کد خبر: 969619
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
دادستان تهران توضیح داد
دادستان تهران در بازدید سرزده خود از پارکینگ آزادگان، درباره دپوی ۱۲۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های سایپا و ایران خودرو توضیحاتی داد.
سرویس اقتصادی جوان‌آنلاین: علی القاضی دادستان تهران در بازدید سرزده خود از پارکینگ آزادگان، اظهار کرد: بنا بود که امروز از پارکینگ خودرو‌ها با حضور مدیرعامل شرکت سایپا و ایران خودرو بازدید‌هایی به عمل آید.

او افزود:گزارش‌ها حاکی از آن بود که تعداد زیادی از خودرو‌های تولیدی از مدت‌ها قبل در پارکینگ‌ها نگهداری می‌شوند و به بهانه نقص قطعه، امکان ترخیص و تحویل آن‌ها به مشتری وجود ندارد.

دادستان تهران با بیان اینکه امروز برای راستی آزمایی از پارکینگ‌های نگهداری از خودرو‌ها بازدید به عمل آمد، گفت:براساس گزارش‌ها قریب ۶۰ هزار دستگاه خودرو در شرکت سایپا و ۶۰ هزار دستگاه خودرو در شرکت ایران خودرو تولید شده است که تعداد بسیاری از این خودرو‌ها بیش از ۶ ماه است که در پارکینگ‌های روباز بلاتکلیف مانده‌اند و مدیران این شرکت‌ها ادعا می‌کننند که قطعات آن‌ها تعبیه و تأمین نشده است و به این دلیل امکان ترخیص خودرو وجود ندارد.

القاضی با بیان اینکه این موارد قابل بررسی است، گفت: ورود ما بر این مسئله هم برای راستی آزمایی است و هم برای اینکه مشخص شود آیا عدم تکمیل این خودرو‌ها به لحاظ نقص قطعه عمدی است یا غیر عمدی. اگر عمدی باشد قطعا این موضوع باید در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان تهران بیان کرد: کسانی که در این مرحله قصوری دارند، تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه اگر این موضوع برای نقص قطعه باشد، سراغ قطعه سازان هم خواهیم رفت، گفت: به هر حال آن قطعه سازی که در عدم تحویل قطعه تعامل داشته باید مشخص شود. اگر هم به دلیل مشکلات و تحریم‌ها وسایر موارد باشد، موضوع پیگیری خواهد شد.

القاضی تأکید کرد: در نهایت هدف ما تعیین تکلیف وضعیت خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها است که بلاتکلیف مانده‌اند و مسئولان سایپا و ایران خودرو باید پاسخگوی ماجرا باشند.

دادستان تهران گفت: این خودرو‌ها برای مدت طولانی ممکن است به علت سرمایش و گرمایش و به زیر نور آفتاب دچار خسارت شوند و به دست مشتری برسند که این امر موجب وارد شدن خسارت بر مردم و جامعه می‌شود.

او بیان کرد: همه ما مسئول هستیم و در اولین گام از مسئولان می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

القاضی ادامه داد: جلساتی را با مسئولان سایپا و ایران خودرو و تعدادی از مدیران قطعه ساز برگزار خواهیم کرد و موضوعات به طور کارشناسی بررسی خواهند شد.

دادستان تهران گفت:در نهایت برای تعیین تکلیف این وضعیت باید الزاماتی را تعیین و برای حل هرچه سریع‌تر این مسئله کمک خواهیم کرد.

سلیمانی مدیر عامل سایپا در ادامه بازدید گفت: درگذشته برای فروش فوری طبق مجوز قانونی می‌توانستیم ۲۰ درصد از تولید خود را در فروش فوری قرار دهیم.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: زمانی که فروش در سایت انجام می‌شد، طی یک تا ۲ دقیقه به طور کلی ظرفیت پر می‌شد و در حال حاضر نیز هنگامی که خودرو‌ها را برای فروش فوری قرار می‌دهیم، ۲ تا ۳ هفته می‌ماند و ظرفیت بعضی‌ها تکمیل نمی‌شود.

او بیان کرد: ما ۱۶۰ هزار تعهد داریم و نمی‌توانیم سایت را برای ثبت نام پراید باز کنیم.

سلیمانی گفت: تا اواسط مهرماه تعهدات قبل از سال ۹۸ به طور کلی عملی می‌شود و تعهدات سال جاری نیز تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

دادستان تهران بیان کرد: این موضوع باید در یک برنامه زمانبندی تعیین تکلیف شود و پذیرفته نیست که از یک سو خودرو را تولید و از سوی دیگر دپو کنیم و بگوئیم قطعه نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار