کد خبر: 975945
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
نخست‌وزیر و فرماندهان امنیتی عراق طی نشستی مشترک، عملکرد سازمان‌های امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات کشور و انجام وظایف نیرو‌های امنیتی طبق دستورات لازم در زمینه حمایت از جان تظاهرکنندگان را بررسی کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:‌ دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، شامگاه شنبه نشستی را با فرماندهان امنیتی در حضور وزیر کشور برگزار کردند.

طبق این بیانیه، در این نشست عملکرد سازمان‌های امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات کشور و انجام وظایف نیرو‌های امنیتی طبق دستورات لازم در زمینه حمایت از جان تظاهرکنندگان مسالمت‌جو و اموال و دارایی‌های دولتی و خصوصی و نیز زیرساخت‌ها در سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در تحولی دیگر، فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای از کاهش ساعات منع آمد و شد در پایتخت خبر داد تا فرصت برای بازگشت تظاهرات کنندگان به منازلشان فراهم شود.

در این بیانیه آمده است تصمیم گرفته شد تا ساعات منع آمد و شد شبانه از ساعت دو بامداد تا شش صبح به جای زمان قبلی که از ساعت ۱۲ شب آغاز می‌شد، تا اطلاع ثانوی اعمال شود.

شبکه رادیویی «صوت العراق»، عصر دیروز گزارش داد، دستگاه اطلاعات عراق اعضای یک شبکه اطلاعاتی اماراتی که لبنانی و عراقی هستند، را بازداشت کرد که از برخی از تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر بغداد و برخی دیگر از شهر‌های عراق حمایت مالی می‌کرد و صحنه‌گردان ناآرامی‌ها و فعالیت‌ها علیه دولت عراق بود.

«صوت العراق» تصریح کرد، این شبکه اطلاعاتی مستقیما با «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات و مسئول اطلاعات خارجی این کشور در ارتباط است. طحنون بن زاید در حال برقراری تماس‌ها و انجام میانجیگری‌هایی از طریق طرف‌های غربی برای حل و فصل این پرونده با مقام‌های عراق است.

این شبکه رادیویی در ادامه افزود، بعد از بازداشت عناصر خطرناکی در میان تظاهرکنندگان در میدان التحریر، این شبکه اماراتی شناسایی شد. همچنین بر اساس تحقیقات، دو لبنانی مسئول عملیات حمایت مالی و اداره فعالیت‌های شبکه گسترده‌ای در عراق بودند که نقش فعالی را در به راه انداختن تظاهرات کنونی در این کشور دارند. این شبکه مستقیما با طحنون بن زاید برادر «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی در ارتباط است.

گزارش‌ها حاکی است که در جریان تظاهرات مردمی در عراق در اعتراض به فساد مسئولان دولتی، بیکاری بالا و فقدان خدمات عمومی در شهر‌های مختلف این کشور طی یک ماه گذشته دستکم ۲۵۰ کشته و هزاران زخمی شده‌اند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار