کد خبر: 970459
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
همزمان با هفته دفاع مقدس؛ کلید تولید 6 اثر موسیقایی با موضوع سرداران شهید آذربایجان در تبریز زده شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آثار یاد شده با موضوع دلاورمردی پنج سردار شهید آذربایجان،‌ شهید مهدی باکری، شهید حمید باکری، شهید مرتضی یاغچیان، شهید علی تجلایی و شهید حسن شفیع‌زاده تولید می‌شود.
علی محرمی افزود: همچنین یک اثر دیگر با محوریت دفاع، مقاومت و حماسه نیز در این راستا تولید خواهد شد.
محرمی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از صفحات تاریخ معاصرکشورمان است و  بی‌شک آیندگان نیز به این حماسه‌ی عظیم افتخار خواهند کرد.
وی تاکید کرد: آنچه برای نسل‌ حاضر و نسل‌های آتی ایران اسلامی در این راستا دارای اهمیت بسیار است، شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و همچنین استمرار و حفظ این دستاوردها و ارزش هاست.
محرمی گفت: برای تبیین و بازتعریف این دستاوردها، هنر می‌تواند بهترین ابزار باشد و موسیقی به دلیل اینکه بر عاطفه و احساس مخاطب تاثیر می‌گذارد بدون شک در این راستا کاربردی‌تر خواهد بود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل، هدف از تولید و حمایت از این آثار را به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزشهای دفاع و مقاومت و توجه هر چه بیشتر هنرمندان به مضامین دفاع مقدس، ایثار و شهادت عنوان کرد.
وی افزود: این آثار همزمان با هفته بسیج در آذرماه رونمایی خواهد شد.
آثار موسیقایی با موضوع سرداران شهید آذربایجان توسط انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی و با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تولید می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر