کد خبر: 965474
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
حمله مسلحانه به مسجدی در نروژ یک زخمی برجای گذاشت. پلیس نروژ امروز (یکشنبه) گزارش داد، حادثه تیراندازی در مسجد النور به عنوان "یک اقدام تروریستی احتمالی" مورد تحقیق قرار می‌گیرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: رون شولد، معاون رئیس پلیس در کنفرانس خبری گفت: ما درباره این حمله به عنوان تلاشی برای اجرای اقدام تروریستی تحقیق می‌کنیم.

پلیس می‌گوید مهاجم را که یک مرد جوان سفیدپوست بوده، بازداشت کرده است. آن طور که گزارش شده، حاضران در مسجد النور در نزدیکی اسلو، پیش از رسیدن پلیس، مهاجم را خلع سلاح کردند.

یک مرد ۷۵ ساله در جریان این حمله مجروح شده است. مهاجم با جلیقه ضدگلوله و دو تفنگ و یک سلاح کمری وارد مسجد شده بود.

عرفان مشتاق، از خادمان مسجد النور در نزدیکی اسلو به یک روزنامه محلی گفت: یکی از اعضای ما در پی تیراندازی مرد سفیدپوست مسلحی که کلاه ایمنی بر سر گذاشته بود و البسه رزمی به تن داشت، زخمی شده است.

مشتاق کمی بعد به شبکه تی‌وی۲ نروژ گفت، مهاجم دو تفنگ و یک کلت کمری به همراه داشته و پس از شکستن در شیشه‌ای ورودی به صحن مسجد راه یافته و شروع به تیراندازی کرده است.

او افزود، مهاجم که جلیقه ضدگلوله به تن داشته پیش از رسیدن ماموران پلیس توسط حاضران در مسجد به زمین زده شده و نتوانسته به حمله خود ادامه دهد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، پلیس اسلو ضمن تایید خبر وقوع این حمله، در توییتر نوشت: یک نفر گلوله خورده که میزان جدی بودن جراحات او معلوم نیست. یک مظنون هم بازداشت شده است.

پلیس اعلام کرد، به نظر می‌آید مظنون به تنهایی این عمل را انجام داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این مسجد پس از کشتار نیوزیلند که طی آن ۵۱ تن در حمله به دو مسجد کشته شدند، تدابیر امنیتی بیشتری ترتیب داده بود.

منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
0
دولت تدبیر و امید ! نباید به سادگی از دزدی دریایی انگلیس بگذرید و لذا باید خسارت این مدت توقف غیر قانونی و دزدی دریایی را از پیر خرفت انگلیس بگیرید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار