کد خبر: 974965
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
رئیس‌جمهور مصر امروز در اجلاس سران روسیه-آفریقا که در شهر بندری سوچی روسیه در حال برگزاری است، مبارزه با تروریسم را اولویت برنامه‌های توسعه‌ای در آفریقا برشمرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر امروز پنجشنبه در اجلاس سران روسیه و آفریقا در شهر «سوچی» با اشاره به نیم قرن همکاری آفریقایی و روسی گفت که این دوره از همکاری‌ها شاهد همبستگی روسیه با کشور‌های آفریقایی در مبارزه علیه استعمار بوده است.

السیسی افزود که روسیه از حرکت‌های آزادی‌بخش در قاره آفریقا، حمایت‌های مالی، لجستیکی و معنوی به عمل آورده و در طول سالیان گذشته ثابت کرده که ملت‌های آفریقایی و روسی همکاری‌های زیادی داشته‌اند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، السیسی تأکید کرد که مقابله با تروریسم اولویت برنامه‌های صلح و امنیت در آفریقا و سطح جهان است و «با وجود اینکه ما می‌دانیم این نبرد دشوار است و پیچیدگی‌هایی دارد، اما با این حال رویارویی فراگیر بهترین راه برای ریشه‌کنی تروریسم است.»

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تلاش برای افزایش رقابت تولیدات آفریقایی در سطح جهان، گفت که نیاز مبرم برای حمایت از بازسازی قاره آفریقا پس از جنگ و درگیری‌ها وجود دارد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، السیسی روز چهارشنبه (دیروز) نیز سازمان‌های روسی و بین‌المللی را به سرمایه‌گذاری در آفریقا و تلاش برای تقویت توسعه این قاره فراخواند.

وی تصریح کرد که آفریقا به سمت مرحله‌ای پیش می‌رود که شاهد تحول اقتصادی و کانون اهتمام شرکای بین‌المللی قرار گیرد.

السیسی تأکید کرد که موضوع زیرساخت‌ها در اولویت اقدام مشترک آفریقا قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار