کد خبر: 974885
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
تکرار قهرمانی ساندای جهان افتخار بزرگی بود که ووشوکاران کشورمان آن را محقق ساختند. رقابت‌های قهرمانی ووشوی جهان دیروز با نایب‌قهرمانی مجموع (بخش ساندا و تالو) کاروان ایران در شانگ‌های به پایان رسید. سبقت دوباره از چین و گذاشتن حسرت قهرمانی در بخش مبارزه به دل میزبان، شیرینی این افتخار را دوچندان کرد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مدافع عنوان قهرمانی در پانزدهمین دوره رقابت‌های جهانی کار سختی داشت، چراکه هم انتظارات بالا رفته بود و هم اینکه مدعیان به‌ویژه چینی‌ها که خود را مهد ووشو می‌دانند برای شکست ایران تا دندان مسلح بودند، ولی در نهایت هشت طلای ناب ایرانی بود که تکلیف قهرمان ساندای دنیا را مشخص کرد، آن هم در حالی که چین با شش طلا، یک نقره و یک برنز باز هم نایب‌قهرمان شد و ویتنام نیز با یک طلا، دو نقره و دو برنز مقام سوم را به دست آورد. میزبان، اما از اینکه توانسته سکوی اول را در مجموع ساندا و تالو (۱۴ طلا، یک نقره و یک برنز) همچنان در اختیار داشته باشد، سخت خوشحال است. با ۹ مدال طلا، دو نقره و یک برنز سانداکاران و تالوکاران عنوان نایب‌قهرمانی به کشورمان رسید و هنگ‌کنگ هم رتبه سوم جهان را در اختیار گرفت.

بهترین نتیجه تاریخ
موفقیت در سرزمین اژد‌ها کار هر کسی نیست و ووشوکاران زیادی در رسیدن به این آرزو ناکام بودند، اما ملی‌پوشان ایرانی یک‌بار دیگر فعل خواستن را صرف کردند و به دنیا نشان دادند که خواستن توانستن است. تیم ساندای کشورمان در حالی پا به رقابت‌های شانگ‌های گذاشت که چینی‌ها برای گرفتن انتقام دوره گذشته برنامه ویژه‌ای داشتند، اما تصور نمی‌کردند سانداکاران متعصب ما در مهد ووشو، هشت طلای ناب را با خود به ایران بیاورند. در بین کاروان اعزامی ایران به پانزدهمین دوره رقابت‌های جهانی پنج سانداکار مرد و سه سانداکار زن در ترکیب حضور داشتند و کسب هشت طلا از هشت فرصت موجود بهترین نتیجه تاریخ ووشوی ایران را در این رقابت‌ها رقم زد. این افتخار در سایه برنامه‌ریزی خوب فدراسیون، تمرینات حرفه‌ای و اصولی کادر فنی و تلاش‌های شبانه‌روزی و تعصب بالای ملی‌پوشان کسب شد. محسن محمدسیفی، شهربانو منصوریان و مریم هاشمی پنجمین طلای جهانی خود را در شانگ‌های به گردن آویختند. ضمن اینکه در نایب‌قهرمانی مجموع نباید نقش تالوکاران سختکوش و مستعد را نادیده گرفت. محمدعلی مجیری، تالوکار تیم ملی با ۱۸ سال سن با نمایشی خیره‌کننده در فرم نن دائو مقتدرانه مدال زرین را به گردن آویخت. مجیری اولین تالوکار ایرانی است که در بخش انفرادی موفق به کسب طلای جهانی شده است. هانیه رجبی هم دو مدال نقره برایمان به ارمغان آورد و زهرا کیانی دیگر تالوکار ملی‌پوش به مدال برنز بسنده کرد.

قدرت‌نمایی
حسین اجاقی، سرمربی موفق تیم ساندای مردان در گفتگو با سایت فدراسیون ووشو موفقیت شاگردانش در شانگ‌های را افتخاری بزرگ عنوان کرد: «با پنج ورزشکار به چین آمدیم و موفق شدیم پنج طلا به دست آوریم. ملی‌پوشان زحمات زیادی کشیدند و قدرت ایران را به چینی‌ها نشان دادند. توانستیم برای اولین بار در پنج وزن، پنج طلای خوشرنگ را به ارمغان بیاوریم. از همه کسانی که برای این تیم زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم. خیلی‌ها برای این موفقیت تلاش کردند، از مدیریت فدراسیون گرفته تا استان‌های سراسر کشور همه تلاش کردند تا ما تیم ملی پرقدرتی داشته باشیم. در بخش ساندا مجموعاً هشت بار پرچم کشورمان به اهتزاز درآمد و سرود پرافتخارمان در سالن مسابقات نواخته شد. امیدوارم در آینده نیز روند موفقیت‌آمیزمان ادامه داشته باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار