کد خبر: 976709
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳
دونالد ترامپ مدعی است که امریکا در دوره زمامداری او بالا‌ترین رشد اقتصادی را تجربه کرده و وضعیت معیشتی مردم بهبود یافته است، اما مقامات این کشور نظر متفاوتی دارند. برنی سندرز، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، در کمپین انتخاباتی خود با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت، گفت که ۵۰۰ هزار نفر در امریکا کارتن خواب هستند و ۳۸ میلیون نفر در فقر زندگی می‌کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که یک سال تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده است. شرایط اقتصادی امریکا باعث شده که نامزد‌های انتخایاتی با صراحت بیشتری درباره اوضاع اقتصادی سخن بگویند. برنی سندرز، سناتور امریکایی که در سه سال گذشته بیشترین انتقاد‌ها را به دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور کرده است، بار دیگر اقدامات ترامپ را به باد انتقاد گرفت. سندرز دیروز در توئیتر نوشت: «وقتی ۵۰۰ هزار امریکایی در خیابان می‌خوابند، ۸۷ میلیون نفر بیمه ندارند یا در حد اندکی بیمه شده‌اند و میلیون‌ها تن با بدهی دانشجویی دست و پنجه نرم می‌کنند، فکر نمی‌کنم این یک ایده افراطی باشد که بگوییم میلیاردر‌ها نباید وجود داشته باشند». شبکه الجزیره هم روز شنبه در گزارشی درباره وضعیت فقر در جامعه امریکا نوشت: «با وجود اینکه امریکا از نظر ثروت و تولید ناخالص ملی، جایگاه نخست جهان را دارد، اما حدود ۳۸ میلیون نفر در این کشور در فقر زندگی می‌کنند و ۱۲ میلیون کودک امریکایی یعنی یک‌ششم از تمامی کودکان امریکا زیر خط فقر قرار دارند، مردان بی‌خانمان در این کشور به ۷۰ درصد افزایش یافته‌اند که ۴۹ درصد آنان از سفیدپوستان هستند. همچنین شمار امریکایی‌های بدون بیمه سلامت هم در سال ۲۰۱۸ به ۴/۳۰ میلیون نفر رسیده است». سال گذشته گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه مسائل فقر، در گزارشی نوشت: «فقر در امریکا همچنان گسترده است و حتی در زمان دونالد ترامپ عمیق‌تر هم شده است». گزارش‌های متعدد درباره افزایش فقر در امریکا درحالی است که ترامپ بار‌ها مدعی شده در زمان ریاست جمهوری او، امریکا بزرگ‌ترین اقتصاد تاریخ خود را تجربه کرده و وضعیت اقتصادی مردم بهبود یافته است.

امریکا در دستان کودک نوپا
هرچند دونالد ترامپ از سیاست‌های خود به شدت دفاع می‌کند، اما مقامات و رسانه‌های امریکایی بر این باورند که ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد. روزنامه واشنگتن پست که یکی از منتقدان سیاست‌های ترامپ است، دیروز در گزارشی درباره تحقیقات استیضاح ترامپ نوشت: «اگر شما حتی به دسیسه‌های اخیر مربوط به تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین نیز کاری نداشته باشید، از فحوای هزاران صفحه متن مربوط به اظهارات شاهدان مختلف در برابر کمیته‌هایی که در مجلس نمایندگان امریکا درباره احتمال استیضاح ترامپ تحقیق می‌کنند، به این نتیجه می‌رسید که امریکا را یک کودک نو پا اداره می‌کند. بسیاری از مقامات دولت ترامپ، قانونگذاران دموکرات و حتی برخی از جمهوریخواهان نیز دقیقاً به همین نتیجه رسیده‌اند که یک کودک نوپا در حال اداره کردن کشور امریکاست». جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق امریکا هم در سخنانی درباره وضعیت کنونی این کشور اظهار کرد: «من نسبت به آینده خوش‌بینم، زیرا دموکراسی خود را ترمیم می‌کند. اکنون کشور ما دورانی بی‌ثبات را تجربه می‌کند، اما این اولین بار نیست که دورانی بی‌ثبات داشته‌ایم». سیاست‌های داخلی و خارجی ترامپ موجی از انتقادات را برانگیخته است و نمایندگان دموکرات کنگره تلاش می‌کنند از طریق استیضاح، او را عزل کنند. قرار است در روز‌های آینده برخی مقامات کاخ سفید به صورت علنی و در مقابل دیدگان مردم، درباره تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین شهادت دهند. ترامپ گفته که از شهادت علنی علیه خود در مجلس نمایندگان واهمه ندارد. دموکرات‌ها به شدت در تلاش هستند در ماه دسامبر تحقیقات استیضاح را تکمیل کنند تا ترامپ سومین رئیس‌جمهور امریکا باشد که استیضاح خواهد شد.

۳۵ درصد کودکان انگلیسی در فقر هستند
انگلیس هنوز از اتحادیه اروپا خارج نشده است که وضعیت فقر در این کشور همچنان در حال افزایش است. بر اساس گزارش بی‌بی‌سی انگلیسی، آمار ‎فقر و ‎گرسنگی در میان کودکان ‎بریتانیا قصه‌ای غم‌انگیز برای ساکنان و مردم کشوری است که عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد، ولی ۳۵ درصد کودکانش فقیر هستند. بر اساس این گزارش، از یک کلاس ۳۰ نفره، ۹ دانش‌آموز گرسنه به مدرسه می‌روند. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده سطح فقر در بین کودکان بریتانیا، به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند و مزایای کودکان از بین خواهد رفت. شکاف بین ثروتمندان و فقرا هم در حال افزایش است. کودکان فقیر بریتانیا در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته‌اند: «درباره آینده نگران هستیم و نمی‌توانیم غذا تهیه کنیم و ما خواهیم مُرد. نباید وضعیت اینگونه باشد و همه باید غذا داشته باشند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار