کد خبر: 965031
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
رتبه‌های برتر کنکور امسال پا به کلاس‌های کنکور نگذاشتند. البته اگر تا هفته‌های آینده مؤسسات کنکور بگذارند! تجربه سال‌های قبل نشان می‌دهد برخی از این نخبگان با وعده جوایز وسوسه‌کننده به تور این مؤسسات می‌افتادند. نکته دیگری که این برگزیدگان بر آن تأکید دارند مدیریت استفاده از شبکه‌های اجتماعی است؛ معضلی که بسیاری از نوجوانان را گرفتار کرده است.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: ظهر روزگذشته نفرات برتر کنکور اعلام شد و نتایج اولیه آزمون سراسری هم به صورت کارنامه‌ای بعدازظهر دیروز منتشر شد. در این آزمون ۸۳۲ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و فرآیند انتخاب رشته از ۲۰ تا ۲۴ مردادماه انجام خواهد شد و تمام داوطلبان حتی غایبان جلسه می‌توانند در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی شرکت کنند.

پیشتازی شهرستانی‌ها
روزگذشته سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر هر گروه آزمایشی را اعلام کرد؛ بر این اساس از ۱۰ نفر برتر گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی شش نفر از شهرستان هستند و در گروه علوم تجربی ماجرا جالب‌تر است، از ۱۰ نفر برتر، رتبه اول از تهران و ۱۰ نفر دیگر از شهرستان است که در این گروه دو نفر در سکوی دهم به طور مشترک قرار گرفتند.

زبان و هنر به تهرانی‌ها رسید
رتبه‌های برتر گروه علوم انسانی هم بین پایتخت و دیگر شهر‌ها به طور مساوی تقسیم شد. پنج نفر از تهران و پنج نفر هم از شهرستان است. در گروه آموزشی زبان و گروه آموزشی هنر ورق به سود تهرانی‌ها برگشته است. پنج نفر رتبه برتر زبان و پنج رتبه نخست گروه هنر پایتخت‌نشین هستند.

دست رد احمدی‌نژاد به مؤسسات کنکور
ایزدمهر احمدی‌نژاد، رتبه برتر رشته تجربی در کنکور ۹۸ با بیان اینکه در سال آخر مدرسه برنامه‌ریزی برای رسیدن به رتبه‌های برتر در کنکور را داشته است، گفت: «پس از کنکور نمی‌دانستم که می‌توانم به این رتبه برسم یا نه. از شبکه‌های اجتماعی هم در راستای هدفم استفاده می‌کردم. برای رسیدن به این رتبه در روز‌هایی که مدرسه نمی‌رفتم، بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت درس می‌خواندم و در روز‌های مدرسه هم حدود پنج یا شش ساعت مشغول درس خواندن بودم.» رتبه اول رشته تجربی در کنکور ۹۸ درخصوص حضور در کلاس‌های کنکور هم گفت: «تن‌ها در کلاس‌هایی شرکت کردم که در مدرسه تشکیل می‌شد و خارج از مدرسه در کلاس کنکوری شرکت نکردم.» وی با بیان اینکه انتخاب من برای دانشگاه رشته پزشکی دانشگاه تهران است، گفت: «برنامه‌ای برای مهاجرت یا ادامه تحصیل در خارج از کشور ندارم.»

کنترل شبکه‌های اجتماعی با شب‌خیز
رتبه اول علوم انسانی هم با بیان اینکه هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم، گفت: «دانش‌آموزان به خودشان اعتماد داشته باشند و خودشان را درگیر حواشی یا هزینه‌های سرسام‌آور کلاس کنکور نکنند.» فاطمه شب‌خیز با اشاره به اینکه در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کرده است، بیان کرد: «برای موفقیت در کنکور نیازی به صرف هزینه زیاد نیست بلکه باید با برنامه‌ریزی و هدفمند درس خواند.» وی درباره رشته انتخابی‌اش نیز گفت: «هنوز تصمیم نگرفتم، اما یا دبیری یا حقوق را برای تحصیل انتخاب می‌کنم. دانشگاه نیز اگر بنا باشد حقوق بخوانم، دانشگاه تهران یا شهیدبهشتی را انتخاب می‌کنم.» شب‌خیز همچنین درباره استفاده از شبکه‌های مجازی در ایام کنکور گفت: «به صورت محدود و کنترل شده از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کردم.»

فقط کلاس‌های تقویتی مدرسه
رتبه اول گروه ریاضی کنکور سراسری ۹۸ هم با بیان اینکه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم، گفت: «برای درس خواندن در کنار دروس مدرسه، حداکثر از کتب کمک آموزشی استفاده می‌کردم. من در مدرسه تیزهوشان تحصیل می‌کردم و در برخی کلاس‌های تقویتی هم حاضر می‌شدم. احتمالاً در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم و طبق علاقه و تحقیق از بزرگ‌ترها، این انتخاب را انجام می‌دهم.» علیرضا سخایی‌راد افزود: «روزانه به صورت متوسط هشت تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و معمولاً بیشتر از ۱۰ ساعت مطالعه نمی‌کردم. چند روز قبل از برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ امید داشتم که رتبه اول رشته ریاضی را کسب کنم.»
آزمون سراسری امسال روز‌های ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار شد که ۵۸ درصد داوطلبان خانم‌ها و ۴۲ درصد آقایان بودند. تعداد ۶۳۷ هزار تن هم در گروه علوم تجربی شرکت کردند که بیشترین تعداد داوطلبان را شامل می‌شد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
Yeki
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
1
81
حقایق باید گفته بشه که تو ایران عدالت آموزشی اصلا وجود نداره
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
5
31
هوش IQ ایرانی ها نزدیک بهم هستند اما هوش هیجانی یا EQ آنها خیلی تفاوت دارد که ناشی از خانواده سبک زندگی طبقه اجتماعی اقتصادی و غیره است یک مبارزه عادلانه یعنی دو نفر اگر میخواهند در یک مبحث ریاضی با هم رقابت کنند هر کدام با امکانات یکسان به مدت یک ساعت مطالعه کنند و بعد از این دو نفر آزمون گرفته شود اما به علت هوش هیجانی متفاوت میبینیم یک نفر دو ساعت ریاضی مطالعه میکند و دیگری یک ساعت تو اینستاگرام فعالیت دارد پس خانواده ها سعی کنند از کودکی روی هوش هیجانی بچه ها کار کنند
امیر
|
France
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
2
53
برام جالبه که اقای ایزدمهر که در مصاحبه هایش بعد کنکور به صراحت میگفتند من کلاس کنکور شرکت نکردم اصلا پس چرا الان برا موسسه کاد که صاحبش اقای سبطی هست داره فعالیت میکنه و میگه من از کلاس های اینها استفاده کردم حداقا میخواین خودتون رو بفروشید حداقل قبلش چیزی نگید
ناشناس
|
Belgium
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
2
55
ایزد مهر احمدی نژاد رو که می دونیم حداقل هفته ای ۱۰ تومن پول معلم خصوصی می داده.
این عکسی هم که استفاده کردید سخایی راد نیست اصلا
سخایی راد هم درسته که در اون سبکی که بقیه معلم و کلاس می گیرن این کارو نکرده اما توی یکی از آموزشگاه های اهواز ادبیات و عربی رو می رفته پس بهتره از این سفید نمایی ها دست بردارید. حال آموزش و پرورش ایران خوب نیست بهتره با دروغ گفتن سعی نکنیم که بپوشونیمش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
2
کنکور باید حذف بشه وسلام.کسایی هم که میگن نه اگه حذف بشه فلان میشه سخت در اشتباه اند.تو دانشگاه های خارجی مثل کمبریج و ... ورود بهشون راحته ولی خروجش سخته از نظر من باید تو ایران هم اینجوری بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
2
23
ایکاش میشد با اینا مباهله کرد که انقدر دروغ نگن
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
33
لعنت به مافیای کثافت کنکور
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
31
مرگ بر مافیای کثیف کنکور که دستشون با سازمان سنجش تویه کاسه است
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
0
24
چرا مسئولان به موضوع کنکور رسیدگی نمی‌کنند.حتما منافعی دارند و هرساله مبلغی از مافیای کثیف کنکور دریافت می کنند.به کمپین حذف کنکور و تحریم مافیای کنکور بپیوندید
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
24
حرف آخر، مشاوره و آزمون،اوج یادگیری،کنکور آسان است،یادگیری آسان و کارنامه و آزمون همه ی این مؤسسات کلاهبرداری و متعلق به حسین احمدی ومنتظری مافیای کثیف کنکوری است.دقت کنید.کسی با تجربه داره این حرف ها رو میزنم . به گفته خود مشاوران تشنه ی پول مردم این مافیا در سازمان سنجش حضور دارند وبا پول حرام افراد را خریده آمد .امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی جوانان و نوجوانان این کشور را از هیولای مافیای کنکور نجات دهد.انشاالله
خستهههه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
1
17
اره یکی من کلاس نرفتم
یکی تو
سلام‌یه پیامی دارم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
2
یه پیامی دارم برای وزارت آموزش و پرورش عزیز ...........
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار