کد خبر: 963787
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
خانه کشتی صبح دیروز پذیرای جمعی از بزرگان این رشته بود. جمعی که آمده بودند تا شاهد اولین انتصاب‌های علیرضا دبیر به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون کشتی باشند. دبیر دیروز احکام نایب‌رئیس و رئیس کمیته لیگ کشتی را اهدا کرد تا با تیم جدید کارش را به‌صورت جدی آغاز کند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نایب‌رئیس جدید فدراسیون کشتی نام‌آشناست، پرمدال‌ترین کشتی‌گیر ایران در مسابقات جهانی و المپیک. کسی نیست که نابغه کشتی فرنگی ایران، حمید سوریان را نشناسد. سوریانی که با محمد بنا اوج گرفت و حکم نایب‌رئیسی خود را هم دیروز در حضور دبیر از دستان استاد خود گرفت و بعد از مراسم نیز پابه‌پای استاد ملی‌پوشان فرنگی را تمرین داد تا نشان دهد بازنگشته تا فقط پشت میز بنشیند. سپردن پست ریاست لیگ کشتی به عبدالمهدی نصیرزاده، اصلی‌ترین رقیب دبیر در انتخابات ریاست فدراسیون هم اتفاقی بود که ثابت کرد، دبیر تصمیم دارد از تمام ظرفیت‌های کشتی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

سوریان یعنی علیرضا دبیر
دبیر در خصوص علت انتخاب سوریان به‌عنوان نایب‌رئیس فدراسیون کشتی گفت: «من هیچ انگیزه‌ای نداشتم که به فدراسیون بیایم، اما سوریان بیشتر از همه به من فشار آورد که تصمیم گرفتم در انتخابات کشتی شرکت کنم. حالا همان فشار‌ها را من به او آوردم، اما قبول نمی‌کرد، چون دانشجوی دکتراست. حرف‌هایی را که سوریان به من زد به خودش زدم تا پنج‌شنبه قبول کرد و به ما افتخار داد که کار کند. سوریان نیاز به معرفی ندارد. او ابرمرد کشتی ایران است که آرزو می‌کنم همه بیشتر از او مدال بگیرند. آرزوی قلبی ما این است که کشتی‌گیران هم در آزاد و هم در فرنگی بیشتر از سوریان مدال بگیرند. سوریان نباید جای دیگری باشد، جامعه کشتی را نباید محدود کنیم. در شورای شهر و مجلس می‌شود برای کشتی کار کرد و همه نباید دنبال مربیگری باشند.»
وی با تأکید بر اینکه سوریان با اختیارات تام به فدراسیون می‌آید، ادامه داد: «سوریان به ما افتخار داد، یکسری افراد دنبال پست و یک عده فراری هستند. از سیدمحمد خادم بزرگ تا حمید سوریان؛ گردونه می‌چرخد و به بقیه هم می‌رسد. او با اختیارات کامل می‌آید. یک‌بار نشده حرف کشتی آزاد و فرنگی را بزنم. تمام اختیاراتی که من دارم، حمید سوریان هم دارد. او در فرنگی کارشناس است و همه رده‌ها باید از تجربیاتش استفاده کنند. هر اختیاری که من دارم، حمید سوریان هم دارد.»
سوریان، نایب‌رئیس جدید فدراسیون کشتی هم بعد از حرف‌های علیرضا دبیر با تشکر از ریاست فدراسیون از اعتماد به او گفت: «هدف، ارتقا و توسعه کشتی است که امیدوارم با اتحاد و همدلی بین همه زحمتکشان کشتی به این هدف برسیم و شاهد روز‌های خوبی در کشتی باشیم. باعث افتخار است که این فرصت به دست آمد تا دوباره در کنار خانواده کشتی قرار بگیرم. امیدوارم در این جایگاه مؤثر و مفید باشم. تفاوتی بین کشتی آزاد و فرنگی وجود ندارد، امیدوارم با زحمات کادر فنی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف و تلاش فدراسیون کشتی، وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک شرایطی فراهم شود که شاهد پیشرفت روزافزون این رشته ورزشی باشیم و دوباره کشتی را در اوج ببینیم.»

از نصیرزاده خواهش کردم بیاید.
اما انتخاب عبدالمهدی نصیرزاده به‌عنوان رئیس کمیته لیگ کشتی از آن دست انتخاب‌هایی بود که کمتر کسی می‌توانست آن را باور کند. دبیر با انجام این کار حرف‌هایش را بعد از انتخابات ثابت کرد. نصیرزاده یکی از کاندیدا‌هایی بود که برای تصدی پست ریاست تلاش فراوانی کرد و برخلاف انتظار‌ها جدی‌ترین رقیب دبیر هم بود، اما به شهرت و چهره بودن دبیر و شاید کاربلدی بیشتر او در امر انتخابات باخت. با این حال دبیر با سپردن پست ریاست کمیته لیگ کشتی به او ثابت کرد که می‌خواهد از همه توانایی‌های کشتی استفاده کند و تمام سلایق را برای موفقیت ورزش اول گردهم آورد.
دبیر با اشاره به توانمندی‌های نصیرزاده در خصوص انتخاب او گفت: «نصیرزاده من را در انتخابات کُشت. این آدم استثنایی است که در هفت ماه پنج بار بااخلاق خوب به استان‌ها رفت. لابی‌های او عجیب‌وغریب و بی‌نظیر بودند. من از نصیرزاده خواهش کردم که بیاید. دو ساعت و نیم صحبت کردم تا قبول کرد. نصیرزاده شاگرد محسن کاوه بوده و کشتی را می‌شناسد. راه انداختن لیگ در سال اول سخت است و انرژی مضاعف می‌خواهد. محمد بنا نمی‌تواند همه کار‌ها را خودش انجام دهد، علامه دهر که نیست. اگر این کار را بکنیم همان بلای چند سال اخیر سرمان می‌آید. انرژی‌ها باید تقسیم شود. آبروی سوریان برایش مهم است. از نصیرزاده خواهش کردم بیاید. دوره ما ۱۰، ۱۲ تیم در لیگ بودند. باید چرخه لیگ و اقتصاد کشتی راه بیفتد. اگر لیگ تعطیل نشده بود الان قیمت کشتی‌گیر یک میلیارد بود و همه از آن سود می‌بردند. لیگ خوب است، اما با تدبیر.»

جلوی محمدی و بنا خبردار می‌ایستم
اما بخش مهم حرف‌های دبیر دیروز مربوط به نگاه به آینده خطاب به کشتی‌گیران حاضر در مراسم بود، جایی که گفت آمده است تا حالا حالا‌ها در کشتی ریاست کند، اما با تمام این احوال عنوان کرد که به احترام بزرگان کشتی همیشه تمام‌قد می‌ایستد: «اگر می‌خواهید رشد کنید در اردو خوب زندگی کنید. همه جا پرچمدار کشتی باشید. این دوره تمام می‌شود و ان‌شاءالله یک روز همه اینجا می‌آیید. البته تا من هستم دنبال رئیس فدراسیونی نباشید! به مربیانتان احترام بگذارید و هرچه گفتند چشم بگویید. سوریان کنار محمد بنا باشد و تمرین بدهد. خیلی خوشحالم که حمید آمده، اینجا خانه همه قهرمانان آزاد و فرنگی است. من هنوز جلوی محمدی و بنا خبردار می‌ایستم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار