کد خبر: 966535
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی از روز پنج‌شنبه کارش را در مسابقات قهرمانی جهان آغاز خواهد کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین:شانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از ۳۰ مرداد تا ۸ شهریور به میزبانی کشور تونس برگزار خواهد شد. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که با هدایت محمد وکیلی در دوره گذشته عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد، در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تبریز به عنوانی بهتر از سومی نرسید، اما حالا این تیم به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی وارد پیکار‌های جهانی می‌شود.

مدافع عنوان قهرمانی در اندیشه هت‌تریک
بردیا سعادت، امیرحسین خانی، امیرحسین تقوی، سهیل مسعود، مهران فیض امام دوست، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، سجاد جلوداریان، امیرحسین توخته، امین خواجه خلیلی، عبدالمختار بوش و سهیل کمال‌آبادی نفراتی بودند که وکیلی انتخاب کرده تا بتواند با حضور آن‌ها یک افتخار دیگر برای والیبال ملی ایران رقم بزند. اعضای کادر فنی تیم ملی نوجوانان در مسابقات جهانی را هم محمد منصوری، محمد وکیلی، رضا مومنی‌مقدم، حمید جعفرزاده، محمدامین شاکری، یاشار جوادی، مهدی آقاصادق خباز و مهرداد سعادتمند تشکیل خواهند داد.



در فهرست تیم ملی نوجوانان نام‌هایی به چشم می‌خورد که در عین جوانی با تجربه هستند. بردیا سعادت، مهران فیض‌امام‌دوست، مهدی جلوه و امیرحسین توخته نفراتی هستند که تیم ملی جوانان را هم در رقابت‌های جهانی همراهی کردند؛ همان تیمی که چندی پیش توانست با هدایت بهروز عطایی عنوان قهرمانی جهان را در بحرین به دست بیاورد. حالا این بازیکنان که نفرات اصلی وکیلی هم به شمار می‌روند تجربه زیادی دارند و قطعاً کادر فنی حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کرده است. این در شرایطی است که بازیکنانی همچون توخته، جلوه، فیض و کمال‌آبادی در دوره قبل هم همراه تیم نوجوانان روی سکوی قهرمانی جهان ایستادند.

نکته‌ای که در مورد تیم نوجوانان ایران خیلی روی آن تاکید می‌شود میانگین قدی این تیم است. به گفته کادر فنی میانگین قدی تیم ملی نوجوانان ایران بالای ۲ متر است. محمد وکیلی در این خصوص اظهار داشت: «تیم کنونی بلندترین تیم تاریخ نوجوانان ایران است. می‌خواهیم میانگین قدی تیم ایران هر سال بالاتر برود. میانگین کنونی بدون لیبرو تقریباً بالای ٢ متر است که با این روند تیم ملی بزرگسالان هم راحت‌تر می‌توانند از حضور آن‌ها استفاده کند.»



کاروان والیبال ایران تقریباً یک هفته پیش از شروع رسمی مسابقات به تونس رفت تا در چند دیدار دوستانه با عنوان «جام‌جهانی کوچک» حضور پیدا کند. نوجوانان ایران در این بازی‌های دوستانه تنها یک شکست را متحمل شدند و در نهایت عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با اشاره به بازی‌های دوستانه تیم ملی در تونس گفت: در بازی اول مصر را ۳ بر صفر شکست دادیم. در گام دوم کوبا را ۳ بر ۲ شکست دادیم. در بازی بعدی مقابل برزیل قرار گرفتیم و در حالی که ست نخست را واگذار کرده بودیم موفق شدیم با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسیم. ایتالیا هم یکی از رقبای جدی ما در مرحله مقدماتی مسابقات بود که ۳ بر صفر نتیجه را به این تیم واگذار کردیم. ایتالیا تیم بسیار خوبی است و کمتر از یک ماه پیش در المپیک اروپایی عنوان قهرمانی را کسب کرد.

به گفته کادر فنی تیم ملی اکثر بازیکنان کنونی در قالب تیم درنا در لیگ ۹۷ بازی کردند و تنها چند بازیکن جدید هستند که این موجب می‌شود هماهنگی بازیکنان در حد ایده‌آل باشد، اما بدون شک حریفان ایران هم در این مدت بیکار نبودند. ایتالیایی‌ها که اتفاقاً در مرحله گروهی هم باید با ایران روبرو شوند اخیراً در المپیک نوجوانان اروپا به قهرمانی رسیدند و با پیروزی در تورنمنت دوستانه مقابل ایران حالا کوهی از انگیزه هستند.



محمد وکیلی با اشاره به شرایط حریفان ایران در مسابقات جهانی، گفت: بازی اول ما در مسابقات قهرمانی جهان با بلغارستان است. همانطور که می‌دانید سه تیم اروپایی هم در گروه ما هستند. باتوجه به سرمایه‌گذاری که دنیا روی رده‌های پایه انجام داده به نظر می‌رسد تیم‌های اروپایی شرایط خیلی خوبی در مسابقات خواهند داشت. تیم‌های برزیل، کوبا و ژاپن هم شرایط خوبی دارند. اما به عقیده من حدود ٨ تیم شانس دارند که روی سکو بروند و ایران هم یکی از آن‌ها است. از سوی دیگر برزیلی‌ها هم نشان داده‌اند که همیشه در تورنمنت‌های بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و یک مدعی هستند. برزیلی‌های پرافتخار با ۶ طلا پا به تونس می‌گذارند و حضورشان کار را برای پیش‌روی شاگردان وکیلی سخت خواهد کرد؛ البته در این بین سایر تیم‌ها هم قطعاً با تمام توان کار را آغاز خواهند کرد تا به بهترین عنوان دست پیدا کنند.

حالا باید منتظر ماند و دید که شاگردان وکیلی می‌توانند هت‌تریک کرده و سومین مدال طلای جهانی خود را کسب کنند یا اینکه شرایط به نحو دیگری برای آن‌ها پیش خواهد رفت. چیزی که مسلم است این است که وکیلی و دستیارانش سال‌ها برای والیبال ایران در رده نوجوانان زحمت کشیده‌اند و فارغ از کسب هر نتیجه‌ای در مسابقات جهانی می‌توانیم امیدوار به ظهور یک نسل خوب دیگر در والیبال کشورمان باشیم.



گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به شرح زیر است:

گروه A: برزیل، تونس، کوبا، تایوان، بلاروس

گروه B: ایران، ایتالیا، جمهوری چک، کلمبیا، بلغارستان

گروه C: ژاپن، مصر، آرژانتین، آلمان، مکزیک

گروه D:روسیه، کره‌جنوبی، آمریکا، نیجریه، دومنیکن

از هر گروه ۴ تیم به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند وتیم‌های پنجم هر گروه برای کسب رتبه‌های ۱۷ تا ۲۰ رقابت خواهند کرد.

برنامه بازی‌های ایران به شرح زیر است: (ساعت‌ها به وقت تهران است)

پنج شنبه ۳۱ مرداد: ایران - بلغارستان ساعت ۱۶:۳۰

جمعه اول شهریور: ایران - جمهوری چک ساعت ۱۶:۳۰

شنبه ۲ شهریور: ایران - کلمبیا ساعت ۱۶:۳۰

یکشنبه ۳ شهریور: ایران - ایتالیا ساعت ۲۰
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار