کد خبر: 975926
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
سربازان جبهه اقتصادی در داخل ترور نشوند!
نماینده شبستر در مجلس با اشاره به حذف علی‎الراس در قانون مالیات سال ۹۸ گفت: لازم است با انعطاف بیشتری با تولیدکنندگان برخورد شود؛ چرا که آن‌ها در خط اول جبهه جنگ اقتصادی هستند و نباید این سربازان در داخل ترور شوند.
 معصومه آقاپور در جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: قانون برای این است که مردم راحت باشند؛ بنابراین باید دارای انعطاف باشد و همچون سنگی در زیر پای مردم نباشد.

وی افزود: در شرایط فعلی که تولیدکنندگان با سختی‌های بسیاری بویژه در امر صادرات مواجه هستند و چند کشور را دور می‌زنند تا صادراتی را انجام دهند لازم است نسبت به مالیات‎های سال ۹۶ و ۹۷ مقداری با انعطاف با مدارک برخورد کنند.

نماینده شبستر متذکر شد: تولیدکنندگان در خط اول جبهه جنگ اقتصادی هستند و نباید این سربازان در داخل ترور شوند.

آقاپور تصریح کرد: لازم است در ارتباط با حسابرسی مالیات‌های مستقیم، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و در ارتباط با بررسی مدارک کمی انعطاف به خرج داده شوند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: یک سری از شرکت‌ها و واحد‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند و بخش خصوصی را دچار تحمل فشار مضاعف مالیاتی می‎کنند و تعدادی از تولیدکنندگان به سود سر به سری قناعت می‎کنند.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بدهی‌های مالیاتی باعث ممنوعیت خروج از کشور می‌شود، افزود: یکی سری از تولیدکنندگان مجبورند در موعد‌هایی خاص به خارج سفر کنند که اگر نتوانند بازار‌های محدود صادراتی آن‌ها نیز از دست می‎رود.

لازم به ذکر است بررسی مشکلات استرداد مالیات بر ارزش افزوده پس از بازگشت ارز حاصل از صادرات، مراتب اعتراض به ابهامات ایجاد شده در خصوص بند (ث) ماده ۱۳۲، اجرای تبصره ۲ ماده ۲۷۲ و بند ۳ ماده ۹۷ قانون مالیات‎های مستقیم، از جمله موارد مطرح شده در جلسه امروز شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر