کد خبر: 973194
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
وزیر بهداشت خبر داد:
سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: صادرات دارو به کشور‌های آفریقایی و آسیای میانه، به‌ویژه در حوزه دارو‌های بیوسیمیلار و بایولوژیک در حال انجام است و صادرات دارو به اروپا را هم شروع کرده‌ایم.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در دارو‌های اساسی و تجهیزات پزشکی نداریم، گفت: اگر به داروخانه‌های سطح شهر سر بزنید خواهید دید که در مورد دارو‌های اساسی به هیچ‌وجه کمبود نداریم.

وی افزود: کمبود دارو‌های اساسی در کشور به‌طور تقریبی به حداقل یک سوم میزان کمبود دارو در مدت مشابه سال گذشته رسیده و از سویی به هیچ‌وجه به برخی دارو‌های بِرَند که از خارج وارد می‌شد و حدود ۵ تا ۱۰ قلم مشابه داخلی دارند، اجازه ورود نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: برخی از اظهارات در مورد کمبود دارویی در رابطه با نسخه‌نویسی خارج از لیست دارویی کشور است، به‌گونه‌ای که برخی پزشکان دارو‌های خارجی را برای بیماران تجویز می‌کنند و موجب سرگردانی آن‌ها در داروخانه‌ها می‌شوند.

نمکی یادآور شد: ما از پزشکان خواهش کردیم که با توجه به اینکه داروی داخلی کیفیت کافی دارد، داروی خارجی تجویز نکنند؛ با توجه به اینکه بنده به عنوان وزیر تا این لحظه هیچ داروی خارجی مصرف نکرده‌ام به همکاران و هموطنانم توصیه می‌کنم برای حمایت از تولید داخل، داروی خارجی نسخه نکنند و بیماران نیز دنبال آن نروند.

وزیر بهداشت درباره وضعیت صادرات دارو نیز، خاطرنشان کرد: برای صادرات دارو به همکاران تأکید کردیم که استاندارد‌های داروسازی را به‌گونه‌ای ارتقاء دهند که در بازار‌های جهانی بتوانیم دارو‌ها را عرضه کنیم، البته در حال انجام این کار هستند؛ صادرات دارو به کشور‌های آفریقایی و آسیای میانه، به‌ویژه در حوزه دارو‌های بیوسیمیلار و بایولوژیک در حال انجام است و صادرات دارو به اروپا را هم شروع کرده‌ایم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار