کد خبر: 965796
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید به نبود گدا و معتاد متجاهر در تبریز گفت: این یک پرستیژ و زیبایی ویژه به شهر تبریز بخشیده است و امنیت روانی و ذهنی خوب در استان ایجاد کرده است.

 اسکندر مومنی در بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان پر خطر و بی‌خانمان موسوم به مرکز ماده 16 در تبریز اظهار کرد: تشکر از همه متولیان این مرکز دارم که با همت آنها بود که الان تبریز رتبه خیلی پایین در شیوع مواد مخدر دارد و خوشحالم که نام متولیان گذشته هنوز فراموش نشده است. 

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است تمرکز روی خدمات نظارت را بیشتر می‌شود، تصریح کرد: در تهران یک مرکز داریم که ۵ هزار نفر آنجا نگهداری می‌شود و این بدان معنا نیست که آنها مشکلی ندارد ولی قطعا نظارت آنها بیشتر است. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اعزام تیم برای بررسی به طرح توسعه مرکز ماده ۱۶ تبریز، گفت: کمک‌های انجام گرفته را برای توسعه انجام دهید و جنبه زیرساختی و توسعه داشته باشند و جنبه روزمرگی نداشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله استان آذربایجان‌شرقی دارای خیرین بسیار برجسته‌ای است و خیرین و مردم همکار بسیار خوبی داریم و امیدواریم یک مرکز نگهداری جدید برای زنان ایجاد شده و کمپ‌ها با هم متمرکز شوند.

مومنی با تاکید به نبود گدا و معتاد متجاهر در تبریز گفت: این یک پرستیژ و زیبایی ویژه به شهر تبریز بخشیده است و امنیت روانی و ذهنی خوب در استان ایجاد کرده است. 

وی افزود: برای مثال وقتی گردشگری به تبریز می‌آید و گدا و معتادی در شهر نمی‌بیند ناخودآگاه یک امنیت روانی ایجاد می‌شود. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ابراز کرد: شیوع مواد مخدر در استان بسیار پایین است به طوریکه رتبه ۲۷ در کشور را دارد. 

مومنی ادامه داد: برخی‌ها احساس می کنند که مصرف مواد بی‌ضرر است. 

وی با بیان اینکه همه کارهای ما ساماندهی وضع موجود است، تصریح کرد: شرط این کار جلوگیری ورود افراد به این چرخه اعتیاد است و همه باید در کمک به درمان، ایجاد اشتغال، بازتوانی می‌باشد. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: امروز روز خوبی در زندگی‌ام بود و با چشمان خود این موفقیت را دیدم. 

وی ادامه داد: طرفیت در کشور بسیار زیاد است به طوریکه در سفری به خراسان به بازدید چناران رفتم که ۴۰ سوله ساخته شده بود و فقط مقداری از سوله‌ها مانده بود که در همه آنها معتاد متجاهر نگهداری می‌شد. 

مومنی ادامه داد: به امید خدا همه ظرفیت‌ها برای فراهم آوری زیرساخت‌ها جهت نگهداری معتاد متجاهر زن و مرد در خراسان به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: در استان آذربایجان‌شرقی به خوبی مشاهده شده که همه منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح می‌دهند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر