کد خبر: 965211
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت با اشاره به عملکرد سامانه تیتک گفت: تصمیم گرفتیم سامانه تیتک را تقویت کنیم.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست معاونان سازمان غذا و دارو با اشاره به تغییرات سازمان غذا و دارو گفت: شاید بپرسید این چه وزیری است که اینقدر معاون عوض می‌کند. تاکید می‌کنم با هیچ‌کس رودربایستی ندارم. من مربی کنار زمین هستم و تیمم باید گل بزند و اگر کاپیتان تیم هم خوب بازی نکند همان اول بازی اخراجش می‌کنم. ما باید تلاش کنیم حتی باید در دقیقه ۹۰ گل بزنیم.

وزیر بهداشت افزود: در مورد مسائل مردم با هیچکس شوخی ندارم هرچند آقای پیرصالحی فردی صالح بود، روز اول برای پیرصالحی تعیین تکلیف کردم و برایش مهلت تعیین کردم و بار‌ها از او خواستم آن‌ها را انجام دهد، چرا که ما وقت‌های تلف شده زیادی داریم. اما متاسفانه اجرا نشد و با احدالناسی در کار مردم اهل مساحمه نیستم.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهید عده کمی فرصت‌طلب حیثیت کل جامعه داروسازی زیر سوال برود. یکی از بزرگترین آفت‌های سازمان غذا و دارو در سال‌های قبل عدم شفافیت بود. من هرچه فریاد می‌زدم عده‌ای فکر می‌کردند با شخص خاصی خصومت دارم درحالی در روز اول اعلام کردم هیچکس نباید با پیش‌داوری پا به سازمان غذا و دارو بگذارند؛ و شخص خاصی را به دلیل تخلفات گذشته که ممکن است از امروز درست کار کند مواخذه کنید.

وی افزود: نباید در حق هیچکس بی‌عدالتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری به بنده دستور شفاف‌سازی در سازمان غذا و دارو اجرا کنم گفت: در جلسه‌ای با حضور پیرصالحی رئیس اسبق سازمان غذا و دارو، همتی رئیس کل بانک مرکزی و معاون اول رییس جمهور... عدم بی‌اطلاعی آقای پیرصالحی درباره ارز‌های تخصیص یافته به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و تفاوت آمار بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو حیثیت بنده را برد که این برای اولین بار در چنین وضعیتی قرار گرفتم.

وضعیت سازمان غذا و دارو به گونه‌ای بود که باید درش را می‌بستیم.

نمکی افزود: همواره تاکید کردم که نباید اجازه دهیم تعدادی افراد فرصت طلب و قانون شکن حیثیت حوزه دارو را زیر سوال ببرند. شما حق ندارید شخص خاصی را بر دیگری ترجیح دهید، از روز اول تیم‌هایی برای بررسی گردش کار و شفافیت در سازمان غذا و دارو ایجاد شد.

وی افزود: در دروه ریاست قبلی سازمان غذا و دارو در جلسه‌ای اعلام کردم در جایی که رئیس سازمان غذا و دارو دسترسی به اطلاعات ندارد باید درب این سازمان را بست.

نمکی گفت: روز اول با خدای خود عهد کردم که با فساد مبارزه کنم، کلید راز سر به مهر دست یکی دو نفر بود و من آدمی نیستم که به عقب برگردم. کل بدنه نظام پشت ما است، در حوزه دارو چندین پرونده تشکیل شده است و توسط مقامات قضایی در حال رسیدگی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز در سازمان غذا و دارو اتفاقات مثبتی رخ داده، چند نفری دستگیر شده‌اند که بیان آن برای من تلخ است. سامانه تیتک زیرساختی است که قابلیت مختلفی دارد، به جمع بندی رسیدیم به جای اینکه این سامانه را تعطیل کنیم باید آن را تقویت کنیم و این سامانه از اختیار نهاد غیر حاکمیتی خارج و در اختیار حاکمیت قرار گیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار