلسطین به اسرائیل متناسب با جنایت ترور شهید ابوالعطا خواهد بود. وی افزود: «مقاومت از اطلاعات و توان نظامی و تجربه‌های کافی برای وارد کردن ضربه دردناک به دشمن صهیونیست برخوردار است». المدلل افزود: «دشمن صهیونیست نمی‌تواند قواعد درگیری را که شهید ابوالعطا وضع کرده است، تغییر دهد». اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) گفت: «سیاست ترور‌ها موفق نخواهد بود و نخواهد توانست ما را از عقاید و روحیه رزمندگی بازدارد». فوزی برهم، از رهبران حماس هم تأکید کرد: «این جنایت‌ها نمی‌تواند شوکت و هیبت مقاومت را درهم بشکند و نمی‌تواند مقاومت را از انجام دادن وظایف خود و پیشروی در مسیر جهاد منع کند.»
رهبران مقاومت فلسطین پیش‌تر هشدار داده بودند که در صورت وقوع جنگ احتمالی در غزه، این بار تل‌آویو را هدف قرار خواهند داد. در درگیری‌هایی که سال گذشته بین صهیونیست‌ها و گروه‌های فلسطینی درگرفت، بیش از ۷۰۰ راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شد و سامانه گنبد آهنین که صهیونیست‌ها به آن می‌بالند تنها توانسته بود ۳۰ درصد راکت‌ها را رهگیری کند.

نتانیاهو مدعی شد که اسرائیل دنبال تنش نیست، اما از خود دفاع خواهد کرد. نتانیاهو مدعی شد: «ما فرصت مناسب را برای کشتن ابوالعطا یافتیم و او را فوری کشتیم. در این حال ممکن است تنش‌ها افزایش یابد». نتانیاهو خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «هموطنان اسرائیلی! از شما می‌خواهم که به دستورات جبهه داخلی دقت کنید و به آن گوش دهید، زیرا این دستورات جان شما را نجات می‌دهد. آنچه شما باید انجام دهید این است که به دستورات و راهنمایی‌ها عمل کنید و این برای امنیت تک تک شما مهم است.»

فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه
شلیک موشک‌ها به سمت اراضی اشغالی، موجی از وحشت را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرده است. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن مناطق مجاور باریکه غزه از ترس هرگونه حمله یا عملیات مقاومت فلسطین از طریق تونل‌های مرزی، به پناهگاه‌ها هجوم برده‌اند. وزارت خارجه اسرائیل دیروز اعلام کرد: «آژیر‌های هشدار در سراسر جنوب و مرکز فلسطین اشغالی به صدا درآمده‌اند و یک میلیون نفر در پناهگاه به سر می‌برند». همچنین فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در خیابان‌ها از خودرو پیاده شده و برای در امان ماندن در کنار خودرو‌ها پناه گرفته‌اند. حملات گروه‌های مقاومت به اراضی اشغالی نگرانی شهرک‌نشینان را در پی داشته است و در سال‌های اخیر، ده‌ها هزار نفر برای فرار از این حملات، از اسرائیل به کشور‌های اروپایی و امریکا مهاجرت کرده‌اند.

ترور برای بقا
ترور فرمانده مقاومت فلسطین در شرایط فعلی بیش‌تر با هدف سیاسی از سوی نتانیاهو انجام شده است. نتانیاهو که در ماه‌های اخیر در تشکیل کابینه ائتلافی با دیگر احزاب صهیونیستی ناکام مانده است، سعی دارد با چنین اقداماتی رهبران احزاب را به ائتلاف با خود متقاعد کند. نمایندگان عرب در پارلمان اسرائیل، اعلام کردند، نتانیاهو اوضاع نظامی را به منظور تلاش برای بقای سیاسی خود تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، ایمن عوده، از رهبران لیست مشترک (فراکسیون اعراب) در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «نتانیاهو که در انتخابات پیاپی شکست خورده است، سیاست زمین سوخته را باقی خواهد گذاشت که این امر تنها تلاشی ناامیدانه برای باقی ماندن در سمت خود است». وی همچنین اعلام کرد: «طی یک دهه، نتانیاهو هر روز صبح برای تقویت و افزایش اشغالگری و ممانعت از چشم‌انداز‌های صلح تلاش می‌کرد و امروز نیز همین کار را کرده است». نتانیاهو تلاش می‌کند با ایجاد درگیری با گروه‌های مقاومت، افکار عمومی اسرائیل را از بحران سیاسی منحرف کرده و شرایط را برای بقای سیاسی خود فراهم کند. وقوع جنگ سبب می‌شود نتانیاهو تا آرام شدن اوضاع امنیتی، به عنوان نخست‌وزیر به کار خود ادامه دهد. همچنان که دیروز جنگنده‌های صهیونیستی حملاتی را به برخی مناطق غزه انجام دادند که به گفته وزارت بهداشت این منطقه، چهار فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار