کد خبر: 964984
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
فاکتور‌های مختلفی در سئو سایت دخیل هستند که رعایت هرکدام از آن‌ها برای بهبود عملکرد سایت و افزایش رتبه لازم می‌باشند. در کنار این راهکارها، سئو سایت شامل تکنیک‌ها و ترفند‌هایی هستند که علاوه بر اینکه از نظر کیفی سایت و محتوای شما ارزشمند‌تر می‌کنند، موجب افزایش رنک سایت شما در یک بازه‌ی زمانی می‌شوند. در این مقاله با معرفی سئو سایت داخلی و خارجی، به بررسی برخی تکنیک‌های سئو سایت می‌پردازیم.
 

تسمینو
سئو سایت


تعریف سئو سایت در یک جمله:

بهینه سازی محتوا و ساختار سایت برای موتور‌های جستجو مانند گوگل به طوری که ارزش سایت چه از نظر محتوایی و چه از نظر رتبه بندی افزایش پیدا کند. امروزه با گسترش اینترنت و فضای مجازی در بین عموم مردم در سراسر جهان، وجود پایگاهی اینترنتی برای هر مجموعه‌ای که می‌خواهد خدمات و کالا‌های خود را عرضه کند، یک ضرورت محسوب می‌شود.

گوگل به عنوان برترین موتور جستجو، یکی از بهترین فرصت‌های تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال را برای این مجموعه‌ها فراهم می‌کند که آن‌ها می‌توانند با رعایت مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و ترفند که به سئو شهرت دارد، بتوانند کاربران فضای مجازی را به سمت پایگاه اینترنتی خود جذب کنند.

در ادامه بیشتر با سئو و ترفند‌های آن آشنا می‌شویم.


انواع سئو


همانطور که گفتیم، سئو مجموعه‌ای از ترفند‌ها و راهکار‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانیم ارزش سایت و رتبه‌ی آن را در لیست نتایج گوگل بالاتر ببریم. اما خود سئو به دو قسمت تقسیم بندی می‌شود: "سئو داخلی و سئو خارجی"
سئو داخلی یا On-Page SEO: شامل کار‌هایی است که درون سایت برای بهبود رتبه‌ی آن، افزایش ترافیک و استفاده‌ی بهینه از امکانات سایت انجام می‌شود. مانند لینک‌های داخلی، خارجی، کد نویسی و محتوای وب سایت.
سئو خارجی یا Off-Page SEO: کار‌هایی است که در خارج از سایت برای بهبود سایت انجام می‌شود. مانند لینک‌های سایر سایت ها، تبلیغات و معرفی سایت شما در فضا‌های مجازی دیگر. به طور کلی در سئوی خارجی، هدف افزایش و جلب محبوبیت، اعتماد، قدرت و ارتباط بین کاربران با وب سایت شما است.
 

تسمینو: با سئو سایت بیشتر آشنا شویم
سئو داخلی


از جمله راهکار‌ها و تکنیک‌های اصلی که در سئو داخلی به کار گرفته می‌شود عبارتند از:

• تگ‌های عنوان: این تگ در سئوی سایت و اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی دارد و باید به صورت دقیق توصیف کننده‌ی محتوا باشد.
• تگ توضیحات متا: با اینکه تگ‌های توضیحات متا در رتبه بندی موتور‌های جستجو اهمیت چندانی ندارند، اما توضیحاتی که در کنار لینک اصلی برای کاربران ارائه می‌کنند، اگر جذاب باشند سبب جذب کاربران به سایت می‌شوند.
• محتوا و کلمات کلیدی: تولید محتوا و کلمات کلیدی، شاه کلید سئو است. موتور‌های جستجو بر روی محتوا‌های یونیک و استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط بسیار حساس اند. رعایت ویژگی‌های تولید محتوای جذاب بسیار به سئوی سایت و ارتقای رتبه‌ی سایت از نظر ارزش و محتوایی که دارد، کمک می‌کند.
• به کار بردن دکمه‌های اشتراک گذاری
• آدرس‌های دوست داشتنی
• سرعت بارگذاری سایت: زمانی که صرف می‌شود تا یک صفحه‌ی اینترنتی به طور کامل بارگذاری شود، می‌تواند در دسترسی سریع‌تر کاربران به محتوا و نگه داشتن آن‌ها در سایت موثر باشد. در این باره در تیتر‌های جلوتر توضیحات بیشتری ارائه می‌شود.
• لینک‌های داخلی: استفاده از URL برای صفحات وب باید مختصر و معنی دار بوده و از کاراکتر‌های @#$ در آن استفاده نشود.
• تگ‌های ALT: تگ ALT بیانگر موضوع و استنباطی است که از یک تصویر می‌شود. یک تگ تصویر از سه قسمت تشکیل می‌شود که تگ ALT جزئی از آن است و برای مشخص کردن موضوع و محتوا می‌شود.


سئو خارجی


در سئو خارجی، فاکتور‌های زیادی مطرح است که می‌توان به بک لینک، لینک بیلدینگ، لینک فالو، پیج رنک، اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی مختلف، وبلاگ نویسی، اشتراک گذاری تصاویر و ... اشاره نمود.

از جمله روش‌های مهم در سئو سایت خارجی عبارتند از:

• بکارگیری از شبکه‌های اجتماعی: استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی که کاربران زیادی در آن وجود دارند برای ایجاد یک کانال ارتباطی بین مخاطبان خود، می‌تواند در محبوبیت و مطرح شدن سایت شما موثر باشد.
• وبلاگ نویسی: وبلاگ نویسی و استفاده از پست‌های میهان، از راهکار‌هایی هستند که می‌توانند مخاطبان را به سایت اصلی شما ارجاع دهند.
• ثبت وب سایت در موتور‌های جستجو: برای پیدا کردن و ایندکس کردن سایت شما توسط موتور‌های جستجو لازم است سایت خود را در قسمت ثبت نشانی موتور جستجوی مورد نظر ثبت نمایید.
• اشتراک تصاویر و فیلم
• بازاریابی نظرات و دریافت بک لینک


رپورتاژ خبری در سئو سایت


رپورتاژ آگهی عبارت است از نوعی از آگهی که مانند یک گزارش به کاربران ارائه می‌شود. از ویژگی‌های رپورتاژ خبری این است که خواننده هنگام خواندن متن رپورتاژ، متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود و رپورتاژ مانند یک گزارش در کنار ارائه‌ی اطلاعات، کاربران را به سمت یک محصول یا خدمات سوق دهد.

حال ممکن است بپرسید رپورتاژ خبری چگونه در سئوی سایت موثر خواهد بود. شما در رپورتاژ خبری می‌توانید ۳ تا ۵ بک لینک از سایت منتشر کننده بگیرید. بک لینک ها، لینک‌هایی هستند که از سایت‌های دیگر برای سایت خودمان دریافت می‌شوند. این بک لینک‌ها شامل تصاویر و متونی لینک دار هستند که با کلیک بر روی آن ها، صفحه اینترنتی ما بارگذاری می‌شود.

وقتی از سایت‌های مختلف، بک لینک‌هایی از سایت شما وجود داشته باشد، گوگل آن را تشخیص می‌دهد و آن را به عنوان ارزشمند بودن سایت شما برای بک لینک دادن ارزیابی کرده و رتبه‌ی سایت شما بالاتر می‌رود.


افزایش سرعت سایت با سئو سایت


به طور کلی، حداکثر مدت لود شدن سایت ۴ ثانیه است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود. سرعت لود شدن سایت یکی از فاکتور‌های مهمی است که می‌تواند مانع از خروج کاربران از سایت و ترغیب آن‌ها به خواندن محتوای شما شود. در اینجا دو عامل به وجود می‌آید:

• مدت ماندن کاربر در سایت شما
• تعداد خروج سریع پس از وارد شدن به سایت

این دو عامل در سئو و تشخیص گوگل مهم است و در ارزش گذاری و ارتقای رتبه‌ی سایت شما بسیار موثر باشد. به عنوان مثال، خروج سریع از سایت به مفهوم نارضایتی کاربر از سایت شما است و افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات، سرعت بررسی و ایندکس صفحات مختلف سایت توسط گوگل را افزایش داده و سایت شما به علت بررسی سریع محتوا در فهرست نتایج می‌تواند قرار گیرد.
 
تسمینو یکی از سامانه‌های هوشمند در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ است. این سرویس تبلیغاتی به طور تخصصی در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات رپورتاژ آگهی در جهت تبلیغات اینترنتی وب سایت شما فعالیت می‌کند.

خدمات این سایت شامل خرید بک لینک می‌باشد. همانطور که توضیح دادیم، رپورتاژ خبری اگر به صورت تخصصی و حرفه‌ای انجام شود، می‌تواند کاربران را به صورت داوطلبانه و با ایجاد یک پس زمینه‌ی مناسب به سوی محصولات و خدمات یک مجموعه سوق دهد. امروزه رپورتاژ‌ها از راهکار‌های تبلیغات فضای مجازی که همچنین می‌توانند بیانگر نقاط قوت و ضعف باشند.

در کنار رپورتاژ خبری، بک لینک‌ها که از ترفند‌های سئو سایت به شمار می‌آیند، سبب می‌شوند تا تعامل سایت شما با دیگر سایت‌ها افزایش یابد و این تعامل می‌تواند کاربران بسیاری را به سایت شما جذب نماید. جذب کاربران و افزایش ترافیک سایت در کنار محتوای جذاب سایت، فاکتور مهمی در سئو سایت تلقی می‌شود که به افزایش محبوبیت سایت منجر می‌شود.

این سرویس تبلیغاتی با بکارگیری ترفند‌های سئو سایت در محتوا‌هایی که تولید می‌کند، می‌تواند کسب و کار‌ها را به کاربران معرفی کند و پلی میان کاربران و کسب و کار ایجاد نماید.


ویژگی‌های آژانس تبلیغاتی تسمینو


سایت تسمینو با پشتیبانی ۲۴ ساعته و با انجام ۶۰۰ کمپین ثبت شده برای ۱۰۰۰ مشتری توانسته است تجربه خوبی در این زمینه بدست آورد. از مزیت‌های همکاری با تسمینو می‌توان به

• مشاهده‌ی گزارشات آنی از وضعیت کمپین‌های ایجاد شده به صورت آنلاین
• تعرفه‌ی کم خدمات به واسطه‌ی افزایش تعداد سفارشات از سایت
• ارائه‌ی پشتیبانی و مشاوره توسط کارشناسان سئو سایت و تبلیغات دیجیتال در روند کمپین تبلیغاتی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار