کد خبر: 976679
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
در مراسمی با حضور سرلشکر باقری انجام شد
تانک بر «کیان۷۰۰» ساخت فرماندهی تولید و بهینه‌سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش صبح دیروز در جریان بازدید سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح از این فرماندهی رونمایی شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: این تانک‌بر با قدرت موتور ۷۰۰ اسب بخار و قدرت کشندگی ۲۰۰ تن، قابلیت حمل دو دستگاه تانک ۶۰ تنی را روی کشنده فوق سنگین «سلیمان-۳» دارد. وزن تانک‌بر «کیان۷۰۰» ۱۷هزار و ۷۰۰ کیلوگرم بوده و تعداد محور‌های آن ۱+۳ و ۱۲ دنده است.

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم رونمایی از تانک‌بر کیان ۷۰۰ اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش مسئولیت دفاع از سرزمین جمهوری اسلامی را در برابر تهدیدات خارجی به‌عهده دارد و با توجه به وسعت کشور، مسئله تحرک و قدرت آتش این نیرو بسیار مهم است. وی افزود: بحمدالله در مرکز شهید زرهرن، نیروی زمینی توانسته تجهیزات قبلی را به‌سرعت بازسازی و بهینه‌سازی کند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه از جمله این اقدامات وسیله ارزشمند تانک‌بر است که برای یک نیروی زمینی و واحد‌های زرهی بسیار حیاتی است، تصریح کرد: هنگامی که تهدیدی در بخش دیگری از کشور به‌وجود می‌آید، واحد‌های تانک باید بتوانند در اسرع وقت در آن سرزمین حضور پیدا کنند و برای این امر وسیله تانک‌بر بسیار حیاتی است. سرلشکر باقری ادامه داد: این تانک‌بر به‌طور همزمان دو دستگاه تانک سنگین ۶۰ تن یا کمتر را می‌تواند حمل کند که یک ابداع و ابتکار جدید و مهم در نیروی زمینی ارتش است. وی گفت: بحمدالله نیروی زمینی ارتش در سال‌های اخیر در مسیر توسعه و تقویت توان و ارتقای آمادگی حرکت چشمگیری داشته است و در حال حاضر آمادگی آن برای انواع رزمی که محتمل هست بسیار عالی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار