کد خبر: 971790
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
راه‌های بومی‌سازی نیازهای وارداتی صنایع و چگونگی رفع مشکلات موجود در مسیر تولید و تجارت در اولین نشست منطقه‌ای مسوولان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شمالغرب کشور به میزبانی آذربایجان‌شرقی در تبریز بررسی شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در این نشست که رییسان و معاونان سازمان های صمت آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان هم حضور داشتند،  گفت: در حال حاضر تاثیر شرایط اقتصادی در یک استان نسبت به استان دیگر بر کسی پوشیده نیست.

حبیب امین زاده ادامه داد: آنچه که تیم اقتصادی یک استان برای ساماندهی وضعیت معیشت شهروندان وضع می کند در ابیشتر مواقع بصورت مستقیم و گاهی غیرمستقیم بر شرایط اقتصادی استان های همجوار موثر است و از این رو با برگزاری این قبیل نشست ها به دنبال ایجاد فضای همکاری و هم افزایی بین سازمان در سطح استانهای شمالغرب هستیم.

وی ادامه داد : تبادل نظر بین مدیران و تصمیم گیری منطقه ای برای استفاده از امکانات و ظرفیت های هر یک از استانها، موفقیت در رفع چالشهای اقتصادی را در پی دارد.

امین زاده از مدیران سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانهای شماغرب کشور خواست تا از فرصت برگزاری نمایشگاه رینوتکس در تبریز به نفع واحدهای صنعتی و فناور فعال در مناطق خود استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این نشست گفت: ایجاد و تکمیل زنجیره های ارزش در منطقه در گرو همکاری های منطقه ای است.

ناصر فغفوری با تاکید بر این که عملکرد هر استان بصورت جزیره ای امکان پذیر نیست؛  افزایش تعداد جلسات هم اندیشی منطقه ای را خواستار شد.

وی با استقبال از نمایشگاه فناوری رینوتکس تبریز افزود: یک یا دو تور صنعتی از زنجان به این نمایشگاه با محوریت صنایع دانش بنیان اعزام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین از برگزاری نمایشگاه نیازمندی های استان با هدف تامین قطعات وارداتی کارخانه های زنجان از طریق توان تولید داخل در اواسط آبان ماه سالجاری خبر داد.

غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن ابراز امیدواری از نتایج مثبت این نشست، گفت: تدوین برنامه های منسجم و یکپارچه منطقه ای می تواند توان مدیران را برای حرکت در مسیر توسعه اقتصادی دوچندان کند.

در این نشست بر هم افزایی در خصوص موضوعاتی نظیر نحوه تامین کالاهای اساسی و ضروری شهروندان نظیر گندم و آرد و گوشت گرم مرغ، صدور جوازهای تاسیس با لحاظ کردن محل استقرار واحد، تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی برای طرح های سرمایه گذاری، نحوه ثبت سفارش ماشین آلات معدنی مستعمل، ایجاد دفتر منطقه ای در سطح وزارت برای پیگیری امور موربوط به ثبت سفارش و همچنین تغییر در برخی ساختارهای اداری تاکید شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر