کد خبر: 967683
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
دبیر کل جنبش «النجباء» عراق با اشاره به نحوه ورود صهیونیست‌ها به خاک عراق، تأکید کرد که این جنبش از محل حضور عناصر صهیونیستی در سفارت آمریکا در بغداد اطلاع دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش «النجباء» عراق اعلام کرد که حملات اخیر به مواضع سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق از طریق پهپاد صورت گرفته، نه جنگنده اف-۳۵.

الکعبی در برنامه «وجهة نظر» (دیدگاه) که از شبکه «دجله» عراق پخش می‌شد، اعلام کرد، پهپادی که در منطقه «کمربند بغداد» ساقط شد، آمریکایی بود.

وی درباره حضور نیر‌های رژیم صهیونیستی در خاک عراق نیز گفت: «اسرائیلی‌ها با گذرنامه‌های جعلی آمریکا وارد کشور (عراق) می‌شوند».

دبیر کل النجباء با بیان اینکه این جنبش از مکان حضور صهیونیست‌ها در سفارت آمریکا و پایگاه «عین الاسد» اطلاع دارد، خاطر نشان کرد که «یک زن اسرائیلی با درجه ژنرال، وارد عراق شده و در اربیل یک اردوگاه دارد».

الکعبی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حضور نیرو‌های النجباء در خاک سوریه، اظهار داشت که حضور نیرو‌های این جنبش در خاک سوریه، موجب به زحمت افتادن حامیان تروریسم است، نه عراق.

وی اعلام که حضور آنان در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) بوده، و این جنبش «عقب‌نشینی تاکتیکی از خاک سوریه را آغاز کرده است».

این مسئول عراقی درباره حملات اخیر به الحشد الشعبی گفت: «در نشست سران اخیر سه‌گانه با فرماندهان الحشد الشعبی، آنچه علیه مواضع الحشد رخ داد، بررسی و تأکید شد که آن حملات توسط یک قدرت اجنبی انجام شده که خیرخواه عراق نیست».

الکعبی با بیان اینکه نخست وزیر عراق، به تلاش برخی طرف‌ها برای احیای داعش پی برده، اعلام کرد که هدف از نشست اخیر، هم‌افزایی تلاش‌ها و یکسان‌سازی مواضع سیاسی و نظامی در برابر حملات خارجی به عراق است.

دبیر کل النجباء درباره بیانیه این جنبش مبنی بر پایبندی به فتوای حرام بودن حضور نظامیان آمریکایی در عراق، اظهار داشت: «این فتوا یک حکم شرعی برای تمامی مقلدین و غیر مقلدین آیت‌الله حائری است».

وی همچنین تأکید کرد که باید به این فتوا عمل شود و تهدید کرد که اگر فراکسیون‌های سیاسی، این فتوا را اجرا نکنند، النجباء درباره اجرای آن، موضعگیری خواهد کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار