کد خبر: 974329
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
سرويس زنان جوان آنلاين: پرواز ۴۰۴۱ تهران- مشهد شاید برای همیشه در خاطر افراد باقی بماند؛ پروازی که در نگاه نخست هیچ تفاوتی با دیگر پرواز‌های کشور نداشت. ویژگی خاص این پرواز هنگامی مشخص شد که خلبان پرواز از داخل کابینش به مسافران خوشامد گفت و ویژگی‌های فنی پرواز را برایشان توضیح داد. این بار بر خلاف همیشه مسافران صدای یک زن را به عنوان خلبان پرواز شنیدند.

ویژگی خاص پرواز ۴۰۴۱ تهران- مشهد این بود که هر دو خلبانش خانم بودند.
اگرچه حضور زنان به عنوان خلبان و کمک خلبان موضوع تازه‌ای نیست و پیش از این نیز شاهد حضور زنان در این عرصه بوده‌ایم، اما حضور هر دو خلبان بانو در کابین هدایت هواپیما برای نخستین بار بود که اتفاق می‌افتاد؛ ماجرایی که با واکنش‌های متعدد مردم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همراه بود و یکی دیگر از نشانه‌های ارزشگذاری به زنان و توانمندی‌هایشان به شمار می‌رود. در پرواز رفت این دو کاپیتان ۱۶۰ مسافر و در پرواز برگشت آن‌ها ۱۷۱ مسافر حضور داشتند.

خلبان اول نشاط جهانداری و خلبان دوم فروز فیروزی دو بانویی هستند که هدایت این پرواز را بر عهده گرفتند تا اولین بانوانی باشند که در این مسیر قدم گذاشته‌اند.
تصویر این پرواز به یادماندنی را نشاط جهانداری، خلبان پرواز‌های مسافری دوشنبه ۲۲ مهر منتشر کرد و نوشت: «یک روز فراموش نشدنی در صنعت هوانوردی ایران است.»
در این میان، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی به این مسئله واکنش‌های جالبی نشان داده‌اند.
وحید آقا میم با هشتگ دمتون گرم توئیت کرده است:‌
«یکسری خانم‌ها دنبال رفتن به ورزشگاهن یا دغدغه‌هاشون اینقدر سطح پایینه که آدم خندش میگیره. یکسری هم در اوج پیشرفت و خدمت به کشورشون هستند.»

سا‌ها هم کاربر دیگری است که با ریتوئیت این عکس نوشته است:
«اولین پرواز در ایران که خلبان و کمک خلبانش زن بودن پرواز
تهران- مشهد به خلبانی نشاط جهانداری به نظرم اتفاق خیلی مهمیه تو ایران.»
حسام رضایی هم توئیت کرد: «چه پدیده‌ای جز انقلاب اسلامی می‌توانست زن ایرانی را از کنج خانه یا گوشه کازینو‌ها و... به سوژه‌ای با دایره وسیع امکان‌ها تبدیل کند؟
روز گذشته دو پرواز رفت و برگشت تهران- مشهد توسط دو خلبان زن هدایت شد.»
بهنوش یادگاری هم نوشت: «یکی از پر افتخارترین روز‌های زندگیم امروزه، یه خلبان زن ایرانی کاپیتان پرواز تهران - مشهد بود.»

امیر صالحی هم نوشت: «برای نخستین بار در تاریخ صنعت هوانوردی ایران، دیروز پرواز تهران- مشهد با ۱۶۰ مسافر به صورت رفت و برگشت با دو خلبان زن انجام شد! تبریک به زنان بی‌همتای سرزمینم! پ. ن: قابل توجه طرفداران گفتمان خودتحقیری و غرب‌گرایی که می‌خواهند زن ایرانی را توسری‌خور و فاقد توانایی نشان دهند!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر