کد خبر: 975199
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
میلیون‎ها زائر و مجاور حرم رضوی امشب سوگوار شهادت امام رضا (ع) هستند و مشهد یکپارچه در غم جانسوز شهادت شمس الشموس سیاه پوش و عزادار شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از آستان نیوز، امشب عزاداران و سوگواران رضوی از اقصی نقاط کشور و جهان خود را به دارالعُشاق مشهد، حریم ملکوتی امام رضا (ع) رسانده‎اند تا در شب شهادت امام رئوف (ع) به اقامه عزا بپردازند.

حرم رضوی از صبح امروز پیوسته شاهد حضور دسته‎های عزادار بوده که از میدان‏های اطراف حرم به سمت بارگاه منور رضوی به حرکت درآمده‌اند تا در صحن و سرای امام مهربانی‎ها عزاداری کنند.

زائران پیاده نیز امشب زینت بخش مجالس روضه امام رضا (ع) هستند و هم اکنون در گوشه‎گوشه حرم مشغول عزاداری و سینه‌زنی‌اند.

امشب همه زائران به حرم غریب الغربا آمده‎اند تا به مولای خود عرض ارادت و دلدادگی کرده و در کنار مضجع شریفش آرام بگیرند.

حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) امشب میزبان زائران دلسوخته‌ای است که رنج سفر را از راه‌‏های دور و نزدیک بر خویش هموار کرده تا با تشرف به این صحن و سرای ملائک نشین، شهادت امام رضا (ع) را به ساحت آسمانی امام زمان (عج) تسلیت گویند و در طواف ضریح امام رضا (ع)، ایشان را محضر خالق هستی واسطه شفاعت و فیض قرار دهند.

بخش اول مراسم عزاداری شهادت هشتمین امام شیعیان (ع) لحظاتی قبل با محوریت رواق امام خمینی (ره) با حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه قدسی امام رضا (ع) آغاز شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی به سخنرانی و مدیحه سرایان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به روضه خوانی می‌پردازند.

همزمان با برنامه رواق امام خمینی (ره) نیز مراسم سنتی خطبه خوانی خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار