کد خبر: 976252
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت:
رئیس جمهور ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی، اظهار داشت: ۱۳ آبان از یک سو یادآور حضور فداکارانه دانش آموزان در حرکت حق‌جویی و استقلال‌طلبی مردم ایران و از سوی دیگر به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است تا بر بیداری نسل‌ها نسبت به تاریخ طولانی مقاومت و مبارزه مردم ایران با نقشه‌ها و طراحی‌های بیگانگان بیفزاید و عزم و آگاهی نسبت به راه‌های پیروزی و پیشرفت پیش روی ملت را بالا ببرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی در جلسه عصر دیروز هیئت دولت، با بیان اینکه دولت‌های مختلف امریکا در طول چند دهه گذشته روش‌های مختلفی را آزموده‌اند، افزود: امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ مستقیما به رژیم شاه دستور داد امام را تبعید کند، چون امام در آن سخنرانی پرشور علیه کاپیتولاسیون فرمودند که منفورترین دولت نزد ملت ایران، دولت امریکاست؛ بنابراین ۱۳ آبان از اول یک جریان ضد امریکایی بوده است. وی ادامه داد: امریکا بعد از ۱۳ آبان ۱۳۴۳ دوباره در ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۷ در امور داخلی ایران و در جریان نهضت انقلاب اسلامی مداخله کرد و این دخالت‌ها بود که دانشجویان خط امام را با احساس نگرانی از تکرار توطئه‌های امریکا و تکرار ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مجبور به واکنش علیه امریکا کرد.

رئیس جمهور با اشاره به آخرین مداخله امریکا که باز هم مقارن با ۱۳ آبان ماه بود، خاطرنشان کرد: در ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۷ بود که امریکا بدترین تحریم‌ها را در طول تاریخ به ملت ایران تحمیل کرد، اما قطعا امریکا در این توطئه هم شکست می‌خورد و اکنون امریکایی‌ها به روشنی فهمیده‌اند که تحریم مسیر پیروزمندانه‌ای نیست. امیدواریم دانش آموزان، دانشجویان و سایر ملت با وحدت و همبستگی این مسیر پیروزمندانه را با قوت و قدرت ادامه دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار